او چگونه استیو جابز شد؟/ تصویر جوانی نابغه کنار بیل گیتس

ایبنا گزارش داد: «او چگونه استیو جابز شد» کتاب جدیدی است که 24 مارس راهی بازار می‌شود و شامل ناگفته‌هایی است که برای اولین بار درباره استیو جابز از زبان نزدیکان وی نقل‌شده است.

کتاب «تبدیل شدن به استیو جابر: تکامل یک بی‌پروای متکبر به رهبری رؤیایی» / Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart into a Visionary Leader را «برنت اشلندر» و «ریک تتزلی» در 464 صفحه نوشته و توسط انتشارات «کراون بیزینس» راهی بازار کرده است.

این کتاب روایات قانع‌کننده و داستان‌های ناگفته و ناشنیده‌ای از زندگی استیو جابز در خود جای داده و افرادی که اصلاً فکرش را نمی‌کنید (خانواده فقید، مدیران سابق و فعلی دنیای فناوری در اپل، کمپانی پیکسار و دیزنی، تیم کوک، جانی آیو، ادی کیو، اد کتمول، جان لسه تر،رابرت ایگر و بسیاری دیگر) درباره رهبر بلامنازعه فناوری در قرن بیست و یکم سخن گفته‌اند.

برنت بیش از 25 سال دوست و رفیق استیو جابز بوده و مصاحبه‌های زیادی با وی داشته است و در این کتاب بسیاری از مطالبی که استیو جابز به صورت خارج از ضبط (off the record) در مصاحبه‌های خود گفته را برای اولین بار آورده تا واقعیت‌های زندگی استیو جابز برای همگان روشن شود.

این کتاب ممکن است اسطوره‌ها و کلیشه‌های موجود درباره استیو جابز را بشکند. مشخصات تک‌بعدی فردی نیمه نابغه را می‌خوانید که از جوانی نیمه تند بود که هم از سوی خانواده و هم دوستان تحقیر شد اما تبدیل به رهبری خودخواه و سودایی شد.

«تبدیل شدن به استیو جابز» این پرسش حیاتی را به ذهن می‌آورد که چگونه جوانی بی‌پروا و متکبر و مغرور یکی از مؤثرترین رهبران کسب‌وکار رؤیایی زمان ما شد و درنهایت چگونه زندگی روزانه چند میلیارد نفر را تحت تأثیر فناوری‌های ابداعی خود قرار داد؟

با توجه به دسترسی باورنکردنی و منحصربه‌فرد دو نویسنده کتاب، داستانی متفاوت از یک انسان واقعی را می‌خوانیم که با ناکامی‌ها مبارزه بی‌امان کرد و یاد گرفت (و البته یاد داد) که چگونه از شکست‌ها می‌توان حداکثر قوت و نیرو را برای غلبه بر زمان و مکان اخذ کرد.

کتاب متنی قوی داشته که ضمن توضیح درباره استیو جابز از انقلاب فناورانه رخ‌داده در جهان نیز به زیبایی یاد می‌کند و تأکید می‌کند که استیو جابز دنیای ما را عوض کرد.

نویسندگان در کتاب همچنین تأکید می‌کنند که موفقیت‌های استیو جابز در اپل به مراتب پیچیده‌تر از ساخت یک محصول بوده است: او بیمار شد، به حلقه درونی خود اعتماد کامل داشت و به رشد تدریجی کمپانی و توسعه کسب‌وکار اعتقادی راسخ داشت.

‌

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    232 8
    روحش شاد
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      10 71
      کافر بوده میفهمی؟ کافر
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    25 7
    سالی n تا مریم میرزاخانی و پروفسور سمیعی آینده، دارن از ایران فرار می کنن، صدای کسی در نمی یاد اون وقت هفته ای نیست که مقاله و فیلم و مستند راجع به آدمی که در اولین قدم جیب رفیقش استیو وزنیاک رو زد منتشر نشه. اگر خیلی علم دوستین بیان یه گزارش راجع به چندرغاز پژوهانه دولت برای دانشجویان دکترا بنویسین، بلکه نظام بورسیه تحصیلی تو این مملکت هم برقرار شه.
    • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      4 1
      خيلي تك بعدي فكر مي كنيد همين ادمي كه مدعي هستيد جيب وزنياك را زده باعث شد استيو وزنياك تبديل به يك ميلياردر بشه مسلما هركسي نقاط ضعف و قوت خودش را داره اتفاقا تو اين كتاب خيلي از مسايل كه نكات منفي اش محسوب ميشن هم ذكر شده
  • بی نام US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    3 45
    خیلی استیو جابز رو الکی گنده می کنید. عددی نبود جلوی امسال بیل گیتس.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    19 1
    ثزوت مجموعه هایی که این دو نفر راه اندختن خودش اندازه بودجه چند کشور است
  • حامد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    8 18
    آدم باهوشی بود اما به بیل گیتس هیچ وقت نرسید
  • میثم A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 0
    دوستان، چگونه استیو جابز را با بیل گیتس مقایسه می کنید؟ جابز نگاه همه را نسبت به فناوری و تکنولوژی تغییر داد. او یک نوآوری ساده یا کوچک انجام نداد نگاه جابز همیشه سیستماتیک و ساختاری بوده و این نگاه هم اکنون نیز در اپل باقی مانده و البته کمال گرا. او کامپیوتر را از آن دستگاه های غریب و زمخت، به وسیله ای دوست داشتنی تبدیل کرد، تلفن همراه را به مهمترین دستگاه همراه تغییر هویت داد، بازار موسیقی دنیا را تکان داد و... . تصور کنید اگر نوآوری های او و تیمش نبود، شرکت های دیگر به این زودی ها مجبور به ساخت وسایل جدید برای ما نبودند سالی یک ویژگی کیفی نه چندان بزرگ عرضه می کردند و آن را به عنوان محصول جدید به مردم می فروختند، در صورتی که اپل هر بار مرزها را تغییر می دهد.
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 1
    روزی که فوت کرد هیچ فروشگاه اپلی تعطیل نشد اما من سایه غم را در صورت کارکنان اپل استور در منطقه محل زندگی ام می دیدم. همه از مرگ زود هنگام این اسطوره ابداع و نوآوری غمگین بودند و تا مدت ها به سختی لبخندی روی لبان آنان دیده می شد. روحش شاد.
  • میثم IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 3
    جفدشون در مقابل احمدی نژاد باید زانو بزنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 40
    اختراع مهم است اما خداوند در آن دنیا انسان ها را پرهیزگاریشان و اعمال دینی شان سنجش می کند
  • کوروش IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    14 1
    بی نام جان تومسلمون ببین چیکار میکنی