رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع چینی:  یارانه نمی‌خواهیم؛ دولت قوانین ضد تولید را اصلاح کند

تسنیم نوشت:

رئیس انجمن صنایع چینی ایران با بیان اینکه اکثرا قوانین اقتصادی کشور ضد تولید بوده و باید اصلاح شوند،گفت: توقعی از سه قوه برای پرداخت یارانه ندارم فقط بگذارند کار خودمان را کرده و مانع تراشی نکنند.

عباسعلی قصاعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران دومین تولیدکننده ظروف چینی در سطح دنیا است، اظهار داشت: هم اکنون سالانه بیش از 50 هزار تن ظروف چینی در کشور تولید می شود این در حالی است که از این رقم 10 هزار تن از این محصولات صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 7 تا 8 هزار تن ظروف چینی به کشور وارد می‌شود، افزود: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های ارزی و تعرفه‌ای واردات زیادی از ظروف چینی مرغوب و غیر مرغوب به کشور صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن صنایع چینی ایران اضافه کرد: عمده مواد اولیه این صنعت از محل واردات تأمین می شود که با نوسانات قیمت ارز قیمت تمام شده ما گران خواهد شد؛البته تولیدات ایرانی به خاطر انرژی ارزان‌قیمت و نیروی کار نسبت به کشورهای اروپایی با قیمت های ارزان تر قدرت رقابت پذیری بالایی دارند.

قصاعی با بیان اینکه اکثرا قوانین اقتصادی کشور ضد تولید بوده و باید اصلاح شوند،گفت: هر ساله با وضع قوانین پیچیده عرصه فعالیت برای تولیدکنندگان مشکل‌تر می‌شود.به عنوان نمونه قوانین مالیاتی، امور اجتماعی و حتی قوانین بانکی و گمرکی بیشتر ضد تولیدهستند تا حامی آن.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع چینی در ادامه با بیان اینکه اعتقادی به پرداخت یارانه به بخش تولید نداریم، گفت: اقتصاد کشور باید رقابتی باشد، زیرا این نوع اقتصاد باعث افزایش کیفیت تولیدات و کاهش قیمت محصولات می‌شود که در حال حاضر صنعت چینی از چنین قابلیتی برخوردار است.

قصاعی تأکید کرد: توقعی از سه قوه برای پرداخت یارانه ندارم فقط بگذارند کار خودمان را کرده و مانع تراشی نکنند.

وی با بیان اینکه برای تولید چینی مرغوب در کشور نیازمند واردات خاک چینی مرغوب و همچنین ماشین‌آلات تولید هستیم، افزود: FDC به عنوان یکی از دستاوردهای صنعت داخل، مرغوبترین چینی دنیا محسوب می‌شود که از بالاترین درجه سپیدی، بیشترین سختی و بیشترین میزان شفافیت و نورگذاری برخوردار است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع چینی در رابطه با قیمت گذاری محصولات این صنعت هم گفت: در حال حاضر قیمت این محصولات در بازار رقابتی تعیین می شود البته در دولت های نهم و دهم درگیری هایی با بخش های نظارتی داشتیم که خوشبختانه این موضوع برطرف شده است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =