نسیم آنلاین نوشت:

حسن طایی گفت: آمار موثقی در خصوص تعداد بیکاران در کشور وجود ندارد. ۲.۵ میلیون نفر از داشتن یک شغل یک ساعته هم در هفته محروم هستند. برخی‌ها ۵ ساعت در هفته کار می‌کنند اما جز آمار بیکاران حساب نمی‌شوند.

حسن طایی معاون وزیر کار در خصوص آمار بیکاران در کشور گفت: آمار بیکاران همان میزانی است که توسط مرکز آمار اعلام می شود که طبق آخرین آمار، عرضه نیروهای کار ما 23.5 میلیون نفر و تقاضا نیروی کار یا جمعیت شاغل 21 میلیون نفر است.

او گفت: بنابراین دو و نیم میلیون نفر بیکار هستند اما این با تعریف بیکاری حاد که در حال حاضر برخی از افراد جامعه تحمل می کنند متفاوت است.

معاون وزیر کار با اشاره به تعریف بیکاری حاد در جامعه بیان کرد: دو و نیم میلیون نفری که عرض کردم از داشتن یک شغل یک ساعته درطول هفته محروم هستند، اما این تعریف آنهایی که تنها 5 ساعت در هفته کار می کنند را در نظر نمی گیرد.

طایی در پاسخ به این سوال که " آیا این گونه تعریف ها همان تعریف هایی است، که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ارائه می شد " گفت: این تعریف برای دوره آقای احمدی نژاد نیست و اصلا ارتباطی به داخل ندارد.

او ادامه داد: این تعریف تقریبا بیش از ده سال است که توسط کارشناسان عالی INO تعریف شده است و اصلا این تعریفی نیست که ما در آن دخالت کرده باشیم.

معاون وزیر کار با اشاره به تعریفی جدید در این زمینه گفت: بعد از آن تعریف جدیدی مطرح می شود به نام بیکاران دور ونزدیک و سوالی که در این تعریف مطرح می شود این است آیا آنها که در بازار کار از جستجو کردن برای پیدا کردن شغل خسته و فرسوده شدند و شغلی پیدا نکردند و از بازار کار بیرون رفتند، جز بیکاران نیستند؟

طایی بیان کرد: در تعریف جدید این دسته از افراد هم جر بیکاران هستند، بنابراین به موازات تغییر تعریف در بیکاری، میزان بیکاران در جامعه هم تغییر می کند.

او با بیان این مطلب که " دو و نیم میلیون نفر در کشور درآمدشان صفر است " گفت: نحوه محاسبه بیکاری در کشور متفاوت است، بنابراین آمارها و عددها یکسان نیست، و نمی توان آمار موثقی پیدا کرد ولی آمار دقیق بیکاران قطعا از دو نیم میلیون نفر بیشتر است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    26 1
    جالب است چون شما هم مثل بقيه ارگانها وقتي مي خواهيد بودجه هاي تپل بگيريد تعداد بيكاران ايران را چند صد ميليون نفر اعلام مي كنيد ولي وقتي مي خواهيد خدمات ارائه دهيد مي گوييد آمار دقيقي از بيكاران نداريم
  • آرمان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    12 0
    منم بیکارم. یکی به دادم برسه. با ۲۵ سال سن اگه با همین وضع پیش بره نمیدونم چه اتفاقی واسه من و امثال من میفته. خدایا برس به دادمون. هیشکی صدامونو نمیشنوه.
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    5 4
    همین که دروغ نمیگی دمت گرم. بیکاری هم کاریه واسه خودش
  • بیکار A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    14 0
    من نمیدونم شما امار دقیق چه چیزی رو دارید وقت و پول و جوونی رو از جوونا میگیرین بعد کاغذ بی مصرف تحویلشون میدین پیچاره ها اسیر بی کفایتی مسولین شدن
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    10 1
    9ماهه بیکارم کردند....9سال سابقه کارداشتم ...دلیلش نبود بودجه دولتی.....واسه بیمه بیکاری اقدام کردم ....هنوز ...می دونند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 4
    بايد ساختمون رو از ركود دربيارن