ایرنا نوشت:

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از توزیع اسکناس نو در تهران و شهرستان ها از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این اسکناس ها در شعب منتخب بانک های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، کارآفرین، پاسارگاد و پست بانک توزیع می شود.

بهزاد قیاسوند روز یکشنبه در نشست خبری که در محل بانک مرکزی برگزار شد، افزود: ترکیب اسکناس های نو برای روزهای پایانی سال 500 تا 100 هزار ریال خواهد بود ضمن آن که حدود 6 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و بین 8 تا 9 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در شهرستان ها توزیع خواهد شد.

به گفته وی، تعداد شعب توزیع کننده اسکناس نو از 50 شعبه سال گذشته به 60 شعبه افزایش یافته است که اسامی آنها از طریق سایت بانک مرکزی و بانک ها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها از طریق ناظران پولی اسکناس ها در اختیار بانک ها قرار می گیرد، تصریح کرد: بهتر است نظارت ها در این بخش افزایش یافته و در حد معقولی قرار گیرد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی تاکید کرد: این بانک در مورد تامین اسکناس و نقدخواهی مردم وظیفه دائمی را برعهده دارد.

به گفته وی کل اسکناس و ایران چک در جریان هشت میلیارد برگ است و سرانه اسکناس نیز حدود 70 برگ است.

قیاسوند ادامه داد: در میان اسکناس ها و ایران چک، اسکناس دو هزار تومانی بالاترین ترکیب را دارد ضمن آن که ایران چک 50 هزار تومانی و اسکناس 10 هزار تومانی بالاترین موارد را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی بالاترین درصد مبلغ در بخش مسکوک را سکه دو هزار ریالی با 33 تا 34 درصد اعلام کرد و گفت: 700 میلیارد ریال مسکوک به جریان مبادلات اضافه شد ضمن آن که برای افزایش مسکوک در اختیار مردم از طریق فروشگاه های بزرگ، آزادراه ها و تاکسیرانی اقداماتی انجام شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =