حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور می گوید:«هزینه‌ای که صدا و سیما بابت پخش زنده‌ بازی‌های اروپایی پرداخت می‌کند بسیار کلان‌تر از بودجه وزارت ورزش است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در نشست مدیران کل ستادی و استان‌های کشور گفت:«باید بگویم که امروز مربیان پیامبران دنیای مدرن هستند.ورزشکاران هم مثل سرداران جنگ های صلیبی حرکت می کنند.ورزش ها امروز هویت ساز هستند.پرسپولیسی بودن،استقلالی بودن،سپاهانی و تراکتوری بودن به شهرها و قومیت ها معنا می دهد.سیاست هویتی در ورزش یعنی به ورزش اجازه داده نشود به جای هویت‌های اصلی بنشیند بلکه باید جایگاهش را شناخته و در اختیار هویت‌های بنیادی باشد.»

آشنا در بخش دیگری از حرف هایش اشاره به سیاست های فرهنگی کرد و ادامه داد:«دومین حوزه حیات فرهنگی است یعنی این عنصر فرهنگی در زندگی روزمره ما چقدر تاثیر دارد. ما در ورزش از رونق ورزشی صحبت می‌کنیم که در آن اقتصاد ورزشی مطرح می‌شود. حالا سوال این است آیا ورزش آن چیزی است که باید در آن هزینه کنیم؟ آیا نگاه به ورزش می‌تواند عدالتی باشد؟ آیا می‌توان تعادلی بین بخش هزینه‌ای و درآمدی ورزش به وجود آورد؟ نقش دولت چیست؟»

مشاور رییس جمهور به باشگاه هایی که از منابع عمومی استفاده می کنند اشاره کرد و گفت:«این حالت دوگانه‌سوزی که در میان رفتار برخی از مربیان، ورزشکاران، باشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌بینید باید خاتمه یابد. بحث دسترسی عادلانه به ورزش بحث کمی نیست. سوال بعدی من این است اینکه وزارت ورزش را تبدیل به وزارت مسکن و شهرسازی دوم بکنیم هنر است؟ صدها کلنگ زده شده در حالی که ورزشگاهی ساخته نشده. آیا این به معنای خلق فرصت‌های برابر در دسترسی به ورزش است؟»

ورزش عامل نفوذ فرهنگی در کشورهای دیگر است.آشنا این را گفت وادامه داد:«اگر ما در حوزه ورزش بانوان فعالیت می‌کنیم یا به ورزش معلولان توجه ویژه‌ای داریم اینها جزوی از سیاست‌های ملی است که وجهه بین‌المللی دارد. وقتی جهان، بانوان ورزش ایران را می‌بیند آنها را با رفتار داعش با زنان مقایسه می‌کند. جهان باید تصمیم بگیرد کدام اسلام را ترجیح می‌دهد. اسلام شیعه ایران یا اسلام متحجر دیگران.اگر مساله شرعی حضور بانوان در عرصه جهانی را حل کرده‌ایم آیا نمی‌توانیم مساله حضور بانوان در صندلی ورزشگاه‌ها را حل کنیم؟ »

حق پخش تلویزیونی بخش دیگری از حرف های مشاور فرهنگی رییس جمهور بود.او در این باره گفت:«امروز صدا و سیما به دلیل سیاست‌هایی که دنبال می‌کند حق پخش‌های کلانی را برای پخش زنده‌های اروپایی پرداخت می‌کند درحالی که این پول‌ها موجب رونق اقتصادی اروپا می‌شود اما به فوتبال داخلی که می‌رسند صدا و سیما خود را مالک این فوتبال می‌داند.اگر صدا و سیما می‌تواند در میان دو نیمه فوتبال خارجی آگهی‌هایی به نرخ کهکشانی دریافت کند در مسابقات فوتبال ایرانی هم می‌تواند مبالغ این آگهی‌ها را به فدراسیون‌های داخلی بدهد.هزینه‌ای که صدا و سیما بابت پخش زنده‌ بازی‌های اروپایی پرداخت می‌کند بسیار کلان تر از بودجه وزارت ورزش است.»

