مجموعه تاریخی باقری، یکی از بناهای شاخص در بافت تاریخی گرگان و نمونه‌ای ارزشمند از معماری بومی مسکونی در این شهر به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

مجموعه تاریخی باقری یکی از آثار ارزشمند بافت تاریخی گرگان است که تحت مرمت قرار دارد، اما نحوه این مرمت اعتراض فراوان کارشناسان را به همراه داشته و از سویی میراث فرهنگی گلستان هم عنوان می کند که مرمت این ساختمان در طرح پردیسان قرار دارد.

مجموعه تاریخی باقری، یکی از بناهای شاخص در بافت تاریخی گرگان و نمونه‌ای ارزشمند از معماری بومی مسکونی در این شهر به شمار می‌رود. این بنا در حد فاصل محلات نعلبندان، سرچشمه و در حاشیه جنوبی یکی از معابر اصلی و پرگذر بافت قدیم گرگان واقع است، معبری که بازار و تکیه نعلبندان را به بنای امامزاده نور و سپس تکیه سرچشمه متصل می‌سازد.

در میان خانه‌های تاریخی باقی‌مانده در شهر، خانه باقری با بیش از 150 سال قدمت، نمونه ای ارزشمند از معماری بومی و مسکونی در گرگان و یکی از وسیع ترین و سالم ترین نمونه‌های تاریخی شمال کشور به شمار می رود.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    5 1
    من نمیدونم این چه مرضی هست که فیلما را اینطور مونتاژ میکنین؟؟؟ انگار فیلمبردار پارکینسون داره خوب مثه آدم کار کنین
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    2 3
    شاید یک زمانی ازبناهای تاریخص گرگان بوده است ولی متاسفانه ظاهرا در حال حاضر این بناهای ویران گرگان است که طی چند سال اینده ابتدا تخریب و سپس یک برج تجاری میسازند و اسمش را هم میگذارند برج تاریخی باقری گرگان