ایرنا نوشت:

رییس سازمان صدا و سیما،گفت: ماموریت اصلی رسانه ملی ترویج دقیق دین و تقویت معارف دینی و تسری آموزه های دینی بر برنامه های مختلف رسانه ملی است.

محمد سرافراز در دیدار با مراجع عظام قم ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت های این رسانه در سه ماه گذشته، ساماندهی شبکه های موجود را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در این مدت برشمرد.

او ادامه داد: زمینه سازی برای برگزاری پرشورتر اربعین حسینی و برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن از جمله اقدامات رسانه ملی در این ایام بوده است.

رییس رسانه ملی، رسانه اسلامی با رسالت جهانی را شعار دوره جدید سازمان صدا و سیما دانست و با اشاره به تاثیر برنامه های صدا و سیما بر تحولات منطقه، گفت: همگرایی برای مقابله با حرکت شیطانی تروریست های منطقه نمونه ای موفق از کار رسانه ملی و کشورهای دیگر بوده است.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی هم در این دیدار، مسئولیت صدا و سیما را گسترش معارف اسلامی دانست و گفت: تعظیم شعائر اسلامی باید همواره در برنامه های رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.

او صدا و سیما را رسانه ای عمومی و به منزله مدرسه و دانشگاه برشمرد و گفت: همه کسانی که در این رسانه فعالیت می کنند باید به اهمیت کار خود و تاثیر آن در جامعه آگاه باشند.

او همچنین بر ترویج حجاب و آثار آن در جامعه تاکید کرد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی هم مهمترین پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در همه برنامه ها توجه به مبدا آفرینش و خلقت دانست و گفت: ساخت برنامه های عالمانه باعث رشد و آگاهی جامعه می شود.

او مردم را ستون و نگهدارنده نظام اسلامی دانست و گفت: رسانه باید به این ستون های نظام توجه جدی داشته باشد.

آیت الله جوادی آملی همچنین بر لزوم توجه بیش از پیش به اقامه نماز و ترویج آن در جامعه تاکید کرد.

آیت الله حسین نوری همدانی هم وظیفه صدا و سیما را معرفی درست و دقیق انقلاب اسلامی و نشان دادن جنایات غرب بیان کرد.

او بر ضرورت ارتباط بیشتر صداوسیما با علما و نخبگان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم در دیدار رییس رسانه ملی، اعتماد عمومی را سرمایه رسانه ملی ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما باید از این سرمایه در جهت ارتقا دینی جامعه استفاده کند.

گفتنی است دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ، مدیرحوزه های علمیه و دبیر شورای عالی حوزه از دیگر برنامه های رییس سازمان صدا و سیما است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401174

برچسب‌ها