نتیجه انتخابات اتاق تهران واکنش های مختلفی را در رسانه ها به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتیجه انتخابات اتاق و انتخاب 35 نفر از یک ائتلاف واکنش های مختلفی را به همراه داشته است. برخی فعالان اقتصادی طی روزهای گذشه با تبریک به ائتلاف برای فردا از آنها خواسته اند که به میثاق های خود با بخش خصوصی وفادار بمانند. برخی دیگر نیز تلاش کرده اند با اظهارنظرهای خود به تحلیل تحولات رخ داده در اتاق بپردازند.

در همین حال علاالدین میرمحمد صادقی یکی از قدیمی ترین چهره های اتاق و از کاندیداهای شکسته خورده انتخابات در این مورد گفته است:«اصل این که دوستان و بخش خصوصی در انتخابات شرکت کرده باشند نوید بسیار خوبی است و این پیام را دارد که بخش خصوصی به سرنوشت خود علاقه مند شده است. در تعیین افراد ممکن است مسایل و موضوعاتی باشد که افراد خوب شناخته نشده باشند یا تشخیص‌های اشتباهی رخ داده باشد ولی این موضوع مانع این نیست که از شرکت یخش خصوصی در انتخابات تقدیر نشود.»

وی بیان داشته است:«ممکن است عده‌ای این ایراد را وارد کنند که برخی در جمع انتخاب شده‌ها اشتباه انتخاب شده‌اند.ممکن است مطرح شود افرادی در جمع 40 نفر اشتباه انتخاب شده باشند اما به دلیل یک‌سری مسائل و اکثریت آراء باید آنها را نادیده گرفت.افرادی که انتخاب شده‌اند از دوستان ما و افراد شایسته‌ای هستند. امیدواریم وضع اتاق در جهت بهبود حرکت کند و اقدامات آن در جهت ارتقای سطح تجارت، صنعت، کشاورزی و معادن ما باشد. »
پیش از این رسانه های دیگر نیز به تحلیل حوادث رخ داده در جریان انتخابات پرداختند که بخش مهمی از گزارش های منتشر شده موضع شگفتی فعالان بخش خصوصی را نشان می داد. مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین و یکی از رقبای انتخاباتی طیف برای فردا نیز در فضای مجازی با انتشار یادداشتی کوتاه این پیروزی را به طیف برای فردا تبریک گفته بود. با این وجود علینقی خاموشی رئیس سابق اتاق به انتقاد از این اتفاق پرداخت. روزنامه هفت صبح نیز در صفحه اول خود به خانه تکانی در اتاق تهران اشاره کرده بود.

با این وجود ائتلاف برای فردا طی بیانیه ای دیدگاه رسمی خود در مورد این انتخابات را چنین ابراز داشت:«ابتدا لازم می دانیم از حضور بی سابقه اعضای محترم در انتخابات اتاق تهران کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم. مشارکت 35 درصدی اعضای فهیم اتاق که بیش از 2 برابر دوره گذشته است، نشان از آگاهی و حساسیت شما به پارلمان بخش خصوصی و اداره آن در دوره سرنوشت ساز پیش رو دارد. اعضای ائتلاف برای فردا خاضعانه این دستاورد را به شما تبریک می گویند و ضمن ابراز خرسندی از مورد اعتماد قرار گرفتن توسط شما اعضای محترم این پیروزی را آغاز انجام وظیفه خود در راستای اعتلای اقتصاد میهمن عزیز اسلامیان می داند.جا دارد از تمام عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات برای تلاش های  بی شائبه ایشان قدردانی نمائیم. همچنین دست سایر نامزدها و گروه های محترم  انتخاباتی را به گرمی می فشاریم و از همه ایشان استدعا داریم که دعوت ما را برای همکاری در دوره پیش رو پذیرا باشند.»

با پایان انتخابات اتاق تهران، حواشی پیرامون این انتخابات نیز به انتها رسیده است. در این دوره انتخابات بیش از 3 هزار و 500 نفر شرکت کرده اند. تحلیل های فعالان اقتصادی نشان می دهد، بخش مهمی از افرادی که طی سال های گذشته در انتخابات شرکت نمی کردند در هشتمین دوره انتخابات اتاق حضور پیدا کرده اند. برهمین اساس فعالان اقتصادی و حتی چهره های شناخته شده بخش خصوصی براین باورند که یکی از اصلی ترین دست آوردهای انتخابات اتاق تهران، مشارکت بیشتر اعضای بخش خصوصی در انتخابات بوده است. آرای خاکستری در این دوره از انتخابات نتیجه نهایی را رقم زدند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =