حافظیه بار دیگر گوی سبقت را از تخت جمشید و سعدیه ربود و در اولین روز سال هم در فهرست پربازدیدترین بنای تاریخی و فرهنگی استان فارس قرار گرفت.

به گزارش «خبرجنوب» آن طور که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرده است از بیست و پنجم تا بیست و نهم اسفندماه امسال بیش از 128 هزار نفر از بناهای تاریخی فرهنگی فارس دیدن کرده اند که از این تعداد چیزی در حدود 66 هزار و 300 نفر به زیارت آرامگاه خواجه اهل راز رفته اند.

مسئولان میراث فرهنگی استان فارس می گویند میزان بازدیدها در مقایسه با پارسال 53 درصد بیشتر شده است. طبق این آمار، از مجموع بازدیدکنندگان بیش از 58 هزار نفر تنها در یک روز، یعنی در بیست و نهم اسفندماه 93 از حافظیه بازدید کرده اند حال آنکه سعدیه به عنوان دومین مقصد پربازدید گردشگری فارس در روز بیست و نهم حدود 7 هزار نفر و مجموعه جهانی تخت جمشید هم بیش از 6 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

اقامت بیش از 161 هزار مسافر نوروزی در فارس
طبق آمار میراث فرهنگی و گردشگری فارس در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم اسفندماه 93 بیش از 161 هزار نفر - شب در فارس اقامت کرده اند.
در گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس آمده است: واحدهای اقامتی استان فارس شامل هتل ، هتل آپارتمان ، خانه مسافر ، چادرهای مسافرتی ، سالن های ورزشی ، کلاس های مدارس و ... می باشد که آمار ارائه شده در دو روز نخست تعطیلات نوروزی به بیش از 161 هزار نفر رسید.
با تمهدیدات انجام شده امسال میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است به طوری که سال گذشته ظرفیت استان فارس در این بخش 500 هزار نفر شب اقامت بوده است. و هم اکنون این رقم به 550 هزار نفر شب رسیده است .
همچنین امسال علاوه بر مراکز اقامتی در استان، هزار و 200 خانه استیجاری برای مهمانانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شدند که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار گرفته است .

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    4 0
    خیلی خیلی خیلی خوش اومدید.قدمتون بر روی چشم