مهر نوشت:

مرضیه برومند هنرمند تئاتر‌، سینما و تلویزیون در مراسم آغاز بکار مجدد جشنوراه بین المللی فیلم سبز و کاشت نهال یادبود این جشنواره که شب گذشته در محل موزه سینما برگزار شد، خطاب به مجری برنامه که پیش از دعوت برومند برای سخنرانی و پس از پخش کلیپی از مجموعه آب پریا که از پخش این سریال بی اطلاع بود، گفت: این مجموعه دو سال پیش پخش شد اما از آنجا که شما مدام سریال «پایتخت» می‌دیدید، این سریال را ندیدید و با اینکه تلویزیون هر سریالی را چندین بار از شبکه‌های مختلف پخش می‌کند، این سریال را دیگر پخش نکرد و حتی تقاضای تماشاگران برای پخش دوباره آن از شبکه های مختلف را زیرنویس هم نمی‌کند.

وی افزود: اگر تلویزیون مجددا آب‌پریا را پخش نکند خودم آن را تکثیر و پخش می‌کنم.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به شیوه ساخت این سریال اضافه کرد: اگرچه کار ساخت سریال به پیشنهاد سازمان آب و فاضلاب آغاز شد اما با تغییر مدیر روابط عمومی آن سازمان‌، ارتباط ما قطع شد.

وی ادامه داد: ما بدون کوچک‌ترین کمکی سریال را ساختیم و البته تنها کمکی که به ما شد این بود که وزارت نیرو یک تاکسی به مدت یک هفته در یزد در اختیار ما گذاشت.

برومند گفت: دغدغه محیط زیست برای من همیشگی بوده است. البته در دوره جوانی ما اگر کسی در این‌باره حرف می‌زد‌، سوسول و تجملی خوانده می‌شد‌، اما الان با وضعیتی که محیط زیست پیدا کرده بسیاری از افراد به این موضوع توجه دارند.

وی با اشاره به حرکت‌های نمادینی که برای حفظ محیط زیست انجام می‌شود، اظهار کرد: به بعضی از این حرکت‌ها نیازی نیست ولی متاسفانه امروزه حرکت های نمادین برای محیط زیست مد شده است. همچنان که روز گذشته ما را برای مراسم درخت کاری به تپه‌های سوهانک بردند و آنقدر پوشش گیاهی آنجا را لگد مال کردند که تمام پوشش گیاهی آن نقطه را از بین بردند چون می‌خواستند دو هزار درخت کاج بکارند.

برومند با تاکید بر اینکه ساخت آثار مستند باید به گونه‌ای باشد که به خوبی با مردم ارتباط برقرار کند،‌ توضیح داد: متاسفانه در آثار هنری مربوط به محیط زیست به ویژه فیلم‌های مستند لحن و آهنگی حکم فرما است که خیلی به مردم نزدیک نیست در صورتیکه باید هدف گذاری به گونه ای باشد که علاوه بر قشر آگاه جامعه، مردمی را که پای ماهواره می‌نشینند و سریال‌ می‌بینند را هم جذب کنیم.

کارگردان «شهر موش‌ها» از ایوبی خواست فیلم‌های کوتاه سه دقیقه‌ای درباره محیط زیست در سالن‌های سینما نمایش داده شود و با این شیوه به مردم هشدار داده شود.

وی همچنین از معصومه ابتکار خواست با تلویزیون نیز درباره محیط زیست همکاری داشته باشد، چرا که افراد فرهنگی خودشان به طور ناخودآگاه به این موضوع توجه دارند اما لازم است برای عموم مردم اطلاع رسانی گسترده‌تری از طریق تلویزیون صورت بگیرد.

در ادامه این مراسم مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون خواستار بازپخش مجموعه آب پریا شد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست دغدغه ام بوده و هست گفت : مشکلات محیط زیست کشور با حرکات نمادین از جمله درختکاریهای نمادین حل نمی شود .

برومند افزود: در حوزه محیط زیست و کارهای مستند باید با مردم ارتباط خوبی داشته باشیم .

وی گفت : از سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم در سینماها فیلم های کوتاه مستند زیست محیطی را قبل از نمایش هر فیلمی پخش کنند


1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    21 1
    برای صدا و سیما تبلیغ چیپس و پفک و کرم لاغری از هر چیزی مهمتره
  • ایرانی A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    21 9
    ضمن احترام به خانم برومند، واقعا سریال خوبی نیست همون بهتر که پخش نمیشه همون یکبار هم زیادیش بوده که پخش شده تکثیرش کنید تا هر کی دوستش داره بره بخردش ببین چند نفر میخرن شاید درامدش خوب باشه هر چند اگه سریال خوبی بود حتما تا الان تکثیرش می کردین خانم برومند
    • مریم RO ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
      5 3
      این سریال از نظر محیط زیستی کارشناسی شده بود و گنجاندن نمادها و شخصیتهای ایران باستان کار بسیار ارزنده ای محسوب میشود. موزیکال بودن هم از دیگر نکات مثبت ان بود و با توجه به کیفیت پایین تولیدات صدا و سیما اثری فاخر بود. امیدوارم تولیداتی از این دست و بسیار بهتر را در اینده شاهد باشیم.
  • بی نام RO ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    14 8
    با تمام احترامی که به این هنرمند عزیز دارم، متاسفانه آب پریا بسیار مزخرف و بی محتوا بود.
  • مهران IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    3 3
    بنده از طرفدارن تولیدهای سرکار خانم برومند هستم و این سریال رو هم خیلی دوست داشتم و یکی از بهترین خاطرات من از نوروز 92 ست . همزمان با پخش قسمتهای مربوط به دریاچه پریشان ، در شهر کازرون بودم و بینهایت از احساس مسئولیت تیم سازنده خوشحال شدم . اینکه تو این بلبشوی سریالهای خانوادگی ، نگرانی های زیست محیطی که کم کم با آلوده تر شدن محیط زیستمون دارند پر رنگ تر میشن ، خیلیی ارزشمنده . و البته و صد البته که نگرانی های ریست محیطی مربوط به انسانهائیست که تفکر والاتری دارند . غیر از خودشون و موضوعات دمدستی ، به موارد ارزشمندتری و مهمتری می اندیشند . ..........
  • مهران IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    1 0
    اینکه ما علیرغم تلاش برای جلو زدن از دیگران در جنگ نازیبای کسب درآمد و به اصطلاح کامرانی در این وانفسا ، همه مون در حال مُردن از این همه آلودگی هستیم چیزی نیست که فردی مثل "ایرانی" بهش فکر کنه . اینکه سرطان در خوزستان 5 برابر شده ... اینکه فرزندانمون ریه ندارند . اینکه مجبور شدیم آب رو هم بخریم . چیزی نیست که "ایرانی" بهش فکر کنه . اینکه طبیعت زیبامون از دست رفت . اینکه جویبارانمون به جای بچه ماهی ها و بچه غورباغه ها ، پر شدند از زباله و کثافت ، چیزی نیست که "ایرانی"درکش کنه . اینکه همه مون تو فامیل چند تا سرطانی داریم مهم نیست . این هوا رو چه ساده آلودیم . از ماشینمون هم پیاده نمیشیم . اهمیت نداره خواهش میکنم بیائیم بیشتر فکر کنیم . وگرنه به زودی با پزشکی روبرو خواهیم شد با خبر سرطانمون
  • مهران IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    2 0
    دغدغه جامعه رو داشتن کار گرانقدریست . وگرنه میشه هزار موضوع مکشمرگما رو آورد و خودنمائی کرد . به کارهای قبلی ایشون دقت کنید . کتابفروشی هدهد. خودروی تهران11آرایشگاه زیباهمه ارزشمند و دوست داشتنی . ایرانی دوست داشتم از نزدیک باهاتون صحبت می کردم . گرچه می دونم شما ایرانی نیستی . وگرنه از غرق شدن ایران در لجنزار آلودگی ، ابراز انزجار می کردی . دوستت دارم و به خدا می سپارمت. تا شما نباشید این بحث ها باز نمیشه .
  • بی نام US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    8 2
    خانم برومند باور کنید هیچ رده سنی با آب پریا ارتباط برقرار نکردند.
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    1 1
    واقعا عالى بود من خيلى دوست دارم دوباره پخش شود خيلى ممنون از خانم برومند