ایرنا نوشت:

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور از اتخاذ تصمیمات جدید شورای معاونان وزارت کشور برای کمک به شهروندان در معرض گردوغبار خبرداد و تمدید خدمات رایگان به افراد آسیب دیده از این پدیده و توزیع ماسک و شیر را از جمله این اقدامات ذکرکرد.

اسماعیل نجار در این گفت وگو اعلام کرد : در جلسه معاونان وزارت کشور که روز گذشته برگزار شد مقرر شد تا بیمارستان های شهرهای جنوبی در معرض هجوم گرد وغبار کشور تا 15 روز دیگر نیز به افراد آسیب دیده و تنفسی، خدمات رایگان ارایه دهند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین اظهار کرد: همچنین قرار شد تا توزیع ماسک و شیر در شهرهای جنوبی درمعرض گرد وغبار که اخیرا در این شهرها آغاز شده است استمرار و ادامه یابد.

وی با اشاره به مختل شدن کار عادی پرواز هواپیماها در جنوب کشور گفت: علاوه براین تصمیم گرفته شد تا مطالعه دقیقی بر وضعیت پرواز هواپیماها انجام شود تا زمانی که ریزگردها وجود دارند راهکاری برای وضعیت پروازها اعمال شود؛ مثلا بتوان با راهکاری بخشی از پروازها را به شب موکول کرد.

معاون وزیر کشور از شهروندان ساکن شهرهای در معرض گرد و غبار خواست تا از سفرهای غیر ضروری به سطح شهر خودداری کنند.

نجار ابراز امیدواری کرد با خروج موج های گردو غبار از شهرهای کشور ، شهرداری به همراه دیگر دستگاهها بسرعت اقدام به پاکسازی شهرهای در معرض گردو غبار کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت: می دانم در شهرهای جنوبی کشور آب و هوای بد و طاقت فرسایی حاکم شده و این وضعیت بر اقتصاد مردم و نیز وضعیت کشاورزی آنان تاثیر گذارده است اما همه، از مقام رهبری تا دولت و نیز همه مسوولان در تلاش هستند تا کار اساسی در زمینه کمک به ساکنان مناطق آسیب دیده در معرض گردو غبار انجام دهند تا از آلام این دسته از مردم بکاهند .

معاون وزیر کشورهمچنین با تاکید بر اینکه ریزگردها بحث امروز و دیروز نیست و با تغییر اقلیم به خشکسالی از 15 سال پیش تاکنون بسیاری از استانهای جنوبی کشور درگیر ریزگردها هستند، گفت: ریزگردها هم منشاء داخلی و هم منشاء خارجی دارد که از آفریقا و کشورهای عربی و سوریه وعراق ونیز دیگر کشورها وارد کشور می شوند.

نجار تاکید کرد: البته تغییر جریان آب و نبود آب در کشورهای همسایه بالاخص عراق، مشکل هجوم ریزگردها را به کشور تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه عده ای معتقدند برخی سدهای ایجاد شده مانع رسیدن آب به هور العظیم شده است، گفت: باید مطالعه جدی، اساسی و صریحی در این باره صورت گیرد تا راهکارهای جدیدی ارایه شود تا بهتر بتوان از این موضوع بهره برداری کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین درباره بازدید خود از مناطق آسیب دیده جنوبی در هجوم گرد و غبار نیز گفت: بنده به همراه معاون اول رییس جمهوری و هیاتی از وزرا به این مناطق از جمله اهواز، سوسنگرد،هویزه و.. سفر کردیم و از بیمارستان های آن مناطق بازدیدی به عمل آمد و با مردم دشت آزادگان نیز گفت و گویی انجام شد.

وی ادامه داد:همچنین در جلسه ای با نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، نقطه نظرات آنان نیز شنیده شد. پس از آن جلسه ای تشکیل شد و شورای مدیریت بحران استان و دیگر دستگاه های اجرایی، نقطه نظرات خود را اعلام کردند که نتایج جلسه، پس از اتمام جلسه و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به اطلاع مردم خوزستان رسانده شد.

معاون وزیر کشور حضور مردم اهواز را در راهپیمایی 22 بهمن با وجود شرایط بد آب و هوایی و گردو غبار چشمگیر و حماسی ذکر کرد.

وی اعلام کرد: شرح گزارش های بازدید از مناطق جنوبی آسیب دیده در معرض گردو غبار و نیز اقدامات انجام شده در شورای معاونین وزارت کشور ارایه شد و امیدواریم با اهتمامی که وجود دارد با کمک یکدیگر کاری در این زمینه انجام شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ...چرا در سیستان ماسک و شیر رایگان توزیع نشد؟
  • siamak IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    درمورد پروازها که با کوچکترین باد و گردوغباری لغو میشوند موثرترین راه تجهیز فرودگاههای منطقه به خصوص فرودگاه بین المللی اهواز به تجهیزات مناسب جهت فرود هواپیما در این جور موارد میباشد و به راستی علت تاخیر در اجرای این راهکار اساسی و بدیهی که از سالها پیش ضرورت آن حس میشد معلوم نیست.
  • بی نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    سد ها رو باز کنید ...