میرزاده: تنگ نظری ها نسبت به دانشگاه آزاد ناشی از بی اطلاعی از امکانات دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: هم اکنون سررشته امور در حوزه پزشکی در اختیار دانشمندان و بزرگان این رشته قرار دارد، مگر می شود دانشمندان بزرگی مانند دکتر لاریجانی و دکتر طباطبایی در مصدر امور باشند و استانداردها رعایت نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی؛ حمید میرزاده صبح امروز در مراسم رونمایی و افتتاح دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و ورزشی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر و تشکر از تلاش مدیران و مسئولان حوزه علوم پزشکی این دانشگاه و با تاکید بر اهمیت استمرار حرکت در مسیر توسعه کیفی به ویژه در حوزه علوم پزشکی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت ، پیمودن مسیر توسعه کیفی را ادامه خواهد داد و این حرکت با تمامی مشکلات و دشواری ها، لحطه ای متوقف نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متاسفانه تمامی تلاش های انجام گرفته در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی برخی مدیران نادیده انگاشته می شود و تنها کمبودها و نارسایی های موجود که به صورت طبیعی در هر فعالیتی وجود دارد پررنگ شده و معیار تحلیل و قضاوت عده ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت حدود 40 درصد آموزش عالی کشور در حوزه پزشکی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این موضوعی واقعی است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را با تنگ نظری و بهانه گیری کتمان و نادیده انگارد.

میرزاده گفت: در تمامی دنیا دولتمردان از حضور بخش غیر دولتی در حوزه پزشکی استقبال می کنند زیرا موجب صرفه جویی و کاهش هزینه های دولت می شود ولی متاسفانه در کشور ما عده ای این موضوع را نادیده گرفته و تنها با بهانه گیری و تنگ نظری به ایرادات و نواقص موجود در کار می پردازند.

رفع مشکلات و نواقص زمانبر است

وی با بیان اینکه حل مشکلات و نواقص زمان بر است و احتیاج به زمان دارد، گفت: برای نمونه دولت یازدهم با کوهی از مشکلات در ابتدای شروع به کار خود رو به رو بود ولی هیچ کس از دولت و مسئولان انتظار نداشت یک شبه و در مدت کوتاهی تمامی این نارسایی ها و مشکلات را حل کند و همچنین هیچ کس نیز خواستار تعطیل شدن حوزه و یا بخشی به خاطر وجود برخی از کاستی ها نبوده است.

میرزاده ادامه داد: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز شباهت فراوانی به فعالیت های دولت دارد و در واقع وجود مشکلات و نارسایی ها طبیعی و غیر قابل انکار است ولی آیا منطقی است به خاطر برخی از نارسایی ها ، تمامی خدمات و اقدامات نادیده انگاشته شود؟

وی با تاکید بر این موضوع که تمام تلاش مدیران و دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی رفع تمامی نواقص و کمبود هاست، گفت: مشکلات موجود و نارسایی ها به طور حتم با برنامه ریزی های انجام شده وتلاش تمامی مدیران در حال برطرف شدن است و آثار آن نیز به تدریج نمایان خواهد شد.

بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای علوم پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: این دانشگاه برای حوزه پزشکی در سال جاری 5 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است و این رقم در سال آینده بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش شخصیت های بزرگ علمی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون مسئولیت حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به دست اندیشمندان و بزرگان این رشته مانند دکتر باقر لاریجانی و دکتر طباطبایی و دیگر همکاران سپرده شده است و این که عده ای بدون توجه به تمامی تلاش های این دانشمندان تنها به بها نه گیری مشغول هستند نشانه کم لطفی آنان است.

میرزاده دلایل برخی از انتقادها از علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را ناشی ازعدم اطلاع و شناخت کافی از امکانات و دستاوردهای این دانشگاه دانست و گفت: من معتقدم دوستانی که امروز از علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد می کنند، اگر وقت می گذاشتند و از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردها و امکانات پزشکی آن بازدید می کردند نگاهشان به این مجموعه تغییر می کرد.

مگر می شود سررشته امور به دست دانشمندان باشد و استانداردها رعایت نشود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مگر می شود سررشته کار به دست دانشمندان بزرگ حوزه پزشکی کشور باشد ولی استانداردها در این رشته و آموزش آن رعایت نشود؟ آیا این بزرگان و دانشمندان کمتر از منتقدین از استانداردها مطلع هستند؟

وی گفت: وقتی به یک باره به دانشجویان رشته ای اعلام می کنیم، رشته شما فاقد اعتبار است آیا انگیزه و دلخوشی برای این دانشجویان و اساتید آنها باقی می ماند که در کلاس درس حضور شوند و برای توسعه علمی کشور تلاش کنند.

تقاضای میرزاد ه از رئیس جمهور برای حل مسائل علوم پزشکی دانشگاه

میرزاده از رئیس جمهور تقاضا کرد که همانگونه که دانشگاه آزاد همواره همراه با دولت تدبیر و امید بوده است، ایشان شخصا در این مسئله ورود پیدا کند زیرا برخی از تنگ نظری ها به دنبال ایجاد مانع در توسعه علوم پزشکی در این دانشگاه است: هیچ کس نتوانسته مانع توسعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته شود و از این به بعد هم نخواهد توانست زیرا این دانشگاه به برند ملی و منطقه ای تبدیل شده و خدمات علمی آن به کشور غیر قابل انکار است.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح اقدامات انجام شده در طول سال های گذشته در دانشگاه آزاد گفت: بی شک ورود ایران به پوسته اول و دوم علمی جهان بدون اقدامات و فعالیت تمامی دانشگاه های کشور امکان پذیر نبوده است و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این میان با تولید 51 هزار مقاله علمی غیر قابل انکار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خواست و دغدغه بسیاری از بزرگان به ویژه شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه است و همین جا اعلام می کنم که ما در مسیر پیش روی خود در راستای توسعه علوم پزشکی در دانشگاه لحظه ای تردید نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 1500 تخت خواب در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این تخت ها تا پایان سال آینده به 3 هزار تخت افزایش خواهد یافت.

برای توسعه رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

میرزاده گفت: در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی این اتفاق نظر وجود دارد که در تمامی سالهای گذشته به رشته های علوم پزشکی مانند رشته های فنی و مهندسی توجه نشده است و برای جبران تمامی این سالها بنده اعلام می کنم که برای توسعه علوم پزشکی از اختصاص هرگونه کمک مادی و معنوی دریغ نخواهیم کرد تا به یک برند ملی، منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

وی گفت: توسعه رشته های چند نظمی در حوزه فنی و پزشکی از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است که با برنامه ریزی های انجام شده در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به موفقیت های متعدد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های مختلف علمی و ورزشی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در زمره با هوش ترین و با استعداد ترین دانشجویان کشور قرار دارند و گواه این مطلب کسب 101 مدال طلا از سوی این دانشجویان در بازی های اینچئون کره جنوبی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگران IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    بله طبق فرمایش ایشان ما از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می کنیم که از دستاوردهای درخشان دانشگاه ازادپزشکی واحد بین الملل قشم دیدار کنند که هنوز یک بیمارستان اموزشی مجوز دار ندارد و برای اعتراض به این موضوع 6 ماه است که دانشجویان مقطع بالین این دانشگاه در اعتصاب به سر می برند و. مقابل مجلس تحصن کرده اند