بارسایی‌ها پیش از بازی با وایکانو چه می‌خورند؟/نان و پنیر، آب‌میوه،شیر با غلات،پیش به سوی زمین بازی

دیدار روز یکشنبه بارسلونا و رایووایکانو ساعت 12 ظهر به وقت اسپانیا (‌30: 2 به وقت ایران) انجام می‌شود،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛زمانی که برای آبی و اناری‌ها چندان عادی نیست و به همین خاطر کادر فنی در موردشان برنامه‌های خاصی ریخته‌اند، به خصوص از نظر رژیم غذایی. طبق این برنامه، بارسایی‌ها باید ساعت 10 صبح در نوکمپ حاضر شوند، ناهار بخورند، جلسه فنی‌شان را برگزار کنند و بعد هم لباس بپوشند و به زمین بروند.

در روزهاي عادي بارسايي‌ها معمولاً موقع ناهار يك بشقاب پاستاي بدون سس مي‌خورند اما وقتي بازي‌شان ظهر است، آن ميزان كربوهيدرات و پروتئين هميشگي را دريافت نمي‌كنند و دليلش هم اين است كه مربي مي‌خواهد آنها «سبك» وارد زمين بشوند.

خوردني‌ها و نخوردني‌ها
روزنامه كاتالان «اسپورت» در گزارشي كه در اين رابطه منتشر كرده، نوشته ناهاري كه بارسايي‌ها ساعت 10 صبح- يعني دو ساعت قبل از بازي- مي‌خورند، به عكس روزهاي ديگر چندان متنوع نيست و ميزان آن هم كنترل شده است. در واقع بازيكنان بايد به حدي غذا بخورند كه دچار مشكل سوءهاضمه نشوند. در روزهاي عادي آنها مي‌توانند از بعضي غذاها كمي بيشتر بخورند. آن‌طور كه «اسپورت» نوشته، به بازيكنان توصيه شده پيش از بازي اين ناهار را بخورند: يك ليوان آب ميوه پرتقال، آناناس، سيب، يك كاسه شير پرچرب يا كم‌چرب به همراه غلات، شده دو برش نان با پنير تازه يا دو تكه گوشت بوقلمون آب‌پز يا ژامبون يوركي، يك قاشق سوپ‌خوري مارمالاد يا عسل، قهوه، چاي و دمنوش‌هاي گياهي. به غير از اين آنها مي‌توانند يك عدد ميوه يا نكتار ميوه هم در كنار اين ناهار به شكل اختياري ميل كنند. از سوي ديگر يك سري خوردني‌ها هم وجود دارد كه تأكيد شده بارسايي‌ها پيش از بازي‌هاي ظهرشان اصلاً سراغ‌شان نروند، مثلاً نان‌هاي مختلف از جمله كراسان، كاپ كيك (‌كيك فنجاني)، پنكيك... و گوشت‌هاي فرآوري شده و غذاهاي سرخ كردني مثل نيمرو، سوسيس، بيكن، هات‌داگ، فرانكفورت و... پيش از ورود به زمين و گرم كردن هم بازيكنان يك تكه غلات متراكم شده يا يك كاسه ماست و غلات مي‌خوررند. به غير از اين‌ها آب را هم نبايد فراموش كنند.

بين دو نيمه و بعد از بازي
بارسايي‌ها براي وقت استراحت بين دو نيمه هم برنامه غذايي خاصي دارند. در اين فاصله بازيكنان بايد انرژي و رطوبت از دست رفته‌شان را جايگزين كنند و به همين خاطر كربوهيدرات‌هاي ژلي، مايع يا نيمه‌جامد دريافت مي‌كنند كه سريع هضم مي‌شوند. براي بعد از بازي هم به آنها توصيه شده كه تا مي‌توانند نوشيدني‌هايي بنوشند كه هم ويتامين دارد و هم كربوهيدرات، غذاهاي انرژي‌دار و همين‌طور ميوه بخورند.

شب در خانه مي‌مانند
آخرين باري كه بارسا ساعت 12 ظهر در نوكمپ بازي كرد، به 10 فوريه 2013 (22 بهمن 91) برمي‌گردد. زماني كه تيتو ويلانووا روي نيمكت مربيگري اين تيم مي‌نشست و بازي با برد 6-يك بارسا از ختافه به پايان رسيد. آن زمان طبق تصميم تيتو تيم شب قبل از بازي را در هتل گذراند. انريكه اما ترجيح داد شاگردانش شب را در خانه خودشان سپري كنند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    10 1
    پنیرش تبریز بوده یا لیقوان؟
    • سعید A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      5 1
      لیقوان بوده خودم براشون تهیه کردم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    6 4
    باید یه غذای چرب بخورن.کشک بادمجونی
  • مجید RO ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    52 1
    پس کی قلیون میکشن؟
  • خسته A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    39 0
    به همین صورت علمی و تخصصی مراقبت و مواظبت میکنند که بهترین تیم جهان هستند نه مثل بازیکنان ایرانی که شب آبکوشت و صبح کله پاچه میخورند وسطش هم یه قلیون میزنن ادعاشون سقف آسمون رو پاره میکنه ...