ایرنا نوشت:

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی (ناجا) گفت: پرونده های تشکیل شده پلیسی تا پایان سال 93 به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال می شود.


سردار ' تقی مهری ' روز یکشنبه در همایش رؤسای کلانتری ها و فرماندهان ناحیه انتظامی ویژه غرب استان تهران از اهداف مهم ناجا به منظور پاسخگویی به نیاز جامعه را اجرای برنامه پلیس الکترونیکی دانست و گفت: در همین راستا طرح پلیس الکترونیک به صورت آزمایشی در برخی استان ها اجرا می شود.

او گفت: نقاط ضعف و قوت این طرح نیز بررسی و تا پایان سال مکاتبات و پرونده های پلیسی به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال می شود.

مهری ادامه داد: هر فردی که به مقر نیروی انتظامی مراجعه می کند، باید شاهد برخورد مناسب همراه با اخلاق و رفتار اسلامی باشد، شاید افرادی که به پلیس مراجعه می کنند به دلیل مشکلی که برایشان پیش آمده لحن مناسبی با پلیس نداشته باشند اما پلیس وظیفه دارد با این افراد به بهترین وجه ممکن برخورد کند.

سردار مهری گفت: نظم و انضباط از نظر ظاهری و باطنی باید مورد توجه همه پرسنل ناجا قرار گیرد و اگر در نیروی انتظامی نظم و انضباط وجود نداشته نباشد، فرماندهی معنایی ندارد و فرماندهان لازم است به طور نامحسوس در طول شبانه روز ، کلانتری ها و پاسگاه ها را ارزیابی و نقاط ضعف و قوت را بررسی و اشکالات را برطرف کنند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هم اکنون در کشور 45 هزار نیروی پلیس محله با پلیس همکاری دارند و یکی از اهداف ناجا بر اساس قانون توسعه پنجم و ششم مشارکت بیشتر مردم در تأمین امنیت است و در اینجا نقش پلیس محله بسیار حائز اهمیت است.

سردار مهری گفت: پلیس محله در زمینه های صنعتی ، کشاورزی ، درمانی ، سالن های ورزشی و خدماتی فعالیت دارد و بانوان پلیس نیز در سالن های ورزشی بانوان برای تامین امنیت همکاری موثر و مفیدی دارند.

او در خصوص فعالیت نیروی انتظامی در غرب استان تهران نیز گفت: با توجه به تازه تاسیس بودن ناحیه انتظامی غرب استان تهران ، اقدامات خوبی برای کاهش جرائم خشن و ایجاد نظم و امنیت در ستاد فرماندهی غرب استان تهران انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد .

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =