کلاه جادویی، آبنبات هل دار و بچه‌های کارون نامزد شدند/ 11 اسفند مسجد جواد الائمه(ع)

نشست خبری چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید غنی پور صبح امروز در مسجد جواد الائمه(ع) با معرفی نامزدهای نهایی بخش های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، نامزدهای بخش نوجوان این جشنواره به ترتیب «شکارچی باد» اثر ایران عسکری، «لحظه‌های سکسکه» اثر احمد اکبرپور، «نردبانی رو به آسمان» اثر یوسف قوجُق، «این وبلاگ‌ها واگذار می‌شود» اثر فرهاد حسن‌زاده، «بچه‌های کارون» اثر احمد دهقان و روز نهنگ اثر عباس عبدی است. تعداد کتاب‌های بررسی شده در این بخش 110 اثر بوده است که از این تعداد 58 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

همچنین نامزدهای بخش کودک این جشنواره به ترتیب مجموعه سه جلدی «قصه‌های الکی پلکی» منتشر شده نشر پیدایش، «ماهیگیر و بهار» اثر مژگان کلهر، مجموعه سه جلدی «موش می‌شم مرا بگیر»، «چه کسی برای گنجشک نامه نوشت» و «آب گفت من خوردنی نیستم» اثر مجید راستی و قصه‌‌های سر و ته اثر محمدرضا شمس هستند.

تعداد کتاب‌های بررسی‌شده در این بخش 500 اثر است که 15 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

همچنین نامزدهای بخش رمان آزاد این جشنواره به ترتیب: «وقایع‌نگاری یک زندیق» اثر مصطفی جمشیدی، «هست یا نیست اثر سارا سالار، «این وصله‌ها به من می‌چسبد» اثر احمد غلامی، «بی‌ترسی» اثر محمدرضا کاتب، «بی مترسک» اثر علی عبیساوی هستند.

تعداد کتاب‌های بررسی شده در این بخش 180 اثر و 20 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

بر اساس این گزارش نامزدهای بخش انقلاب و دفاع مقدس جشنواره غنی پور به ترتیب: «سرزمین آبی من» اثر نصرت الله محمودزاده، «گرگ‌سالی» اثر زنده‌یاد امیرحسین فردی، «آه باشین» اثر محمدکاظم مزینانی، «لحظه‌ها جا می‌مانند» اثر یوسف قوجُق، «کلاه جادویی و مجسمه مسی» اثر محمد حنیف، «آبنبات هل‌دار» اثر مهرداد صدقی و «درد» اثر صادق کرمیار هستند.

گفتنی است تعداد کتاب‌های بررسی شده در این بخش 92 اثر بوده است که 12 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

همچنین داوران بخش نوجوان حبیب یوسف‌زاده، علیرضا متولی و مصطفی خرامان بودند. داوران بخش کودک شهرام شفیعی، محمدحسین حسینی و ناصر نادری بودند. خسرو باباخانی، محمد مهدوی شجاعی و ابراهیم زاهدی مطلق بخش رمان آزاد این جشنواره را داوری کردند. داوران بخش انقلاب و دفاع مقدس این جشنواره نیز احمد دهقان، گل‌‌علی بابایی و علی‌اصغر جعفریان بودند.

بنابراین گزارش، دبیر چهاردهمین جشنواره غنی‌پور در نشست خبری گفت: حمایت هیچ کسی را برای برگزاری جشنواره شهید غنی‌پور قبول نمی‌کنیم، ولی دست کسانی را که می‌خواهند از کتاب خوب حمایت کنند به گرمی می‌فشاریم.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کتاب سال شهید غنی پور با بیان اینکه کارهای مربوط به جشنواره را در مسجد انجام می دهیم اظهار داشت: جشنواره شهید غنی پور جشنواره مردمی است و تشکیلات اداری ندارد و همه اعضای آن با دل و جان برای جشنواره کار می کنند.

ناصری ضمن تاکید بر اینکه از ابتدای سال 93 تا به امروز جلسات قصه خوانی مسجد جواد الائمه(ع) بدون وقفه برگزار شده و نویسندگان این مسجد به طور مستمر در جلسات حضور پیدا کردند، عنوان کرد: امسال مجموعا 882 اثر در حوزه های مختلف نوجوان کودک رمان آزاد انقلاب و دفاع مقدس مورد داوری قرار گرفت که در نهایت در روز یازدهم اسفند در همین مسجد رتبه های برگزیده و تقدیری هر کدام از بخش ها را معرفی خواهیم کرد.

ناصری ادامه داد: هدف ما از برگزاری این جشنواره معرفی کتاب خوب به جامعه است؛ قطعا زمانی که این جشنواره را از مسائل مالی دور می کنیم هدفی جز این نداریم.

وی با بیان اینکه جایزه ما تنها تندیس ویژه ای است که به احترام نویسنده به وی اهدا می شود اظهار داشت: طبیعتا ما تنها می توانیم کتاب خوب را به جامعه معرفی کنیم و سایر موسسات دیگر کشور وظیفه حمایت از آنها را دارند.

ناصری با بیان اینکه حجت الاسلام محمدیان، امام جماعت مسجد نور آثار برگزیده این دوره را تا سقف 10 میلیون تومان خریداری می کند، گفت: بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نیز چون متولی شعر و ادبیات در کشور است، قصد دارد تا در روز اختتامیه جشنواره از نفرات برگزیده با اهدای 2 میلیون تومان و از نفرات تقدیری نیز با اهدای یک میلیون تومان تقدیر کند.

وی افزود: همچنین در این دوره از جشنواره از مصطفی رحماندوست به عنوان چهره ادبی و فرهنگی کشور دعوت به عمل آمده تا در مراسم اختتامیه حضور یافته و سخنرانی کند.

شایان ذکر است اختتامیه این دوره از جشنواره یازدهم اسفند ماه در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می شود که طی آن از برگزیده و تقدیری هر بخش تقدیر خواهد شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =