کارلوس کروش قرار بود حرف های عیدانه بزند اما مصاحبه مان تلخ بود ، خیلی تلخ. او حرف هایی را گفت که پیشتر نگفته بود.

 

سعید اکبری- آریا صالحی:کارلوس کروش از تیم ملی رفت. گفت و گوی عیدانه خبرآنلاین با او اما در چهارشنبه سوری انجام شد، وقتی امیدوار بود کفاشیان پول های لازم را برای برگزاری اردوهای تیم ملی تهیه کند. کروش راه رسیدن به جام جهانی 2018 را ترسیم کرده بود و حال، مجبور است تمام این افکار را از سرش بیرون کند. حالا که ماموریت او در ایران به اتمام رسیده، مرور می کنیم حرف هایی را که پیش از اتفاقات اخیر، زد. در این گفت و گو نشانه هایی از خستگی در چهره مردی دیده می شد که روزی مقابل مان نشسته بود و می گفت: «من در موزامبیک بزرگ شدم، در جایی که پر از حیوانات وحشی است... به خاطر همین روحیه ای جنگنده دارم و همیشه مبارزه می کنم.» اما او این بار نتوانست به مبارزه اش ادامه دهد و در این لحظه درست یک جمله اش به ذهن خطور کرد: «دیگر تحملم صفر است...» کروش در گفت و گوی عیدانه اش با خبرآنلاین زیاد لبخند نزد و بیشتر حرف های جدی زد. او در گوشه ای از حرف هایش گفت آرزو دارد به بندرعباس برود و قلعه پرتغالی ها را ببیند.... همه چیز از برنامه ای شروع شد که روی میزش گذاشته بود ؛ مسیر2018.

 

کروش ظاهرا در جلسه ای که با آقای اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال داشتید، به او برنامه های تیم ملی را ارایه دادید ولی ایشان گفت که برنامه ندهید، ما نتیجه می خواهیم که نگرفته اید.

من راجع به شنیده های شما صحبت خاصی ندارم. نمی توانم بگویم این شایعات درست بوده. آخرین بار که به  دفتر اسدی رفتم، یک فایل کلفت داشت که فقط درباره من بود. قطر پرونده من خیلی زیاد بود! من در چند هفته ای که ایران نبودم، تمام نقشه راه مقدماتی جام جهانی را تا 2018 تهیه و تدوین کردم. برنامه ای که شما آن را دیدید. کفاشیان چنین درخواستی از من کرده بود. در این برنامه اهداف خود را بررسی کردیم تا کفاشیان هم بتواند پول های مورد نیاز را برای آماده سازی تیم ملی، مهیا کند. مسیری که ما را به جام جهانی می رساند.

در روزهای آخر سال شایعاتی درباره برکناری شما بود...همه منتظر یک پیام شادی بخش از سوی شما در آن روزها بودند.

ببیند پیغام امید بخشی که می خواهم به هواداران بدهم این است که تمرکز ما بیش از اندازه روی اشخاص است، مثل دایی، کروش، منصوریان، کفاشیان، کاشانی، اولیویرا و.... اگر می خواهید پیغام خوبی به فوتبال بدهید، این کار باید متوقف شود. کشتن فوتبال به هیچ وجه مناسب نیست. فراتر از اینکه به فکر اشخاص باشیم، باید به فکر توسعه فوتبال و هدفمند کردن راهمان برای موفقیت در فوتبال باشیم. من حاضر هستم هر کاری بکنم تا جزیی از این اتفاق نباشم.

راه حل شما چیست؟

پیام روحیه بخش و مثبت می تواند این باشد که همه دست به دست هم بدهیم تا یک راه حل پیدا کنیم. باید تبدیل به یک خانواده بزرگ شویم که به دنبال راه حل هستیم. هیچ شخصی فراتر از این تصویر و عکس نمی تواند درباره فوتبال حرف بزند. کفاشیان نایب رئیس AFC است آنجا. این دیگر کفاشیان نیست، بلکه فوتبال ایران است که نایب رئیس شده است. ما می توانیم نقطه نظرات مختلفی داشته باشیم ولی کفاشیان در کنفدراسیون باید نماینده ما باشد.

انگار خیلی تحت تاثیر حرف های اخیر قرار گرفتید و شب عیدی خیلی تلخ به همه چیز نگاه می کنید!

من روزهای سختی را در ایران داشتم. این رفتارها خیلی هم برایم عجیب نیست. بگذار یک خاطره برای تان بگویم. یک روز یک مقام مسئول که اسمش را دوست ندارم بگویم در چشمانم نگاه کرد و گفت تو عامل تفرقه در فوتبال ایران هستی. او می گفت تو باعث شدی بی بی سی فارسی ، سی ان ان و صدای آمریکا علیه ایران حرف بزنند. تو باعث شرمساری ورزش ایران شدی. او می گفت این تنها دستاورد من برای فوتبال ایران بوده ، جرمم هم اینبود که می خواستم تییمم شرایط مناسبی برای تمریناتش داشته باشد. من مشکلات فوتبال ایران را گفته بودم. اما او به من می گفت تو باعث شدی این شبکه ها با حرف هایت علیه ما حرف بزنند. او به من گفت در ناپدید شدن بخشی از پول ها نقش داشته ای. غیر مستقیم به من گفت که دزد هستی! من متهم شدم به سیاسی کاری برخلاف منافع ورزش ایران. آن شخص من را متهم به سیاسی کاری کرد. من دیگر نمی خواهم جزیی از این داستان باشم. چند روز قبل یک کاریکاتور کشیده بودید که در آن فوتبال ایران افتاده و همه به سمت هم تیراندازی می کردند. من نمی خواهم یکی از آنهایی باشم که دارد فوتبال تان را نابود می کند.

ولی شما هم در چند سال گذشته همیشه بخشی از این دعوا ها بودید؟

همیشه تلاش کردم برای بهتر شدن شرایط فوتبال تان بجنگم. از این گفتم که تیم ملی باید حرفه ای باشد. فوتبال تان زمین می خواهد ف باید تجهیزاتش حرفه ای باشد . بازی ها باید برنامه مشخص و از پیش تعیین شده داشته باشد. همیچ وقت نخواستم منافع شخصی ام را در نظر بگیرم. برای ایده آل بودن شرایط جنگیدم که تیم ملی بتواند خوب باشد. صحبت من برای هواداران این است. ما می توانیم قسمتی از پیشرفت ایران در یک خانواده باشیم . نمی خواهم دیگر واقعا قابی باشم که دارد فوتبال را نابود می کنم. من یکی از آنها که به فوتبال شلیک می کنند نیستم. دوبار به حرف هایم فکر کن و ببین در این مدت چه اتهام هایی شنیدم چون می خواستم تیمم با شرایطی آبرومند تمرین کند و مسابقه بدهد. دیگر برایم کافی است. تا به حال حتی یک لحظه نخواستم یکی از آنهایی باشم و که دارند فوتبال تان را نابود می کنند. ولی حتی اگر یک لحظه مسئول چنین چیزی باشم، باید از تمام هواداران ایران عذرخواهی کنم. برای کل زندگی ام شرمنده هستم اگر چنین کاری را انجام دهم. آنها در این سال ها خیلی به من لطف داشتند.

گفتید مردم دوست تان دارند ، خودتان فکر می کنید دلیل این محبوبیت تان چیست؟ نتایج تان؟ کارنامه ای که دارید؟ ادبیات گفتاری تان؟ عصبانیت های تان؟ خوش تیپی یا خلاصه چه چیزی؟

من 33 سال است در فوتبال هستم. همیشه همینطور بوده ام. همین لباس را پوشیده ام. تز فکری ام همین بوده. همین شکلی بودم ، همیشه. البته خوش تیپ تر نمی توانم باشم چون در ایران واقعا پیر شدم! اما درباره دلیلی که دنبالش می گردی به نظرم فقط یک جواب هست. بعضی از افراد توقع شان این است که هواداران فوتبال را احمق بدانند. فکر می کنند آنها تحصیل کرده نیستند. ولی به نظر من هواداران فوتبال کاملا تحصیل کرده اند و احمق نیستند. نتایج را کاملا درک می کنند. برای کار خوب ارزش قائل هستند. البته  یک مسئله هست. وقتی بازی فوتبال تمام می شود تو نمی توانی یک چیز را تغییر دهی؛ افتخار و شور و شعفی که مردم در زمان رضایت ، دارند. ما همیشه برای این حس تلاش کردیم. من و تیمم تلاش کردیم که شرمنده نباشیم.البته اگر می توانستیم یک کاپ قهرمانی هم رویش اضافه کنیم که دیگر چه بهتر بود!

این چهارمین سال است که عید نوروز در تهران هستید. نوروز چه جذابیتی برای شما دارد؟

داریم صدای چهارشنبه سوری را می شنویم!(خنده) دو دلیل داشت که من به ایران برگشتم چون اعتماد قلبی به بازیکنان و هواداران فوتبال ایران داشتم و همینطور اصحاب رسانه. در درجه دوم اعتقاد داشتم ماموریتم در ایران به اتمام نرسیده است. اگر امکانات لازم برای ما مهیا باشد، آرزوی ما صعود به مرحله دوم جام جهانی 2018 است. ولی با جنگی که پیشرو داریم؛ سرمربی تیم ملی احساس خطر می کند، سرمربی احساس شرم می کند و مربیان تیم ملی مورد بی احترامی قرار می گیرند. وقتی اتحادی در فدراسیون نیست و در آن تفرقه وجود دارد، اگر حمایت مالی را نداشته باشیم و اردوها را از دست بدهیم، اگر احساس خطر کنیم و شروع کنیم به دخالت در کارهای فنی تیم ملی، این ریسک وجود دارد که حتی به جام جهانی صعود نکنیم. افرادی که دارند به فوتبال دروغ می گویند، حواسشان را جمع کنند. استرالیا، قطر، ژاپن و سایر رقبای ما دارند پیشرفت می کنند. اگر فوتبال ایران دست دروغگوها باشد، ضرر می کند. بنویسید که در این صورت رسیدن به جام جهانی ممکن نخواهد بود.

(آرین قاسمی مشغول حرف زدن با تلفن است و حواسش برای لحظاتی نیست و به او می گوییم:ببین!»

(کروش هم می گوید ببین! {Pay attention to him}و می خندد)

در این چند سال چقدر ایرانیزه شده اید؟ چقدر با فرهنگ ایران آشنا شده اید؟

من همیشه تلاشم را کرده ام که راجع به فرهنگ، تمدن و قدمت ایران اطلاعات کافی داشته باشم. همیشه تلاش کرده ام درک درستی از فرهنگ ایرانی داشته باشم و فکر می کنم موفق بوده ام. تنها مسئله ای که افسوس می خورم این است که شاید گوشه هایی از کشور ایران بوده که هنوز نرفته ام.

کجاها را دوست دارید ببینید؟

برای مثال شهر یزد. نزدیک هم هست. دوستان و خانواده ام همه به آنجا رفته اند ولی خودم مدام با اسدی و کفاشیان جلسه می گذارم!

مکان های تاریخی را ظاهرا خیلی دوست دارید.

(آرین حواسش به طرف دیگری است و کروش با خنده می گوید ببین!) جای دیگری که حتما باید ببینم و آرزویم حضور در آنجاست، بندرعباس است. دوست دارم قلعه پرتغالی ها را ببینم. می خواهم حتما به آنجا سر بزنم. شما در تاریخ تان خاطره خوبی از پرتغالی ها ندارید ، گروهی از پرتغالی ها اینجا بودند که رفتار خوبی نداشتند و مردم بیرون شان کرده اند. حالا هم فکر می کنم به خاطر آن خاطره ، گروهی هستند که می خواهند مرا هم به همان شکل بیرون کنند. ولی من کار بدی نکردم و تمام انرژی ام را برای کمک به فوتبال تان گذاشتم. البته آنچه از دستم بر می آمده است. (عکس هایی از قلعه پرتغالی را به او نشان می دهید و ادامه می دهد) حتما باید آنجا را ببینم.

موهای سفید را گردن ما انداختید دیگر؟

(خنده) نه تقصیر گاسپار است! نه موهای سفیدم به خاطر ایران نیست. من احترام خاصی به مردم عزیز و دوست داشتنی ایران دارم. موهای سفید من به خاطر آن دوستان خیالی و افرادی است که به خاطر سیستماتیک به فوتبال دروغ می گویند. متاسفانه به همین منظور به جایی رسیدیم که دیگر اعصاب ندارم . توان ادامه این ها را ندارم. الان آستانه تحملم صفر شده است.

ما که فکر می کنیم بیشتر به خاطر باخت های منچستر است. این قدر باخت هایش را دیدید که پیر شدید!

این هم حرفی است. باید اعتراف کنم درست است چون منچستر به چند تکان اساسی نیاز دارد.باید چند نفر را شوت کرد از آنجا بیرون

و در پایان آرزوی شما برای پایان سال چیست؟

برای مردم ایران بهترین آرزوها را می خواهم . امیدوارم اگر بودم ، بتوانم باز خوشحال شان کنم و اگر نبودم هم خاطره خوبی برای شان باشم.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    قشنگ و احساسی بود.
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      لیاقت کیرش همون ژاپن هستش که بهترین امکانات رو براش مهیا کنند با لژیونرهای حسابی بعد ازش برنامه بلند مدت بخوان با یه نتیجه نگرفتن هم چنین بلایی به سرش نیارن.رییس فدراسیونشون هم فقط به فکر میز خودش نباشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      پس دزد هم بودی و ما خبر نداشتیم؟ اونها که نگفتند خودت داری میگی.
    • امير A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      11 42
      بى نام١٢:٢٢لياقت چي؟
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      10 30
      متاسفانه ما زود جیگر میشیم
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
      2 8
      "پول های مورد نیاز را برای آماده سازی تیم ملی، مهیا کند. مسیری که ما را به جام جهانی می رساند" .بیشتر به مامان جونت تو ژوهانسبورگ میرسوند خوشحالم در جمع جیگرها نیستم رابطه کیروش با فدراسیون متل رابطه ی پیمانکاران چینی برای کارفرماهای داخلیمونه ،همیشه طلبکار و بدون بازدهی که البته 100درصد خودمون مقصریم،البته در دیزی و حیای گربه هم کم رنگ نیست ولی خواهشن از بغص معاویه حب علی نکنید اول یه فدراسیون خوب و کاربلد و با کلاس لازمه بعد یه مربی بین المللی و میراث گذار با این سیستم فدراسیون هر کی بیاد فدراسیون میره زیر سایه مربی و همین آشو همین...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    برو با پولایی که گرفتی حاشو ببر اینجا ایرانه عاقبت خدمت همیشه بی مهری بوده
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      امثال درخشان و قلعه نوعی و دایی و... که پول گرفتند کجا رو گرفتند؟؟ متاسفانه عده ای منافع شخصی رو به ملی ترجیح میدهند
  • مجیدm.i.so A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    حق داره بنده خدا این همه ناراحت باشه هیچ امکاناتی براش مهیانکردن بعدانتظار مقام هم ازش دارنایشالاکه بمونه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      20 61
      مگه مربیان سابق تیم ملی یا مربیان باشگاهی، امکانات و شرایط بهتری داشتن و دارن؟ تازه امکانات باشگاهها خیلی خیلی ضعیفتر از تیم ملی هم هست و خود تیم ملی هم قبلا شرایط ضعیفتری نسبت به الان داشت. ولی با این حال از مربیان سابق تیم ملی بیشترین انتظارات رو داشتیم و یا در مورد تیمهای باشگاهی توقع داریم که با حداکثر یک سوم امکانات و بازیکنان تیم ملی برن توی بازیهای بین المللی قهرمان بشن. اما نوبت کیروش که میشه، هزار مدل توجیه میاریم و امکانات رو بهونه میکنیم برای ماست مالی ضعف ها و شکستهاش. یعنی فقط کیروش نیاز به مهیا کردن امکانات داره؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    ظرفیت استفاده از انسان های بزرگ در کشور وجود ندارد.بگذارید برود تا از دانش و تجربه اش برای سیستمی استفاده کند که قدرش را بدانند.
    • farhad IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      34 8
      درسته
  • مهدی EU ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    اونی که باعث شد کل دنیا مسخره مون کنن آقای کفاشیان بود که اون پیرهن های تقلبی رو برای تیم ملی خرید
  • بهمن IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    آقاي اسدي چه اطلاعاتي از فوتبال دارد كه به كار جناب كيروش ايراد مي گيرد ؟ بالاخره اين بنده خدا را هم از ايران فراري دادند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    داستان همون داستان پرسپولیس هست. الان پرسپولیس کجاست با این کار تیم ملیو نابود کردن. خداحافظ جام جهانی. به آقای اسدی، کفاشیان و وزیر محترم تبریک می گم
    • بی نام EU ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      28 15
