حسن روحانی از نمایشگاه دستاوردهای فضایی کشور شامل سامانه‌های ماهواره‌، فضانوردی،‌ درانشگرهای فضایی، مکانیک، مواد و انرژی و سامانه‌های حمل و نقل فضایی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این نمایشگاه نمونه‌ محموله‌های بازگشتی از فضا از پروازهای قبلی و «ماکاپ» فضاپیمای سرنشین‌دار به نمایش گذاشته شده است.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۲، ۸ کاوشگر به فضا ارسال کرده است و قرار است در سال آینده فضاپیمای سرنشین‌دار به مدار زمین پرتاب شود.
وزارتخانه‌های مرتبط و دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های کشور، تازه‌ترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه، آمریکا و چین، چهارمین کشوری است که به طور مستقل سفینه حامل فضانورد به مدار زمین پرتاب می‌کند.
ییس جمهور در حاشیه این بازدید با اشاره به موفقیت های عظیمی که ایران در زمینه فناوری فضایی به دست آورده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که چرخه فناوری فضایی را به دست آورده است.

روحانی گفت: یکی از بخش هایی که دانشمندان جمهوری اسلامی ایران از چندین سال پیش در این زمینه تلاش و فعالیت کرده و دستاوردهای بسیار خوبی داشته اند، فناوری هوا وفضا بوده است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در زمینه تسلط بر فضا استفاده از ماهواره های مختلف برای کاربردهای متعدد مورد نیاز کشور ، قدم های خوبی در سال های گذشته برداشته شده است.

روحانی با شاره به سه پرتاب جدید در دولت یازدهم گفت: پرتاب ماهواره فجر نیز بسیار موفقیت آمیز انجام شد و ما را وارد مرحله جدید کرد.

او با اشاره به بازید امروز خود از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری فضایی کشور گفت: در این نمایشگاه آنچه تا امروز آماده شده و همچین برنامه های سال 94 و 95 و برنامه های بلند مدت به نمایش گذاشته شده بود که اقدامات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

رییس قوه مجریه با بیان این که با توجه به تحولات ساختاری که دولت در ماه های اخیر به وجود آورده، سرعت کار برای دستیابی به مراحل بعدی بیشتر خواهد شد، گفت: دولت در زمینه تحقیقات فضایی، فعالیت ها و برنامه های کاربردی هوا و فضا اهمیت ویژه ای قایل است .

روحانی گفت: با همه توان از همه بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی، علمی و صنعتی و بخش های مربوط به ماهواره بر برای رسیدن به اهداف مورد نظر پشتیبانی خواهیم کرد.

نمایشگاه دستاوردهای فضایی روز سه شنبه در آیین گرامی داشت روز فناوری فضایی در سالن اجلاس سران تهران برپا شده است

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400648

برچسب‌ها