رئیس سازمان بهزیستی کشور در آخرین نشست خبری امسال، برنامه های این سازمان در برای سال 94 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون هاشمی گفت: از ابتدای امسال ۳۳ هزار و ۸۲۰ شغل ایجاد شده است و سال گذشته ۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها به مددجویان بهزیستی اختصاص داده شد .

او ادامه داد: این اعتبار امسال به ۱۶۵ میلیارد تومان رسیده است که از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده ایم و ۱۵ هزار طرح آماده هم برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند .

او در مورد برنامه های سال بعد سازمان گفت: امسال از خانواده های دارای چندقلو که 23 هزار خانواده هستند حمایت های ویژه ای انجام شد و اکنون بانک اطلاعات مربوط به چندقلوها تهیه شده است.

بودجه

هاشمی ادامه داد: در سال 94، بودجه سازمان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار شده است که از این اعتبارات در جهت توانمندسازی که شامل مسکن، اشتغال و حمایت های اجتماعی می شود، استفاده می کنیم.

او گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار کودک تحت پوشش و سرپرستی سازمان بهزیستی قرار دارند که بیش از ۱۱۰ هزار کودک تک والد هم  تحت پوشش بوده و در مراکز نگهداری می شوند.

اورژانس اجتماعی

هاشمی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی نوپدید و آسیب های کف خیابان درحال رشد هستند ادامه داد: امسال، فعالیت اورژانس اجتماعی افزایش پیدا کرده است و در سال آینده هم در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت این پایگاه اجتماعی راه اندازی خواهد شد.

او تاکید کرد: ۴۴۱ هزار نفر در پایگاه های اجتماعی خدمات دریافت کرده اند و همچنین تعداد خط تلفن سیار اورژانس اجتماعی از ۱۲۰ خط در سال گذشته به ۱۷۰ خط افزایش یافته است.

مسابقات بین المللی قرآنی ویژه معلولان

هاشمی از برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی ویژه معلولان کشورهای مسلمان سراسر خبر داد و گفت: در سال آینده هم ۵۰ هزار خانوار که جمعیت آنها ۲۰۰ هزار نفر می شود تحت پوشش دریافت خدمات مستمر سازمان قرار می گیرند.

افزایش مشارکتهای مردمی

هاشمی در مورد مشارکتهای مردمی گفت: ۲۹.۲ درصدی مشارکت های مردم افزایش داشته است که در حوزه مشارکت غیرمستقیم و کمک به مراکز هم بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم .

او ادامه داد: درحال حاضر هزینه نگهداری یک کودک معلول در شهرستان یک میلیون تومان و در تهران ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بهزیستی ۴۰۰ هزار تومان آن را پرداخت که باقیمانده از مشارکت مردمی تامین می شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =