نسیم آنلاین نوشت:

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افراد متخلف در ماجرای تخلفات ارزی دستگیر شدند. امید کریمیان گفت: بانک مرکزی بخشی ازگزارشهای تخلفات ارزی را به مجلس اعلام کرده؛ بانک مرکزی به بانک های عامل درگیر در ماجرای ارز اجحاف کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تعیین میزان ضرر و زیان وارده به بیت المال از محل بروز تخلفات ارزی در دولت قبل خبرداد و گفت که تا اکنون کمیسیون اقتصادی مجلس، چندین بار از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی ودارایی و دیوان محاسبات گزارش تخلفات ارزی را پیگیری و درخواست کرده است.

امید کریمیان با اشاره به شناسایی افراد متخلف در ماجرای تخلفات ارزی گفت که ارقام تخلفات مشخص شده و افرادی نیز در این راستا دستگیر شده اند اما هنوز منتج به صدور رای نهایی برای آنها نشده است.

ابتدای سال 91، برخی از بانک‌ها پس از دریافت ارز مورد نیاز از بانک مرکزی مبادرت به فروش این ارزها در بازار و به قیمت آزاد کرده اند که همین امر واکنش بانک مرکزی را در پی داشت.

محمود بهمنی سکاندار بانک مرکزی در همان ایام، گفت که بر اساس مصوبه‌ هیات دولت، باید 87 هزار و 625 میلیارد ریال از حساب بانک‌ها به دلیل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌شد، اما دست آخر، یک سوم آن ، یعنی30 هزار میلیارد ریال، ازحساب بانک‌ها برداشت شد.

موضوعی که حیرت مدیران ارشد بانک ها را در پی داشته و آنها را سراسیمه به ساختمان لاجوردی بانک مرکزی درخیابان میرداماد کشاند تا راز این اقدام بانک مرکزی را از زبان دست اندرکاران آن بشنوند.

هر چند که شائبه غیرقانونی بودن برداشت مستقیم دولت از حساب بانک ها پای مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات کشور را هم به میانه این پرونده کشاند.

با این حال، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره برداشت بانک مرکزی از حساب بانک ها هم گفت که بانک مرکزی به بانک های عامل اجحاف کرده، هر چند که بانک مرکزی خود این امر را قبول ندارد.

او گفت که بانک مرکزی بخشی از گزارشهای تخلفات ارزی را به مجلس اعلام داشته اما همچنان نواقصی در کار آنها وجود دارد.

کریمیان، با اشاره به بررسی گزارش های دریافتی درباره تخلفات ارزی از طرح این گزارش ها در جلسات غیر علنی مجلس خبرداد و گفت که به نتیجه رسیدن این امر نیازمند طی شدن پروسه زمانی آن است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    چرا رییس سابق بانک مرکزی را به دادگاه نمی کشانید ؟؟ همانی که فقط با دروغ پردازی باعث فلج شدن اقتصاد کشور شد. دولت دهم کشور را به سرزمین سوخته تبدیل کرد و رفت