انتقاد رسانه‌های خارجی از اقدام آمریکا در اعزام نیروهای خارجی به هائیتی خشم وزیر امور خارجه این کشور را برانگیخته است به گونه ای که خانم کلینتون از آن ها لب به انتقاد گشوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه شدیدا از انتقاد کشورهای خارجی از اقدامات آمریکا در قبال زلزله هائیتی ابراز ناراحتی کرد و گفت که آمریکا بیش از آنکه می‌توانست، در هائیتی کار کرده است.

بلافاصله پس از وقوع زلزله مهیب 3/7 ریشتری هائیتی نظامیان آمریکایی به هائیتی اعزام شدند و نقاط حساس این کشور نظیر فرودگاه پورتو پرنس را که مهم‌ترین مکان انتقال کمک‌های جهانی به مردم زلزله‌زده هائیتی به شمار می‌رود را به اشغال خود درآوردند.

کلینتون که در جمع کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا صحبت می‌کرد افزود: من عمیقا از کسانی که به کشور ما،‌ به سخاوت مردم ما و رهبری رئیس‌جمهور ما در اقدام به شرایط فجیع بعد از زلزله [هائیتی]، خشمگین هستم.

کینتون به انتقادها اشاره‌ای نکرد اما گفت که برخی از خبرگزاری‌های بین‌المللی درباره تصمیم آمریکا در اعزام نیروی نظامی به هائیتی یا درک صحیحی ندارند و یا از روی قصد تعبیر اشتباه می‌کنند.

در حالی که به دلیل عدم هماهنگی‌ها در توزیع کمک‌های بشردوستانه تعداد تلفات زلزله هائیتی همچنان در حال افزایش است، آمریکا به افزایش تعداد نظامیان خود در هائیتی ادامه می‌دهد.

"سرگی لاوروف "، وزیر امور خارجه روسیه نیز ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا از وضعیت بی سرو سامان کنونی در هائیتی برای رسیدن به اهداف دیگری به غیر از ارائه کمکهای انسان‌دوستانه به این کشور، استفاده نکند.

از سوی دیگر "باراک اوباما "، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد اقدامات این کشور در هائیتی و اعزام چندین هزار نظامی به این جمهوری تنها برای کمک به دولت در پورتو پرنس است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =