رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه‌ای گفت که با وجود پیشرفت در گفت‌وگوها اما این مذاکرات به کندی به پیش می‌رود.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه‌ای که در لوزان سوئیس انجام داد گفت در حالی که تیم‌های آمریکا و ایران پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل کرده‌اند اما این مذاکرات به کندی به پیش می‌رود.

وی در ادامه گفت: گفت‌وگوها سخت بوده اما پیشرفت‌هایی حاصل شده است. حتی در ناامیدی نیز امید وجود دارد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، امروز (سه‌شنبه) صبح بار دیگر در لوزان دیدار کردند.

صالحی و مونیز لحظاتی بعد این نشست را ترک کرده به‌صورت جداگانه به مذاکره پرداختند.

روز گذشته (دوشنبه) یک منبع دیپلماتیک اروپایی پس از پایان دیدار وزیر خارجه ایران با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود در بروکسل گفت که این دیدار نتوانسته است اختلافات را کاهش دهد.

وی همچنین گفت شکاف‌های عمده‌ای میان قدرت‌های جهانی و ایران وجود دارد و مشخص نیست آیا این اختلافات در روزهای آینده حل می‌شود یا خیر.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان به خبرنگاران گفت که مذاکرات در بروکسل مفید بوده است.

موگرینی اظهار داشت: ما در خصوص همه شکاف‌های باقی‌مانده و راه رو به جلو گفتگو کردیم. اما شکاف‌هایی وجود دارند که باید پر شوند.

دور کنونی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 از روز 24 اسفند (15 مارس) در لوزان سوئیس آغاز شده و تا 29 اسفند (20 مارس) ادامه خواهد یافت.

گزارش‌ها حاکی از این است که تاکنون مذاکره کنندگان نتوانسته‌اند به پیشرفت قابل ملاحظه‌‌ای برای دستیابی به آنچه یک تفاهم سیاسی خوانده می‌شود دست یابند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =