کارلوس کروش در پایان دیدار با مسئولان فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران از مسائل مختلفی سخن گفت.

 

ایسنا نوشت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از جلسه با رییس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی بود، بعد از چند روزی که دور از فدراسیون بودم یک سری مسائل را دقیق بررسی کردیم. من عادت کرده‌ام که در زندگی جلسات طولانی داشته باشم و مشکلی ندارم. اگر در این جلسات در مورد مسائل خوبی صحبت شود، من هم شرکت کنم.

سرمربی تیم ملی در خصوص جام جهانی 2018 گفت: ما راجع به جام جهانی صحبت کردیم و آینده ما در حضور در این جام است. ما راجع به برنامه‌ها هم صحبت کردیم.

کارلوس درخصوص زیرساخت‌ها و مشکلاتی که فدراسیون در برآورده کردن آن‌ها مشکل داشته است گفت: من فکر می‌کنم در این مورد زیاد صحبت شده است و برای همه مردم روشن شده است که ما چه مشکلاتی داریم. ما یک سری مسائل داریم. ما این توانایی را داشتیم که به جام جهانی صعود کنیم و همچنین در جام ملت‌های آسیا نتیجه خوبی را کسب کنیم و وظیفه من این است که پیراهن تیم ملی را در جایگاه‌های بزرگتری به نمایش بگذارم.

کروش درخصوص حضور جهانبخش و آزمون در تیم ملی بزرگسالان گفت: من در وهله اول می‌گویم که ما در این مورد صحبتی نداشتیم. همان طور که می‌دانید متاسفانه وظیفه ملی این بازیکنان طوری است که باید در یک زمان مشترک هم در تیم ملی بزرگسالان و هم در تیم ملی امید حضور داشته باشند. شما حرف صحیحی را پیش کشیدید. هیچ کدام از کارشناسان نظرات موافق هم ندارند و فوتبال جای نظرات متفاوت است ولی این مساله جای هیچ صحبتی را ندارد که ما با یک تیم بین المللی بازی داریم و این بازی با هیچ کدام از بازی های ملی ما قابل قیاس نیست.

او ادامه داد: ما این فرصت را داشتیم که با خاکپور جلسه مشترکی داشته باشیم و ایشان هم با نظر من موافق بودند که بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند. من وظیفه و مسئولیت سنگینی دارم. وقتی کارشناسی با کارشناس دیگر نظر متفاوتی دارد وظیفه من سنگین می‌شود ولی هیچ جای صحبتی نیست که بازیکنان باید در تیم بزرگسالان حضور داشته باشند. من در دوران حضور وینگادا در تیم ملی امید هم بازیکنان امید را از او گرفتم و در تیم ملی بزرگسالان از آن‌ها استفاده کردم. ما باید بهترین تصمیم را بگیریم که منافع تیم ملی بزرگسالان زیر سوال نرود.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان این مطلب که وظیفه و مسئولیت من در تیم ملی این است که در خرداد ماه آینده تیم را برای جام جهانی آماده کنم، گفت: ولی متاسفانه ما تنها این بازیکنان را در فروردین ماه داریم که برای بازی‌های ملی آماده شویم که بزرگترین اولویت ما برای آماده سازی جام جهانی است و باز هم تکرار می‌کنم که حضور آزمون و جهانبخش در تیم ملی بزرگسالان نظر من نیست بلکه خاکپور هم این نظر را داشت.

کروش درباره اینکه هنوز بازی با تیم ملی شیلی قطعی نشده است گفت: من فکر می‌کنم که بازی مقابل سوئد تقریبا قطعی شده است و البته که برای بازی با شیلی مشکلات مالی داریم و باید با برطرف کردن این مشکلات بازیمان در اتریش را قطعی کنیم. از بعد فنی و برنامه‌ریزی همه کارها انجام شده است و فقط مشکلات مالی است که باید برطرف شود.

او با ابراز خوشحالی از نایب رییسی کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: من باید به مردم ایران و مسئولین عنوان نایب رییسی کفاشیان را تبریک بگویم. امیدوارم که در داخل ایران هم تمامی مسئولین و دست اندرکاران این جایگاهی که برای ایرانیان به دست آمده است را درک کنند. این انتخابی که صورت گرفته است برای فوتبال ایران یک فرصت خوب است که فوتبال‌شان را در جهان هم به نمایش بگذارند. این سمت ثمره فعالیت‌هایی بوده که فدراسیون برای تیم ملی انجام داده است.

کروش همچنین گفت: البته می‌دانم که در داخل هنوز بعضی‌ها اهمیت این جایگاه را درک نکرده‌اند. این مهم تنها به این منظور به دست آمده است که فدراسیون برای تمامی تیم‌های ملی، برای سازمان لیگ و برای تیم های باشگاهی در تمام رده‌ها در 2 سال و نیم اخیر برنامه داشته است. ما حدود چند ماه است که رنکینگ یک آسیا را در دست داریم و این نایب رییسی در AFC صدای ما را بلند و بلندتر می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درخصوص دستیار پیشنهادی ایرانی‌اش اظهار کرد: همان‌طوری که می‌دانید ما در تیم ملی ذهنیت باز و تعهد را در کنار هم می‌خواهیم و درهای تیم ملی به روی مربیان ایرانی باز است. سرمربی بودن در تیم ملی ایران در دوران این فدراسیون کار سختی است و باید از لحاظ روحی و روانی فردی قوی باشد و گذشت در بعضی مسائل هم داشته باشد. من این افتخار را داشته ام که در کادر فنی‌ام افرادی مثل اوسیانو کروز، کاپیتان سابق تیم ملی پرتغال و مارکار آقاجانیان بازیکن اسبق تیم ملی ایران و همچنین دن گاسپار به عنوان مربی دروازه‌بان را داشته باشم.

او ادامه داد: ما در تیم ملی تنها مربی نمی‌خواهیم،‌ این مربی باید کسی باشد که لباس‌های بازیکنان را هم از زمین جمع کند و حتی به تدارکات هم کمک کند. وقتی صحبت از کار برای تیم ملی می‌شود من یاد اوسیانو و مارکار می‌افتم که چند ماه حقوق نگرفتند اما با جان و دل هرچه را داشتند برای تیم ملی فدا کردند. به عنوان یک مربی من تفکر ساده‌ای دارم، من همیشه از کادر فنی‌ام دفاع می‌کنم و در همه شرایط از آن‌ها حمایت خواهم کرد. در اتفاقی که در ماه‌های قبل افتاد و کریمی از تیم ملی جدا شد من قلبا خوشحال نبودم اما مطلبی که اینجا هست آن فردی که باید در تیم ملی باشد باید بهترین انتخاب را انجام داده باشد.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ح م تلوری US ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    50 10
    واقعا مربی تیم ملی بودن سخته وووواااااقققققععععععاااااااااا سخته
    • محمد A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      0 0
      مربی تیم ایران بودن سخته عزیز
  • شميم EU ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    20 57
    از هر ايرانى ايرانى تري شما آقاى كيروش
  • یاسر A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    40 19
    دلیل نرفتن به جام جهانی مشخص شد: رفتن سردار و جهانبخش به تیم امید
  • بی نام GB ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    30 9
    پس فهمیدیم کفاشیان از افعال معکوس استفاده کرده بود چون گفته بود اولویت ما تیم امیده 4 سال دیگه هم باید منتظر باشیم تا تیم به المپیک بره چون عملن هیچ حمایتی ازشون نمیشه و همش حرفه واقعا یه بازیکن که گفت فوتبال ایران مسخرس راست گفت کیروش شده همه کاره فوتبالمون