امام علی(ع) سرمایه بشریت است،  مانع زیارتشان نشویم!

مقتدا صدر روحانی شیعه عراقی دیدار سفیر آمریکا از مرقد شریف امام علی(ع) در نجف را محکوم کرده و خواستار واکنش شدید شیعیان شده است.

 آقای مقتدا صدر روحانی شیعه عراقی دیدار سفیر آمریکا از مرقد شریف امام علی(ع) در نجف را محکوم کرده و خواستار واکنش شدید شیعیان شده است.هر شیعه ای می تواند واکنش یا عقیده ای نسبت به موضوع داشته باشد،مساله را سیاسی ببیند،اما من چند نکته ی کوتاه درباره ی ماهیت انسانی آن می نویسم:

1-اهل بیت و امام علی(ع)میراث مشترک بشریتند.آنان وارث پیامبر(ص) و در عمل و نظرحاوی گفتمانی متعالی برای زیستنی باشکوه برای مردم جهان اند،شیوه ی حکمرانی آنان به ندرت مشاهده شده و بشریت با شکست های متعدد در حکمرانی و به تدریج به الگوی آنان خواهد رسید.آنان ستارگان راهنمای بشرند و کسی نمی تواند مانعی برای افرادی باشد که قصد دارند به آن ها نزدیک شوند.

2-سابقه ی آنان در حیات زندگی این دنیا نشان می دهد هر انسانی با هر مسلک و عقیده ای-حتی ملحدان- می توانستند به آنان نزدیک شوند،مذاکره کرده و پرسش های خود را طرح کنند و یا راه حل بگیرند.در ممات نیز این شیوه جریان دارد.هر انسانی می تواند با هر مسلکی و هر تابعیتی وارد بارگاه آنان شود و شاید فیض وجودی ارواح آنان، مسیر هدایت را برای آن فرد ملاقات کننده باز کند،لذا متولیان حرم ها به هدایت احتمالی افرادو دعوت و جذب آن ها برای بازدید از حرم ها فکر کنند،هنر این است که تلاش شود غیرمسلمان ها فرهنگ اهل بیت و احساس شیرین شیعیان در زیارت را درک کنند. خوب بود مسئولان حرم امام علی(ع) یک جلد نهج البلاغه هم به سفیر آمریکا می دادند.نمی شود فرض کردشاید زمانی همین سفیر-صرف نظر از وابستگی اداری به دولت آمریکا- با شناخت امام علی(ع)یک مسلمان دوستدار امام شود؟

3-حتی زمانی هست که قصد فردی توهین و به سخره گرفتن است که متولیان حرم باز نیز به متابعت از رفتار اهل بیت به شیوه ی جدال احسن با آنان رفتار نمایند.به رفتار اهل بیت با ناسزاگویان دقت کنید.همین رفتار احسن است که سبب جذب افراد می شود.

4-مخاطبان محترم هم می توانند نظر دهند....

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    6 1
    فکر نکنم عیبی داشته باشه. امام علی کسی بود که قاتلشو از خواب بیدار کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    5 0
    بزرگی می فرمود: بهشت 8 طبقه دارد، طبقه هشتم مال کسائیکه حضرت علی را نمی شناختند و با ایشان دشمنی نداشتند، بلکه حضرت علی آنها را دوست دارد و آنها را وارد بهشت می کند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    10 3
    حق با شماست. دیشب که خبر را شنیدم تعجب کردم. آقای صدر عنوان کردن آمریکا میخواد با این کار تظاهر به دوستی با شیعیان کنه. اما بنده نظرم اینه که آمریکا هر قصدی از این کار داشته باشه، نمیشه مانع از دیدار سفیر از حرم امیرالمومنین شد. در منزل ایشان به روی همه باز است حتی به روی دشمنان. ضمنا چند وقت پیش هم سفیر انگلیس مهمان تولیت حرم امام علی بودن. به عنوان یک شیعه معتقدم حتی اگه ابوبکر البغدادی با تمام جنایاتی که کرده، اگه بخواد وارد حرم امیرالمومنین بشه نباید ممانعت کرد.
  • شهاب ترابي ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    10 1
    بله حضرت أمير با صبر و بردباري مردمان دوران خود را به ولايت خود دعوت ميكرد وگرنه كه اگر مثل خودشان ميخواست رفتار كنه كه علي ؛علي نبود به نظر من بايد اجازه بدهن هر كس از هر مذهبي كه هست به زيارت حرم علوي برود خدا را چه ديد شايد حضرت مهري به دل اون شخص أنداخت كه او هم خواست شيعه علي شود ما نبايد مانع باشيم
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    3 1
    بسیار سخنهای کامل و بجایی بود. باید دست از تندروی برداریم و اعتدال داشته باشیم/
  • بهزاد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 10
    درود بر مقتدی صدر. بعضی انسانها ظاهر انسان دارند ولی در باطن از سگ هم نجس ترند این افراد نجس را نباید به مکان مقدس و مطهر راه داد چرا نمی فهمید؟
    • بی نام US ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
      3 1
      بعد اونوقت باطن آدمها رو شماها تشخیص میدید. شاید باطن بعضی آدمهای ظاهرالصلاح خیلی بدتر از اینها باشه.
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    3 1
    بسمه تعالی تمام پیامبران الهی، ائمه اطهار، حواریون و صحابه، حکما، عرفا و دانشمندان متعلق به همه بشریت هستند و حتی کفار را نمی توان از ورود به حرم و حریم آنها منع کرد. آنهم حرم امام علیع که حقوق مردم را در اوج بیان کرده و به مالک اشتر می فرماید «... یا برادر تو هستند در دین و یا نظیر تو هستند در خلقت...»
  • علی حیدری از تهران IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    2 1
    با سلام و احترام تشکر از سایت خوب و مردمی خبرانلاین که حرف دل مردم را به معرض بینندگان عزیز خود به نمایش میگذارد .... بنده به عنوان یک شیعه شیعه سنی مسیحی نداریم همگی برادریم بینهایت ناراحت شدم از سخن جناب اقای مقتدی صدر ........... و از برادری که محبوبیتی از شیعه به رسم امانت برده مانند خانواده صدر بعید است که با این الفاظ نفاق ایجاد کنددددددد سه روز عزای عمومی به خاطر دیدار سفیر امریکا از حرم مقدس مولا علی و .... برادر مقتدی من خودم عربم و شیعه و به مولا علی که قلب حداقل من و خانواده ام را با این فرمایشی که از شما بعید است به درد اوردی و همین صحبتهاست که مسیحی و تسنن را به حمایت از داعش تشویق میکنید //// فرق صحبت شما با رفتار داعش که شیعه کشی و ایزدی مسیحی کشی میکند ایا تفاوتی
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    1 2
    اینجور که شما میگید نیست.
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    1 0
    نکته های مهمی یادگرفتم. دست مریزاد
  • آرش IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    2 1
    روایت است شخص مستی که دائم الخمر بود وقتی امام از کنار او گذشت، حیا کرد و روی خود را برگرداند تا به امام برخورد نکند. اما امام بسوی او رفت و به او گفت در هیچ حال از ما اهل بیت رویگردان نشوید حتی هنگامی که مست هستید... حتی اگه عمل سیاستمدار آمریکایی از زیارت حرم حضرت امیر به جهت عوامفریبی هم باشه روش برخوردش این نیست. اینطور نشه که مضاجع شریفه عراق مثل نسخه ایرانی اش باشد که شرط چادر و غیر و ذلک برای ورود در آن می گذارند.
  • یک مسلمان آزاده RO ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 1
    نمیدونم چرا یه هو یاد جمله معروف امام حسین ع که فرمودند: اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید .. افتادم ، تذکرات خوبی بود کاشکی آقای صدر مطلب شما رو میدید.
  • شیعه علیع IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 2
    با سلام . دوستان عزیز بدانید اینکه اهلبیت متعلق به همه بشریتند حرف صد در صد درستی است. اما مسئله این نیست که دوستان می گویند بلکه یک مسئله شرعی است که آیا ورود اهل کتاب به حرم اهلبیت و مساجد جایز است یا خیر؟ بسیار ی از علما این مسئله را بر اساس روایات جایز نمی دانند آنهایی هم که میدانند با شرایطی است که ظاهرا هیچ کدامشان را سفیر آمریکا نداشته . بنده طرفدار آقای صدر نیستم اما بدانید ایشان یک فقیه هستند و مسئله فقهی با فقیه است نه ما