توصیه های انتخاباتی به بخش خصوصی: اخلاق را رعایت کنید/ انجمن مدیران صنایع از ائتلافی حمایت نمی کند

درحالی که کمتر از 18 روز تا زمان برگزاری انتخابات اتاق تهران باقی مانده است، حواشی مربوط به انتخابات در فضای اقتصادی کشور آغاز شده است.

 

درحالی که کمتر از 18 روز تا زمان برگزاری انتخابات اتاق تهران باقی مانده است، حواشی مربوط به انتخابات در فضای اقتصادی کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اصلی ترین نگرانی های فعالان صنفی و صنعتی کشور طی روزهای گذشته، فراگیر شدن فضای انتخاباتی در میان بخش خصوصی است. برهمین اساس از هفته گذشته چهره های سرشناس بخش خصوصی به همکاران خود در مورد شیوه های تبلیغاتشان در انتخابات هشدار می دهند. آخرین بار نیز علاالدین میرمحمد صادقی از چهره های شناخته شده بخش خصوصی از کاندیداهای انتخاباتی درخواست کرد در حین برگزاری انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی به رعایت اخلاق بپردازند. با این حال کاندیداهای حضور در انتخابات اتاق تهران طی روزهای گذشته به انتشار اخباری در مورد حمایت تشکل های صنفی و صنعتی از ائتلاف های انتخاباتی پرداخته اند. درآخرین مورد نیز اعلام شد که انجمن مدیران صنایع ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین و موثرترین تشکل های صنعتی اقدام به حمایت از یک لیست انتخاباتی کرده است ولی نصرالله محمد حسین فلاح عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت و انجمن مدیران صنایع کشور است چنین جریانی را تکذیب می کند. گفت و گوی او با خبرآنلاین را می خوانید:  

شما عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع هستید؛ آیا انجمن از گروه خاصی در انتخابات حمایت کرده است؟

انجمن مدیران صنایع، انجمن بسیار قدیمی و خوشنامی است که در تمامی فعالیت های مهم اثر گذار بر اقتصاد حضوری فعال داشته و دارد. همچنین تعداد اعضا انجمن در سراسر کشور با اندیشه های گوناگون و بسیار گسترده هستند، طبعا نظارت آن ها نیز بسیار گوناگون و گرایش های آن ها متنوع است؛ بنابراین در هیات مدیره انجمن تصمیم گرفته شد که در انتخابات دور هشتم انجمن از هیچ گروه خاصی حمایت رسمی به عمل نیاورد. البته ممکن است که گروه های مختلف هر یک از تعدادی از اعضا انجمن در ائتلاف خود کمک گرفته باشند و بگیرند ولی این به معنی اجازه استفاده از نشان و لوگوی انجمن نیست.

شما در شرایطی این را می گویید که در روزهای گذشته لوگوی انجمن مدیران صنایع را در تبلیغات برخی از ائتلاف ها منتشر کرده اند و می بینیم.

بله دوستان ما در هیات مدیره انجمن مدیران صنایع متوجه استفاده برخی از گروه ها و استفاده نابه جای آن ها از لوگوی انجمن در سر برگ های انتخاباتی خود شده اند و سعی شده است به طور شفاهی به رهبران این گروه ها تذکر داده شود ولی همچنان شاهد استفاده و ادامه این رویه هستم که متاسفانه با ورود به دوره رسمی تبلیغات احتمال بروز مشکلاتی وجود خواهد داشت.

با جدی شدن رقابت اتاق تهران شاهد این هستیم که برخی از ائتلاف ها از منشورهای اخلاقی خود رو نمایی می کنند، به نظر شما ضرورت حفظ اخلاق در این فضای رقابتی چیست؟

ببینید جامعه می بایستی که برای رسیدن به رشد اقتصادی از مشارکت همگانی برخوردار باشد و به همین دلیل باید از هر نوع تنش که منجر به بیرون رانده شدن برخی از فعالان از صحنه انتخابات شود اجتناب کرد؛ در واقع ما برای رشد نیازمند آرامش در همه صحنه ها از جمله در انتخابات اتاق تهران هستیم. در صورت عدم رعایت اصول اخلاق مبارزاتی و انتخاباتی، میدان برای برخرودهای ناصحیح بسیار باز خواهد شد و طبعا چهره های خدوم و دلسوز که سرمایه های ملی ما هستند به سادگی مورد تهاجم قرار خواهند گرفت و این آسیب های طولانی مدتی را به همراه خواهد داشت. در نظر داشته باشید درصورتی که به سرمایه های ملی آسیب وارد شود احیا وضعیت در روابط اشخاص هزینه های گزافی را تحمیل خواهد کرد و در برخی موارد غیر ممکن خواهد شد. مهم ترین مصداق رعایت اخلاق در انتخابات اتاق تهران می تواند عدم تخریب چهره های رقیب در گروه های دیگر باشد. همچنین باید رعایت نهایت احترام در مجادلات انتخاباتی را داشت؛ فعالان حاضر در انتخابات باید سرمشقی برای تلاش گران جوان در صحنه کسب و کار باشند. رعایت اخلاق ایجاب می کند که اگر مجادلاتی در گذشته بین گروه های مختلف وجود داشته و در صحنه جلسات اتاق تهران امکان حل و فصل آن نبوده است آن را به صحنه انتخابات نکشانیم. گروه های مختلف لازم است در جهت معرفی خود اهداف و برنامه ها و آن چه که جهت گیری های ضروری در اتاق فردا خواهد بود به گفت و گو بنشینند بدون آن که لازم باشد تا با مبالغه به آن چه که دیگر گروه ها انجام می دهند حملات تخریبی داشته باشند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =