منتظر خاطرات منتشر نشده رجل سیاسی و فرهنگی از رهبر انقلاب باشید

تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از انتشار کتابی با عنوان «یادستان دوست» خبر داد و گفت: در این کتاب خاطرات شخصیت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی درباره رهبر معظم انقلاب گردآوری شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، از انتشار کتابی با محوریت رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: «یادستان دوست» کتابی است که تا چند روز آینده از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد. این اثر دربردارنده خاطرات شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی درباره رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: کتاب در 15 فصل تقسیم‌بندی شده که در هر یک از این فصول، به بخشی از زندگی و سیره عملی رهبر انقلاب از زبان شخصیت‌های مختلف پرداخته می‌شود. این اثر که در حقیقت ادامه کتاب «پرتوی از خورشید» است، به صورت غیر مستقیم به سبک زندگی رهبر انقلاب در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

به گفته شیرازی، علم و ادبیات، مدیریت، عبادت و معنویت، خادم ملت، امر به معروف و نهی از منکر، مهر و عطوفت، رعایت بیت‌المال، اخلاق، دنیاگریزی، دلداده امام(ره)، پایداری و استقامت، پاسداشت خانواده، ورزش و در نگاه یاران عناوین فصول این اثر است. در این کتاب خاطراتی از رهبر انقلاب از زبان شخصیت‌های مهم فرهنگی، اهل سیاست، ورزشی و ... نقل می‌شود که از این میان می‌توان به غلامعلی حداد عادل، مجید مجیدی، محمدرضا بایرامی، حجت‌الاسلام و المسلمین زم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین میردامادی، آیت‌الله مصباح یزدی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌علی اکبریان، آیت‌الله محمد‌صادق نجمى، سرلشکر فیروزآبادی، على‌اکبر ولایتى و... اشاره کرد.

«یادستان دوست» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی تا چند روز آینده از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد. تعداد قابل توجهی از خاطرات این کتاب برای اولین‌بار از زبان شخصیت‌ها نقل شده است. یکی از ویژگی‌های این اثر روایت کامل از خاطراتی است که پیش‌تر از زبان برخی از این افراد در رسانه‌ها منتشر شده بود. نویسنده در مقدمه این اثر با اشاره به چرایی نگارش کتاب، می‌نویسد:

«مردان بزرگ در عصر حیات خویش، آن‌گونه که باید شناخته نمی‌شوند. دست یافتن به برخی از مراتب وجودی این مردان سترگ سخت و دشوار است.

نگارنده در حد توان خویش از سال 1373 تصمیم گرفت که این راه دشوار را در شناساندن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، طی کند. در سفر و حضر، تابستان و زمستان، کوله‌بار خود را بستم و به دنبال کسانی راه افتادم که یادی از ایشان داشتند. سال‌ها، گاه و بیگاه، همراه با کار اجرایی و سفرهای تحمیل شده بر دوندگی‌های اجرایی، کاغذ و قلم و نوار را با خود همراه داشتم و به سراغ این و آن می‌رفتم تا بلکه ابعادی از شخصیت رهبر انقلاب را بیابم و آن را به جست‌وجوگران حقیقت تقدیم کنم. از میان همه یافتنی‌هایم، در سال 1379، کتاب پرتوی از خورشید را آمادۀ چاپ کردم. بوستان کتاب همه آن مجموعه را پس از تنظیم نهایی به دست چاپ سپرد و اولین کتاب خاطرات از مجموعۀ یافته‌هایم در سال 1381 متولد شد.

این آغاز راه بود. بسیاری از دوستان و ‌آشنایان مرا برای ادامه این مسیر تشویق و ترغیب کردند. برخی از بزرگان هم انگیزه‌ام را رشد دادند. نگارش جلد دوم و سوم «پرتوی از خورشید» را به پایان بردم. مجموعه سه جلدی را از نظر استادان و بزرگان گذراندم و در تقویت و زیبایی آن کوشیدم. خودم نیز با بهره‌گیری از تجربه‌ها و مجموعه خاطرات اضافه شده بر مجموعه سه جلدی پرتوی از خورشید، راه کامل‌تری در پیش گرفتم. روزبه‌روز به خاطرات جدیدی دست می‌یافتم. خاطرات خواندنی‌تر را از میان همه یافته‌ها و کتاب‌هایم بیرون کشیدم و آن‌ها را در یک جلد تنظیم کردم. نام کتاب را به «یادستان دوست» تغییر دادم. ...»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =