ایرنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی از توابع شهرستان قصرشیرین با کشور عراق گفت: ایجاد صنایع در مناطق مرزی از سیاست های دولت تدبیر و امید است.

محمدرضا نعمت زاده روز جمعه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه افزود: در صورت تحقق این مهم علاوه بر افزایش روند صادرات، معضل بیکاری بویژه در مناطق مرزی رفع خواهد شد.

وی بر لزوم تهیه و تدوین نظام نامه تجاری با هدف ارایه آموزش های علمی و تخصصی به تجار و بازرگانان تاکید کرد و تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این امر بسیاری از مشکلات فراروی تجار و بازرگانان در بخش های مختلف مرتفع می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوق های سرمایه گذاری بخش خصوصی عامل مهمی در بحث ایجاد و احداث صنایع بویژه در مناطق مرزی است.

نعمت زاده اظهار کرد: قرار است بخشی از اعتبار لازم برای ارایه تسهیلات و یا مشوق های سرمایه گذاری از محل یارانه ها تامین شود.

وی اظهار کرد: سیاستهای دولت بر این است که استانداران در مرزهای شرقی و غربی نماینده تام الاختیار دولت باشند و مشکلات و موانع فراروی صنعت و معدن را با تصمیم گیریهای خود رفع کنند.

وی با اشاره به طرح تصویب قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری گفت: سیاست بر این است تا مناطق آزاد در مرزهای آبی کشور ایجاد شود اما با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان مرزی و وجود مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار امید است تا با استفاده از این ظرفیت ها منطقه قصرشیرین را به منطقه آزاد تجاری تبدیل کنیم.

وی ظرفیت قصرشیرین را در امر صادرات کالا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عراق بازار بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و باید از تمامی ظرفیت ها برای صادرات به شکل مطلوب استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به قصرشیرین از مرزهای رسمی پرویزخان، خسروی و شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد که در این سفر ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، حسینی نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی وی را همراهی کردند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 186 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می شود.

بیش از 51 درصد کالاهای صادراتی ایران به عراق از طریق مرز پرویزخان به حوزه کردی اقلیم کردستان انجام می شود.

مرز خسروی در فاصله 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی عراق دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه با ظرفیت تردد روزانه 10 هزار نفر مسافر و زایر است.

روزانه 200 کامیون انواع کالاهای صادراتی از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =