خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

الاهرام نوشت: جمهوری اسلامی ایران به پنج دلیل در آینده، نقش اصلی و محوری در منطقه را ایفا خواهد کرد که موافقت آمریکا با تکمیل برنامه هسته ای تهران و لغو تحریم های این کشور یکی از این دلایل است.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام چاپ مصر در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم نهى الشرنوبی تحت عنوان «پنج نشانه نقش محوری ایران در خاورمیانه»، نوشت: پیش بینی ها این است که ایران به پنج دلیل در دوره آینده، بازیگر نقش اصلی و محوری منطقه ای در سطح خاورمیانه است.. این پنج دلیل به شرح زیر است.
نخست: نفوذ ایران در کشورهای عراق، یمن، سوریه و لبنان در حال گسترش است. علاوه بر این ایران زرادخانه نظامی بزرگ و قدرتمند و هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین در اختیار دارد که همه آنها تولید کارخانه های داخلی این کشور است.
دوم : موافقت آمریکا با اقدام ایران در تکمیل طرح هسته ای و لغو محاصره و تحریم های اقتصادی از این کشور از دیگر نشانه های نقش محوری ایران است.
سوم: اقدام اخیر سرویس اطلاعاتی آمریکا(سیا) در حذف نام ایران و حزب الله از لیست کشورها و تشکیلات تروریستی که منشا خطری برای آمریکا در سال دو هزار وپانزده هستند، آن هم پس از گذشت سی سال از درج اسم ایران وگذشت بیست سال از اسم حزب الله در این لیست، از دیگر نشانه هاست.
چهارم: اعلام آمریکا مبنی بر قصد این کشور برای مذاکره وآشتی با نظام بشار اسد هم پیمان ایران پس از فروپاشی و از هم گسیختگی گروههای مخالف «معتدل» سوریه در ازای گسترش نفوذ گروههای تندروی اسلامی (جبهه النصره و داعش) که بشار اسد رئیس جمهور سوریه آنها را رها کرده تا نفوذ خود را گسترش دهند تا بدین ترتیب مخالفان سوریه با این گروهها سرگرم شوند که بتواند راحت تر آنها (مخالفان) را شکست بدهد.
پنجم: سفر اخیر ناصر جوده وزیر خارجه اردن به تهران برای نخستین بار پس از هشت سال قطعی روابط و دعوت به گفتگوی ایرانی و عربی با هدف حل مشکلات منطقه.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =