اردیبهشت ۹۴ برای اتوبوس های فاقد معاینه فنی سند حمل بار صادر نمی شود

نشست خبری مشترک مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری و مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این نشست حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران گفت: سهم حمل و نقل جاده ای در سفرهای نوروزی ۹۳ درصد حمل و نقل عمومی کشور است، که از این آمار تا ۷۰ درصد جابه جایی های جاده ای توسط وسیله شخصی انجام می شود .

او سهم تهران از این آمار را ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: سالیانه ۳۰۰ میلیون نفر جابه جایی در استان تهران اتفاق می افتد.

او در مورد افزایش کنترل معاینه فنی گفت: اخباری که درباره معاینه فنی صوری منتشر می شود محدود است اما ما کارگروهی برای افزایش نظارت ها پیش بینی کرده ایم .

شهرکی از ایجاد شبکه بین مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت ۹۴ اگر اتوبوسی فاقد معاینه فنی باشد برایش سند حمل صادر نمی شود و با راه انداری این سیستم اگر در مرکز یک اتوبوس از لحاظ معاینه فنی رد شود امکان مراجعه به مرکز دیگر را ندارد.


بهبود وضعیت پایانه های تهران


در ادامه ،محمدرضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری گفت: در پایانه جنوب خوابگاه تا پایان فروردین ماه در اختیار رانندگان قرار می گیرد و سیستم سوخت رسانی پایانه جنوب در حال ساماندهی است.

او ادامه داد: پایانه جدید شرق در ۳۰ هکتار از زمین های کنار بیمارستان شهید لواسانی را تملک کردیم و اکنون حدود ۴۰ درصد پایانه جدید شرق احداث شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ بتوانیم تمامی تملک های این پایانه را انجام دهیم.

اوگفت: فضای ۳ هکتاری جنب پایانه جنوب تملک شده که قرار است آن محل را برای ساماندهی خودروهای سواری استفاده کنیم. در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان این تملک هزینه داشته است.

او گفت: مکانی در محدوده شهر آفتاب و زمینی در محدوده بزرگراه آزادگان و زمین دیگری در نزدیکی گرمدره برای انتقال پایانه غرب در نظر گرفته شده اما به دلیل اینکه قرار است .

حاجی بیگی با بیان اینکه تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست گفت: سیاست کلان شهرداری آن است که پایانه ها از داخل شهر بیرون بروند اما برای این موضوع نیاز به برنامه ریزی و مطالعه است. قرار است خطوط ریلی داخلی و بین شهری به هم متصل شوند.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =