کارلوس کروش می ماند یا می رود، این خیلی موضوع مهمی نیست. حالا منتقدان او خواهان افشاگری درباره نحوه قرارداد این مربی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ امیر قلعه نویی بار دیگر و در مقطع جدایی یکی از سرمربیان تیم ملی می گوید اصلا درست نیست از او درباره احتمال رفتنش به تیم ملی یپرسید اما او به عنوان یکی از منتقدان سئوال جدیدی را مطرج کرده است. او همچون منتقدان دیگر یعنی مایلی کهن و درخشان و خیلی های دیگر می گویند قرارداد 4 ساله این مربی بیش از 60 میلیارد تومان هزینه دارد که با اضافه شدن رقم اردوها و ... نجومی می شود. آنها خواهان افشای رقم دقیق هزینه های کارلوس کروش هستند و البته بیشتر خواهان جزئیات حرف هایی هستند که در نشست میان اسدی و کروش مطرح شده. حرف هایی که در آنها کارلوس کروش به پاره ای تصمیمات غیر فوتبالی مطرح شده است. اینکه امیر قلعه نویی می گوید:« بگویند یک شبه چه اتفاقی افتاد و چه حرف هایی مطرح شد که او می خواهد برود. دانستن این مسائل حق مردم است. » به آن اتفاقات بر می گردد. چون پیشتر و در محافل غیر رسمی عنوان شد در این نشست سه جانبه میان کروش ، اسدی و کفاشیان ، اسدی برگه های زیادی روی میز گذاشته بوده و در پاره ای از آنها دستیاران کروش و نحوه برگزاری اردوهای تدارکاتی را زیر سئوال برده است. این البته اولین بار نیست که منتقدان می گویند این اصرار کروش برای برگزاری اردوها در محل هایی که آنها می گویند ، به دلیل منافع سرمربی و دوستانش است.
کارلوس کروش می گوید:« درآن جلسه به او و دستیارانش توهین شده» و حتی گفته در جلساتی دیگر با مسئولان ایرانی رسما به او اتهام دزدی زده اند . » اما هیچ گاه بحثی درباره جزئیات مطرح نشده. حرفهای اسدی درباره سکی بودن مدیربرنامه های یکی از دستیاران کروش و یکی از بازیکنان تیم ملی بارها دهان به دهان شده حتی از مبالغ دلاری در این وسط حرف هایی به میان آمده است ولی هیچ کس درباره اش رسمی چیزی نمی گوید.
قرارداد کارلوس کروش و دستیارانش طبق اعلام رسمی مسئولان فدراسیون و تائید کارلوس کروش سالیانه 2.5 میلیون دلار یا 1.8 میلیون یورو است که سهم کارلوس کروش از این قرارداد 1.4 میلیون یورو است. یعنی ماهی 140 هزار یورو . فدراسیون برای اقامت او در تهران خانه ای رهن کرده که ماهیانه 6 میلیون تومان برایش اجاره می دهد. آپارتمانی 90 متری در برج ایران زمین. دستیاران او اما به پونک منتقل شدند و اجاره خانه های شان چیزی کمتر از ماهی یک میلیون تومان است. این ارقام بارها تائید شده. با دلار 3500 تومانی هم رقم قرارداد سایانه کارلوس و دستیارانش می شود 8 میلیارد و 750 میلیون تومان که تقریبا رقمی دو برابر هزینه های کادرفنی باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس است. یعنی دو برابر رقمی که یک باشگاه ته جدولی تهرانی لیگ برای خرید یک دروازه بان پرداخت کرده است.
اما این جزئیات دیگر چیست که اسدی مدام درباره اسنادش می گوید . منتقدان دیگر در هیات رئیسه فدراسیون چون قنبرزاده ، عابدینی و عزیزی خادم مدام از آنها می گفتند و هیچ گاه مطرح شان نمی کردند؟ قلعه نویی همچنین درباره لباس ها حرف زده و منظور او به قرارداد 150 هزار دلاری کارلوس کروش با آل اشپرت برای پوشیدن لباس های این شرکت است. قراردادی که قبل از جام جهانی بسته شد و البته تقریبا بسیاری از اهالی فوتبال را آن دعوا ناراحت کرد. به طوری که قبل از جام ملتهای آسیا یک بار وزیر ورزش وقتی دید کروش گلایه ای از لباس ها مطرح نمی کند ، گفت این لباس ها همان لباس هایی هستند که بعد از بسته شدن قرارداد اسپانسرینگ شما خوب شدند؟
البته این یک حق برای سرمربی بود که برای پوشیدن لباس هر شرکتی ، پول بگیرد چون در زمان عقد قرارداد با مرد پرتغالی درباره اش به صورت شفاف چیزی در آن قرارداد ابتدایی نیامده بود که برای قرارداد جدید اصلاح شده است. اما درباره دیگر ابهام ها شاید اسدی و دوستانش به جای حرف زدن در سایه ها همه چیز را شفاف مطرح کنند که همین حالا درباره بسیاری دیگر از مربیان لیگ هم حرف های زیادی مطرح است. مثلا جذب بازیکنانی که پدران شان مسئولیت های دولتی دارند و می توانند اجازه حفر چاه عمیق بدهند یا بازیکنانی که دوستان هم بازی دوران جوانی مربیان سرمربی های لیگ برتری هستند و ابهام هایی از این دست !
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    92 13
    ما هم شفاف سازی می خواهیم که چطور یه مربی هر نیم فصل 10 بازیکن وارد تیم می کنه و بعد 2 ماه همه رو بیرون می کنه و بعضی ها یه دیقه هم بازی نمی کنند. چطور این خارجی ها رو می خرن؟ اینا هم شفاف سازی می خواد. چطور بعضی مربیان از هیچ به داشتن رستوران و نمایشگاه و ... در بالای شهر رسیده اند؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      14 3
      منم موافقم. هر در مورد کیروش شفاف سازی بشه، هم در مورد قلعه نویی. ولی شفاف سازی در مورد کارهای کیروش اصلا فراموش نشه و یه بار نخواهید با این حرفها موضوع رو بپیچونید.
  • سهیل IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    3 1
    واقعا چرا ؟؟ حامیان و جو سازان رسانه ای کیروش جواب بدهند ؟؟؟ بجای اسطوره سازی از کیروش دنبال شفافیت باشند جالبه بجای جواب دادن به این سوالات دنبال محکوم کردن امثال قلعه نویی هستند که چقدر این چند سال پول گرفته این موضوع سری نیست هر سال رسانه ها قرارداد این مربی رو اعلام کردند حتی زمانی که تراکتور بود وقتی همه دروغ میگفتند فقط قلعه نویی رقم واقعی رو اعلام کرد که محکوم هم شد که واقعیت رو گفته بود