روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تحلیلی با اشاره به بیانیه سوئیس توافق هسته ای با ایران بر این منوال را شامل 5 نقطه ضعف عمده دانست که منافع اسرائیل را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه صهیونیستی پنج مورد ذیل را به عنوان نقطه ضعف این توافق بر شمرده است:


1- توافق هسته ای به ایران اجازه می دهد پنج هزار دستگاه سانتریفیوژ غنی سازی اورانیوم را در نطنز و هزار دستگاه دیگر را در تاسیسات زیرزمینی فوردو نگاه دارد. این موضوع یعنی پذیرش توان غنی سازی هسته ای ایران که به خودی خود مشکل ساز خواهد بود. این توافقنامه به ایران اجازه می دهد به تحقیق و توسعه در فوردو ادامه دهد. این تنها ظاهر قضیه است یک فریبکاری از سوی ایرانی ها رخ داده چرا که تاسیسات فردو در درجه اول یک تاسیسات هسته ای است نه تحقیقاتی.

2- ایران اجازه خواهد داشت به تحقیق و توسعه بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته تر و سریعتر ادامه دهد- دانشی که ممکن است از آن در هر زمانی که ایران بخواهد برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت پیشرفت به سمت تسلیحاتی هسته ای استفاده شود.

3- ایران سه هزار کیلوگرم اورانیوم با غنای سی و نیم درصد را نگاه خواهد داشت اما سرنوشت ال ئی یو باقی مانده هنوز مشخص نیست. این درحالی است که شرایط مربوط به بازرسی های سرزده دقیق نیست و زوایای آن روشن نشده است.

4- به نظر می رسد تحریم های ایران قرار است یک جا و کلی برداشته شود و این موضوع سبب می شود تهران به توسعه تسلیحاتی اش ادامه دهد و بیش از پیش به حزب الله لبنان و حوثی های یمن کمک کند.

5- برنامه تولید و توسعه موشکی ایران با تمام قدرت به پیش می رود و در این توافق این مشکل حل نشده است.

جروزالم پست در نهایت اینگونه نتیجه گرفته است که توافق هسته ای نقایص و اشکالات زیادی دارد و یک چیز قطعی به است و آن اینکه ایران به اقدامات ضد اسرائیلی و ضد دولتهای سنی منطقه ادامه خواهد داد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    51 9
    باز هم صهیونیست ها و مخالفان داخلی با هم یکسو شدند تا نذارن آب خوش از گلوی این ملت پایین بره
  • بی نام RO ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    16 1
    از دید ما نقاط قوتشه. زنده باد ظریف.