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    91 3
    آفرین حرف حق زده... واقعا صدا و سیما فقط و فقط در راستای توسعه و اهداف توسعه ای اروپا در فوتبال گام بر می داره سر جوانان رو با پرداخت پول های کلان برای پخش فوتبال های اروپایی گرم می کنه... حالا واقعا گرم می کنه یا نه؟
  • بی نام RO ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    84 2
    میتونیم ولی نمیتونیم
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      9 1
      ميشه ولي ما نمي تونيم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    23 2
    اسلام و شیعه کاملا موافق حضور زن در کل جامعه است۰۰۰۰ به همین خاطر در عربستان متحجر رانندگی هم برای زن ممنوع است۰۰۰۰ اگر ما حضور بانوان را کمرنگ کنیم فرقی بین تحجر آنها و تشیع پیشرفته ما در نظر دیگران نیست
  • بی نام US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    12 3
    چرا عادت کردیم چند حرف قلمبه بزنیم که بگن خیلی میفهمیم کدوم یکی از مسولان کشورهای پیشرفته از این حرفا میزنن ورزشکاران مثل سرداران جنگهای صلیبی هستن یعنی چی این حرف مگه فقط مسامونا و مسحیا تو مسابقات شرکت میکنن خیلی از مسیحام فقط اسم مسیحی دارن اصلا مذهبی نیستن به جای این تز دادنا برنامه و کار درست انجام بدبد و از کشورهای پیشرفته الگو بگیریم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    25 1
    نمی تونید، چون حتی کنسرت ها رو لغو.میکنن، چه برسه به حضور زنان
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    10 9
    صدا وسیما تا حالا یه قرون برای پخش فوتبال اروپایی نداده
  • علی A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    12 2
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران خبر آنلاین. خواهشا بگید فقط مسئولین تفاسیر اشتباه نکنن از فردا پخش فوتبال اروپا رو کنسل کنند.انصافا تنها دلخوشی خیلی ها از تلویزیون مملکت فقط همین فوتبال خارجی هست؛ نه دروغه، نه کسل کننده و نه انفجار و جنگ و بدبختی نشون میده، خیلی هم جذاب و تماشایی هست. لطفا
    • سعید A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
      3 0
      بودجه فوتبال باید به طور کامل حذف بشه و فقط مقداری که لازمه به فوتبال ملی تخصیص داده بشه و بره تو بخش هایی مثل درمان و سلامت و آموزش و پرورش و... سرانه درمان ۹ دلار تو دنیا یعنی در حد عقب افتاده ترین کشور های دنیا. اونم کشوری که از لحاظ درآمدی حتی تو این وضع تحریم تو ۲۵ کشور اول دنیاست. اگر عده ای از جامعه به فوتبال علاقه دارند خودشون باید هزینشو پرداخت کنن. وگرنه نمیشه که این همه بودجه کشور صرف علاقه بخشی از مردان جامعه بشه اون وقت تو بهداشت و درمان و آموزش و پرورش چنین وضع اسفناکی داشته باشیم.
  • مهربان توسی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    19 0
    تا حضور بانوان حل نشه فکر نکنم میزبانی مهم ورزشی به ما برسه
  • مهرداد محمودی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    18 2
    وقت آن رسیده که بجای سئوال کردن عمل کنید جناب مشاور...دست از احتیاط بردارید و خواسته مردم واقعی را اجابت کنید.مردان ما با حیا تر از آنند که در حضور زنان شعار های ناپسند سر دهند...
  • محمد جواد A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    1 19
    شما یک روحانی هستید کمی تفکر بفرماییدکه واقعا داری کار درستی انجام میدی؟ شما از ظرفیت انقلاب اسلامی استفاده درست ببرید.خودتون کاری نکنید که انقلاب رو استحاله کنید.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    6 0
    همچین کار عجیبی نیست ولی برخی ها زیادی بزرگ کردنش در حالی که اگر انجام بشه در وقعیت هیچ اتفاق خاصی نمی افته ولی این مساله را مثل حباب بزرگ کردند
  • ممد آقا A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    5 0
    بسیار خوب گفته. نتیجه حرفهاش میتونه این باشه که عدم حضور بانوان درورزشگاهها دلایل دیگری دارد...