معاون علمی رییس‌جمهور، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون به بیش از 40 شرکت تسهیلات داده و در آینده نزدیک بزرگ ترین نهاد مالی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل که صبح امروز در مصلی تهران افتتاح شد، گفت: مجموعه دولت، بانک‌ها، سیستم‌های مالی و تمام بخش‌های جامعه امروز متوجه ضرورت فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان شده‌اند اما این کافی نیست و ما چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

ستاری گفت: باید فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را در جامعه رواج دهیم. کاری کنیم که دانشجو بعد از فارغ‌التحصیل شدن فقط به دنبال کار دولتی نباشد. جشنواره علم تا عمل امسال پنجمین دوره خود را سپری می‌کند و همه بخش‌ها در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان باید به ما کمک کنند.

معاون علمی رییس‌جمهورگفت: اقتصاد نفتی بدون فکر است اگرچه در این سال‌ها برای کشور ما پول آورده است اما مشکلات فرهنگی را در اقتصاد ایجاد کرده و باید تلاش کنیم این فرهنگ اقتصادی را تغییر دهیم.

ستاری گفت: اکوسیستم کارآفرینی باید حمایت شود، تکنولوژی هم باید به بخش خصوصی واگذار شود. قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا کنون اجرایی نشده و فقط کارگروه‌های آن در حال فعالیت است.

معاون علمی رییس‌جمهور، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون به بیش از 40 شرکت تسهیلات داده و در آینده نزدیک بزرگ ترین نهاد مالی کشور خواهد شد.

او گفت: باید اقتصاد کشور ما را فناوری تغذیه کند و ثابت کنیم علم بهتر از ثروت است. توسعه فرهنگ و اقتصاد جدید به عهده کارآفرینان زیر 30 سال است و ما می‌توانیم با 140 تا 150 نفر اقتصاد کشور را راهبری کنیم بدون اینکه بودجه‌ای برای زیرساخت هزینه شود و کشور و دولت درگیر آن شوند.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =