احسان حدادی دور دنیا را گشت اما باز هم نتوانست مربی بهتری از کیم بخونسوف روس پیدا کند.

احسان حدادی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ؛ از این گفت که چرا بعد از 3 سال گشتن دور دنیا دوباره تصمیم گرفت با کیم بخونسوف روس ادامه بدهد. او از این می گوید که نیاز به یک مربی بزرگ دارد که با شرایط ایران هماهنگ باشد. نایب قهرمان المپیک 2012 لندن می گوید:«یادمان نرود کیم بخونسوف برای من حکم پدری در دوران ورزشی ام دارد. او بود که مرا تا این حد رساند. بعد از لندن او کمی بیمار بود و به دلیل سن بالایش نیاز به استراحت داشت. برای همین در این چند سال رفت و استراحت کرد. دوره درمانی اش را پشت سر گذاشته و وقتی چند ماه قبل در روسیه برای تمرین پیش این مربی رفتم دیدم خدا را شکر خیلی بهتر شده و می توانیم ادامه بدهیم.او سنش بالا رفته و 84 ساله شده اما هنوز هم برای من بهترین است.»

احسان ادامه می دهد:«می خواستم مربی دیگری را تجربه کنم اما شرایط طوری بود که هرچه گشتم مربی بهتری از او پیدا نکردم.ما در این دو سال زمان زیادی را از دست دادیم و باید به سرعت خودم را آماده المپیک برزیل کنم. راه سختی برای رسیدن به مدال طلا دارم اما کیم می گوید آخرین رویای مربیگری اش رسیدن من به طلای المپیک است. او در دنیای دوومیدانی بارها تجربه مدال طلای المپیک را داشته. خیلی از شاگردانش این کار را انجام دادند . شاگردی از سوریه داشته که در هفتگانه بانوان مدال طلا گرفته است. گرفتن طلا برای سوریه در المپیک مثل رویا بود اما او آنها را به این رویای شان رسانده. گاهی به شوخی به من می گوید تو که طلا بگیری دیگر چیزی در دنیا نمی خواهم.»

احسان درباره شرایط تمرینی اش با حضور بخونسوف می گوید:« منتظرم کیم به تهران برسد. به محض حضور او کار ما آغاز می شود. اواخر هفته پیش رو او به ایران می آید. اول از همه به کیش می رویم و اگر تا اردیبهشت ماه شرایط بدنی ام خوب باشد در بازی های لیگ الماس شرکت می کنم. اگر شرایطم بهتر بود که حتما می خواهم در بازی های جهانی چین هم دیسک بیاندازم اما همه چیز به شرایط تمرینی ام بستگی دارد. »

حدادی درباره اینکه می گویند هارتینگ آلمانی مصدوم است و شاید به المپیک نرسد و شرایط دیگر رقیبانش گفت:« اول بگذار یک چیزی را برایت توضیح بدهم. احتمال اینکه در این دو سال یک پدیده در پرتاب دیسک رو شود خیلی بعید است و اساسا در رشته ما یک دفعه پدیده رو نمی شود و رکوردها تقریبا یکسان است و چند متر جا به جا می شود. الان 8 تا 10 پرتابگر در دنیا داریم که باز هم رقابت بین همان ها می ماند. حتی الکنا هم با سن بالا خودش را به المپیک اینده می رساند. هارتینگ هم هر دو زانویش را عمل کرده تا برای المپیک ریو آماده باشد. او زمانی را انتخاب کرده که به المپیک برسد و در آن زمان در اوج آمادگی باشد.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    3 4
    قبل از المپیک لندن و بعد از المپیک ازت خوشم میومد ولی تو این 2ساله داری خودتو میفروشی مثه برخی دوستان داری میشی که کشتی فرنگی داره کارمیکنه...گفتم که فکرنکنی کسی نمیفهمه...امیدوارم منظورمو گرفته باشی
    • رحیم سرشاری A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      0 0
      بضیها رفتند مسابقه اسیایی با پول بیت لمال بهونشون اشیل پا شون بود ندویدن مسابقه که تمام شد گفتند اگر میدویدم اول میشدم؟ خاد کنه اون نباشی هر وقت توان با صراحت صحبت کردن داشتی با صحبت کن معما طرح کن اکیوسان در حد این قهرمان نیستی که اظهار نذر بدی در مورد کشتی فرنگی هم توضیح بفرماید تا ماهم بدونیم