درخواست تهرانی ها: مکانی برای آتش بازی و چهارشنبه سوری ایجاد کنید

ایسنا نوشت:

نتایج نظرسنجی جدید ایسپا در خصوص چهارشنبه‌سوری نشان داد که 85.4 درصد پاسخگویان موافق اختصاص یافتن یک مکان عمومی برای آتش‌بازی و نورافشانی توسط دستگاهی همچون شهرداری هستند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، نظرسنجی‌ای در خصوص چهارشنبه‌سوری در هفته دوم اسفند انجام داده که جامعه آماری این نظرسنجی، شامل تمامی افراد 18 سال به بالای شهر تهران با تعداد نمونه 1198 نفر بوده است.

از مجموع پاسخگویان شرکت کننده در این نظر سنجی، 50.7 درصد نمونه را مردان و 49.3 درصد مابقی را زنان تشکیل داده‌اند. میانگین سنی پاسخگویان نیز، 38.7 سال بوده است.

بر اساس نتایج حاصل این نظرسنجی، 55.3 درصد پاسخگویان معتقدند نحوه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال نسبت به قبل "بدتر" شده است و از این رو 86.7 درصد موافق حضور «پلیس» برای مقابله با کسانی هستند که در این روز رفتارهای پر خطر دارند.

هم چنین 85.4 درصد پاسخگویان با این نظر که نهادی مثل شهرداری یک مکان عمومی را برای آتش بازی و نورافشانی اختصاص دهد اعلام موافقت کردند.

از میان پاسخگویان تنها 13.9 درصد اعلام کرده‏‌اند که در کوچه و خیابان در مراسم چهارشنبه آخر سال شرکت خواهند کرد؛ در مقابل 51.8 درصد هم اعلام کرده‌اند که اصلا در این برنامه‌ها شرکت نمی‌کنند.

طبق این نظر سنجی، 30.1 درصد نیز اعلام کرده‌اند که چهارشنبه آخر سال را در بین اعضای خانواده خویش برگزار خواهند کرد.

هم‏چنین از بین کسانی که گفته‏‌اند در برنامه چهارشنبه آخر سال شرکت می‌کنند تنها 4.8 درصد از شرکت کنندگان از «مواد منفجره پرخطر» استفاده می‏‌کنند و باقی پاسخگویان استفاده از مواد آتش‌زای بی‌خطر را ترجیح می‌دهند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    4 0
    اگر این ترقه ها نباشه چهارشنبه سوری خیلی خوبه ولی از روزی که این ترقه ها آمده دیگه در یک محل مخصوص هم نمی شود جلوی دیوانه بازی بعضی ها را گرفت
  • بی نام RO ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    2 1
    تهرانی نه دیگر استان ها همین نظر دارن. ما ده سال می گویم کسی گوش نمی ده
  • بی نام DE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 0
    مکانی که جمعیت 12میلیونی تهران بتوانند برای اتش بازی به انجا بروند خود تهران خواهد بود. خخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 0
    واقعا خوبه اگر این کار رو بکنن