۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

شهیندخت مولاوری، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن (پکن ۲۰+) به نیویورک سفر کرده است، گزارش روز نخست این سفر را در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن این گزارش به شرح زیر است؛

امروز اولين روز اقامت در نيويورك است و همراهان در حال آماده شدن براي دريافت كارت ورود به اجلاس هستند كه به دليل كثرت شركت كنندگان صفهاي طولاني هم دارد. اجلاس رسما از فردا آغاز مي شود و امروز روز جهاني زن است و نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سأزي زنان توانمندسازي بشريت نامگذاري كرده است.

همچنين نشست يكروزه پارلماني با حضور نمايندگان مجالس قانونگذاري كشورها ١١مارس برگزار خواهد شد كه از ايران دو نفر از خانمهاي نماينده شركت خواهند داشت.عنوان اين نشست پارلمانها براي برابري جنسيتي: أولويتهاي پكن +٢٠ و فراتر از آن أعلام شده است.

طبق برنامه اي كه ديروز نهايي شد غير از سخنراني افتتاحيه در ٩مارس كه مشابه سال قبل اولين نفر هستم در روز ١٠ مارس در ميزگرد وزرا تحت عنوان سرمايه گذاري براي برابري جنسيتي و توانمند سأزي زنان و در روز ١١مارس در ميزگرد وزرا تحت عنوان مكانيزم هاي ملي براي برابري جنسيتي سخنراني خواهم داشت. همچنين هيأت دولتي در ١١مارس با مشاركت دفتر نمايندگي كشورمان در سازمان ملل در پنلي به معرفي دستاوردهاي زنان إيراني بيست سال پس از پكن خواهند پرداخت.

انجام حدود ١٠ ملاقات و ديدارهاي دو جانبه در حاشيه اجلاس و شركت در صبحانه كاري عاليرتبه به ميزباني مدير اجرائي نهاد زنان ملل متحد از ساير برنامه هاي هيأت دولتي است.

تفصيل برنامه ها را به مرور اطلاع رساني خواهم كرد با اينكه خواب از سرمان پريده و سرعت اينترنت هم وسوسه انگيز است اين مقدار براي امروز كفايت مي كند...

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    20 0
    شما چجوری رفتین فیس بوک این گزارشو خوندین ؟ خوش به حالتون برا من که فیلتره