      اصلا فوتبال ایران مربی با دانش نمیخواد با این بازی ها مردم را از هر چه فوتباله متنفر کردیم از98 ببعد فقط پوله که حرف میزنه حیف ان استادیوم پر تماشاگر که که همه را با دعوای های اقایان غیر فوتبالی کاملا خالی کردیم اقای فردوسی پور هم با این نودش فاتحه ی فوتبال را خواند بعضی مواقع شک میکنم ایشان استاد دانشگاهست. فوتبال ما نیاز ارامش داره بسپاریدش به اقای فرکی
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    24 3
    همون رفتاری که با برانکو داشتند. انتظار داشتند پرتغال و مکزیک ببریم از گروه سعود کنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    33 5
    ما با كفاشيان تا سر كوچه هم نميريم چه برس جام جهاني
  • گهرخاني A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    24 3
    بزرگترين دست آورد كيروش حذف بازيكن سالاري از تيم در زمان خودش بود ادا و اطفالهاي رحمتي رو به خاطر بياوريد تو بدترين زمان فوتبالمان با آوردن چند بازيكن ايراني كه در اروپا بودند مارو به جام جهاني برد و در مقابل آرژانتين نايب قهرمان مسابقات انصافا بازي با لياقتي رو تيمش ارائه داد چندين و چند بازيكن جوان و پرآتيه رو به تيم معرفي كرد كه حالا حالاها براي تيم خواهند درخشيد
  • حسین A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    15 3
    مشکل ما از ضعف درمدیریت ورزش وفوتبال است.مدیران ورزش ما تحمل پذیرش ادمای بزرگ راندارند وبه مدیریت برکوتوله ها معتقدندتا پست وصندلی خودشان راازدست ندهند.کی روش به تیم نظم وانسجام داد،بازیکن سالاری راازبین برد ودرخورامکانات نتایج خوبی گرفت.تجربه لازم ازفوتبال مدرن وایران راداشت وبه آینده فوتبال با کی روش می توانستیم امیدوار باشیم.حالا بارفتن وی درآینده خواهیم دید فوتبال ما به کجا می رود.
  • میثم A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    11 18
    کروش دنبال بهونه است که بره ، قرارداد محکمی هم بسته که هر وقت اراده کرد پولش را می گیره چی از این بهتر ؟ این مرد خیلی زرنگه و رگ خواب ماها را خوب پیدا کرده ....
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    9 20
    دلیل اینکه مردم کیروش رو دوست دارند اونایی نیست که آقای کیروش گفت. یک تلویزیون تو این کشور بیشتر نداریم... اون تلویزیون یک مجری فوتبالی محبوب داره.... اون مجری هم تمام قد حامی کیروشه
  • بی نام EU ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    73 5
    این مرد که همش چهار سال ایران بود میگه پیر شدم خسته شدم و دیگر توان ادامه ندارد آقای کیروش ببین ما ایرانی ها تو این کشور چه می کشیم
  • یاسر A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    13 68
    شش روز تا بازگشت ژنرال به تیم ملی
    • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      20 7
      کدوم ژنرالی. الکی برا خودتون اسم گذاشتین.
  • احمد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    72 7
    این بنده خدا هنوز نمیدونه طرف حساباش تو فدراسیون و وزارت کاملا هماهنگ دارن بازیش میدن که به این مرحله برسه که خودش بره از ایران. . . یک عده که وجود افرادی مثل کیروش برای بقاشون سمه. . . انواع دخالت‌ها و اخیرا هم مسئله مالیات که طبق توافق بر عهده فدراسیون بوده. . . کیروش به ایران خوش آمدی
  • شایان A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    58 10
    کروش رفت...این اخرین خبر بدی بود که میشد به اندازه همه ی بدبختی هایی که فدراسیون فوتبال ایجاد کرده در ایام سال جدید به ایران هدیه داد....کروش...مردی برای تمام فصول فوتبال ایران...مردی که با تغییر ادمهای فدراسیونی شبیه ترین بازنده سیاسی ورزشی فوتبال ایران میشه بهش لقب داد...حالا کروش رفت.....سیاست بر ورزش پیروز شد....مرد همه ی روزهای خوب ما هم رفت...یادمان باشد چطور در مقابل ارزانتین..نیجر...و خیلی تیمهای دیگه .....................حالا من هم میخوام این داستان زیبا رو تموم کنم...کارلوس عزیز...خوشحالم که با ما بودی...خوشحالم که با ما خندیدی..خوشحالم که با غیض مشتهایت را ایرانی وار در سرزمین ...نشون دادی و یاد گرفتیم غیرت ایرانی......خارجی نمیشناسه...کروش جان ...عیدت مبارک و هرجا هستی موفق باشی
  • سیدناصر طاهری IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    56 8
    واقعا حضور کیروش برای ما درس های بزرگی به همراه داشت. با تمام وجود برای هدف جنگیدن بزرگترین درس بود و شاید گفته های ایشون در مورد زندگیشون در موزامبیک و اینکه چه کردند با ایشون که به این روز افتادند و فراریشون دادند بزرگترین ثمره و درسی هست که از وجودشون میشه بهره گرفت
  • بی نام DE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    59 10
    کخ، سرمربی استقلال گفته بود: وقتی من از ایران برگردم، کسی به من ایراد نمیگیره که کارت رو بلد نبودی، میگن اون کشور ظرفیت استفاده از تو رو نداشت. حالا هم همین مطلب در مورد کی روش صدق میکنه ولی بعضی ها نمیخوان متوجه بشن
    • ابی بیکران IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      5 20
      این همه مربی باکلاس بین المللی مدام درحال ورود و خروج به خیلی از تیمها از جمله همین حاشیه خلیج فارس هستند و صد البته هیچ ادعایی در مورد کمبود امکانات و از این بهونه ها که این بابا بعد از چهار سال تازه فهمیده را توجیه کارنامه بدشان نمیکنند
    • یاسر A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
      5 14
      آخه کخ هم فقط دستیار بوده تو ایران شده بود سرمربی ... قطبی دستیار بوده تو ایران شده سرمربی ... کیروش سرمربی بوده ولی همه اوونو به دستیاری فرگوسن میشناسن ... هنوز سرمربیه بزرگی نیومده فوتبال ما ...
  • ناصر شجاعی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    19 2
    نخبه کشی جزء لاینفک فرهنگ مون شده
  • بی نام US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    20 2
    بعد کیروش با خیال راحت میتونیم بگیم همچی فوتبالمون به همه چیمون میاد. این وسط یه مربی نا اهل با ناهماهنگیش استرس تو بعضیها ایجاد کرده بود که با درایت مسولین اون هم حل شد‌
  • مهدی A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    18 2
    کی روش دوست داریم ازصمیم قلب وممنونیم ازت
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    17 1
    حقیقت ماجرا اینه که وزارت ورزش فدراسیون فوتبال رو می خواد. کفاشیان که اندکی سرکش شده بود هنگامی که با عدم حمایت وزارت ورزش روبرو شد و جایگاه خودش رو هم متزلزل دید تمام حرفهای قبلی خودش مبنی بر استقلال فدراسیون رو فراموش کرد و برای حفظ سمت خودش کارلوس رو قربانی کرد. ایشون تعطیلات عید رو زمان مناسبی برای این موضوع دید چون فشار رسانه ها نبود و یا بسیار کم بود. اما وزارتیها دنبال گرفتن جای کفاشیان هستند و به کمتر از اون رضایت نمی دن.طبیعیه که دخالت مشخص دولت در فدراسیون محرومیت فوتبال ایران رو در پی داره.کفاشیان این مرده به ظاهر ساده و خنده رو این رو ميدونه و ممکنه اگه خودش غرق بشه فوتبال ایران رو هم با خودش غرق کنه.اون می تونست از طریق رسانه ها و مردم به وزارت فشار بیاره اما این کار رو نکردچرا؟
  • مونا A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    21 1
    امیدوارم از ایرانیا خاطره خوبی واست بمونه و بعد ازینم باز ایران بیای
  • من یک کیروشی پور هستم A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    24 3
    کیروش عزیز بنایی که قهرمانی المپیک داشت رو نابود کردن.علی دایی هم بخاطر انتقاد از وزیر به اون شکل فضاحت بار اخراج شد و کسی که از وزیر ضد ورزش تعریف کرد شد سرمربی پرسپولیساستقلالی هستمحالا هم نوبت تو شده.فکر میکنی تهمتا همینجا تموم میشه؟نه مطمئنم.وقتی بودی نماینده های مجلس بهت تهمت زدن فکر کن وقتی نیستی چیا پشت سرت میگن خدا به نفر بعدی رحم کنه
  • amordad IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    25 3
    مربی ایرانی برای تیم ملی یعنی بازگشت به عقب برای فوتبال ایران . برای کوته فکری وزارت ورزش متاسفم .
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    26 4
    بارفتن کیروش فوتبال ایران هم عقب نشینی میکنه.ضربه به فوتبال بازی بااحساسات فوتبال دوستان هستش.خواهشا آقایون به فکر فوتبال باشند.
  • بی نام RO ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    5 0
    از این ببعد هر مربی طراز اول خارجی که بیاد ایران حماقت کرده