کارلوس کروش سرگردان در تهران ؛ سرمربی از روز بازگشت تیم ملی به تهران منتظر است تا فدراسیون سرانجام تصمیم نهایی اش را درباره با او بگیرد.

 

آریا صالحی- خبرگزاری خبرآنلاین ؛ روزی که کارلوس کروش قصد داشت همراه تیم ملی به اردوی شیلی و سوئد نرود ، کفاشیان روبروی او نشست و گفت :«حالا که شرایط برای همکاری مناسب نیست ، بهتر است دوستانه از هم جدا شویم. شما بعد از این اردو به تهران برگرد و در نشستی با هیات رئیسه تکلیف این قرارداد را مشخص می کنیم. »

کارلوس کروش دلچرکین از حرف هایی که دبیرکل در ان روز به او زده بود ، دلگیر از شایعاتی که این روزها دستاویزی شده برای منتقدانش ، به همراه تیم ملی به این اردو رفت. تیم ملی در تعطیلات عید توانست در یک بازی خوب و روان تیم سوم دنیا را شکست دهد و در بازی با سوئد هم به رغم شکست ، فوتبالی روان را به نمایش گذاشت. در همه این ایام اما علی کفاشیان و دستیارانش در فدراسیون فوتبال تماسی با تیم ملی نداشتند و در تمام مصائبی که به تیم ملی گذشت ، حتی برای پیروزی برابر شیلی کسی با اعضای تیم از تهران تماس نگرفت تا خسته نباشیدی بگوید یا اصلا کسی تماسی نگرفت تا بپرسد چرا تیم در بازی با سوئد شکست خورده است و کانال ارتباطی میان تیم ملی و فدراسیون تنها محدود به همان نمایندگانی بودند که از بدنه فدراسیون به همراه تیم رفته بودند. تنها اظهار نظر رسمی از سوی کفاشیان در این ایام همان بود که کارلوس کروش پیشنهاد بهتری دارد و خودش می خواهد از ایران برود.

از آن زمان تقریبا 4 روزی گذشته. کروش و تیمش از چهارشنبه گذشته به تهران برگشته اند و در انتظارند. اینکه جلسه هایت رئیسه فدراسیون تشکیل شود و سرمربی برای تعیین تکلیفش به این نشست برود. ماجرا نحوه جدایی است . این قولی بوده که کفاشیان قبل از رفتن به کروش داده بود. اینکه رضایتش برای رفتن جلب شود چون مرد شماره یک فوتبال اصرار داشت در شرایطی که حمایت مالی از سوی وزارت ورزش نیست ، توان ادامه فعالیت مرد پرتغالی وجود ندارد. حالا اما دوباره شکل بازی عوض شده است. کفاشیان که تا قبل از تعطیلات سمت کروش احساس می شد و همه چیز حاکی از این بود که اسدی نماینده منصوب از سوی وزارت ورزش در فوتبال خواهان رفتن کروش است. بعد از مصاحبه کفاشیان و چرخش او درباره دلایل جدایی کارلوس اما شرایط برگشت . سرمربی هم که هیچ پیام و خبر رسمی از کفاشیان دریافت نکرده ، مانده و نمی داند چه اتفاقی می افتد. او سه روز است در ایران مانده درحالی که نمی داند قرار است نشستی با هیات رئیسه داشته باشد یا نه. نمی داند اگر بخواهد تهران را ترک کند باری دیگر در فرودگاه امام تهران متوجه می شود ممنوع الخروج است یا نه!

او مانده تا کفاشیان و اعضای هیات رئیسه پاسخی به ادامه این فعالیت بدهند ، درحالی که مدام و هر روز مطالبات عمومی برای ماندن مرد پرتغالی بیشتر می شود و کفاشیان باز از تاکتیک بی تفاوتی استفاده کرده است. او می خواهد زمان بخرد و اهمیت موضوع را کم کند. کفاشیان استاد این تاکتیک است. از یک سو می داند رفتن کروش پایه های لرزان ریاستش را سست تر از گذشته می کند و از سوی دیگر می داند توان فراهم کردن 3 خواسته ویژه سرمربی را ندارد. اینکه برنامه هایی که کروش برای صعود به جام جهانی 2018 داده را عملی کند . برنامه ای که در دو مورد دوباره جنجالی همیشگی به همراه دارد ، یکی داشتن بازیکنان در اردوها و دیگری برنامه تدارکاتی دوستانه و اردهای خارجی که کفاشیان می گوید توان انجام شان را با این شرایط ندارد. دیگر خواسته سرمربی  این است که کمپ تیم ملی را به حالت استاندارد در بیاورد . نکته آخر هم این است که دیوار حائلی بین تیم ملی و منتقدانی ایجاد کند . منتدانی که سرسخت ترین شان اسدی ، دبیرکل فدراسیون است. کسی که بعد از حرف هایش به سرمربی ، مرد پرتغالی می گوید ادامه همکاری این دو به این شکل امکان پذیر نیست و کفاشیان هم حرف های سرمربی تیمش را تائید کرده و گفته حق با اوست و برایش به این مربی اجازه داده تا با گرفتن حق و حقوقش با تائید هیات رئیسه فدراسیون از ایران برود.

او اما حالا زیر فشار مردم با جبهه ای از افکار عمومی مواجه است که ماندن کروش را به عنوان یک مطالبه ملی دنبال می کنند ، وزارت ورزشی را می بیند که حالا توپ را به زمین فدراسیون انداخته و خودش را که متهم است به اینکه همه یارانش را قربانی کرده تا روی صندلی ریاستش بماند. نه پولی دارد که بدهد تا کروش برود و نه اختیار لازمی که خواسته های کروش را اجابت کند.

اینگونه است که سعی می کند در دید نباشد و اینگونه است که کروش در تهران سرگردان است . نمی داند باید بماند ، می تواند برود یا باید منتظر باشد!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    13 5
    شیلی تیم سوم دنیا؟
  • بی نام US ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    17 6
    وزیر و کفاشیان با هم بروند.
  • شهروندی از بوشهر A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    25 5
    کارلوس کیروش باید بماند و گودرزی و اسدی و کفاشیان باید بروند، این خواسته ی همه ی مردم ایران است
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    20 42
    در یک بازی خوب و روان تیم سوم دنیا "شیلی"را شکست دهند
    • ایرانی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
      8 8
      از این همه مطلب و نکته فقط چشت همینو دید؟
    • محمد ح م تلوری A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
      9 6
      حالا تو هم خیله خب15 چه فرقی داره مهم اینه که بردیم
  • حمید A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    8 3
    من نمیدانم چرا هر مربی خارجی اخر کارش اینجوری به شکایتو یا نمیتونه بره یا یه سری مشکلات دیگه میافته قانون های ما احتمالا خیلی خوبه اونا نمیتونن درک کنن شاید
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    5 24
    لوس بازي هاي اين آقاي سرمربي، من رو ياد دختربچه ها ميندازه
  • sr A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    17 5
    این فدراسیون لیاقت کیروش ونداره فدراسیونی که رعیسش کفاشیانه چی قراره باشه کسی که پشت تک تک یاراش وخالی کرد حتی سرمربیش واسه چی واسه صندلی واسه توتیتربودن راجبه اقای خنده هیچی نمیشه گفت متاسفم واسه این فوتبال ...........
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    8 11
    انچه مسلم است اینکه هیچگاه فدراسیون ایران نمیتواند هیچ بازیکن حتی درجه پنجمی اروپایی را بازی بدهد چه برسیم به کیروش که اصلا نمیتوانند او تا ریال اخر قراردادش را از فدراسیون خواهد گرفت و البته بعنوان یک ایرانی دوست دارم اینطور بشود و اگر هم کوتاهی کنند هم پول را میدهند هم تعلیق را میپذیرند و البته اگر در مملکت ما کسی باشد باید همه جرایم را از حلقوم همین مدیران فعلی ورزش بیرون بکشد.باید بفهمند مسئولین ما قرارداد احترام دارد اگر بلد نیستی وارد قرارداد نشو اصلا کار را بگذار برای اهلش.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    52 7
    کیروش باید بماند و امثال اسدی باید برود.
  • بینام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    16 5
    "کیروش باید بماند" این خواسته یک ملت است باید در نظر گرفته شود
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    19 5
    این مدل مدیریت در ایرانه . اینکار رو می کنن که کیروش بی خیال شه و بره
  • malihe IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    21 5
    موندن و رفتن کی روش هیچ ربطی به اسدی نداره کی روش میمونه و اسدی باید بار وبندیلشو جمع کنه