یکی از بهترین عاشقانه‌های جهان به تهران رسید

پیش از طلوع نوشته ریچارد لینکلیتر، کیم کریزان و پیش از غروب نوشته ریچارد لینکلیتر، ژولی دلپی، ایتان هاوک با ترجمه آراز بارسقیان که پیش از این انتشارات افراز به چاپ رسانده بود، تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این کتاب سعی نشده حس فیلمنامه های همیشگی وجود داشته باشد بنابراین خالی از هرگونه مصاحبه و نقد و شناسنامه و اطلاعات اساسی درباره‌ عوامل تولید است.

آراز بارسقیان در مقدمه این کتاب به مخاطب می‌گوید: «مسلماً فراموش کردن این موضوع که شما یک فیلمنامه در دست دارید کار دشواری است، اما بازسازی دوباره متن در تخیلتان است که می تواند خواندن آن را تا حد یک رمان لذت بخش کند. بازسازی ذهنی، گمان می کنم همین بازسازی است که ما را به تماشا، خواندن یا گوش کردن به هر اثر هنری ترغیب می‌کند. پس دیگر نوشته پیش رو یک فیلمنامه نیست، یک متن است. متنی که در دستتان است یکی از بهترین عاشقانه های جهان است. عاشقانه ای معاصر و دل‌انگیز.»

در پشت جلد این کتاب آمده است: «در قطار بوداپست به مقصد وین، جسی، دانشجوی جوان امریکایی، با سلین، یک دختر جوان فرانسوی آشنا می‌شود. جسی در پایان یک رابطه‌ عاشقانه است و سفر اروپایی‌اش هم دارد تمام می‌شود، هر دویشان به‌سرعت جذب همدیگر می‌شوند. با این‌که می‌دانند تنها باری است که با همدیگر دیدار می‌کنند، هر دو سعی می‌کنند در طول چند ساعتی که در وین هستند، درباره‌ خودشان به‌طور کامل صحبت کنند و در نهایت قرار می‌گذارند که دوباره با یکدیگر ملاقات کنند. تقریباً ده سال بعد، جسی که حالا یک نویسنده شده و به‌خاطر رمانش به سفری اروپایی آمده، سلین را در یکی از کتاب‌فروشی‌های پاریس ملاقات می‌کند. باز هم وقت آن دو محدود است، آنها هم سریع سعی می‌کنند تجربه‌ای را که در ارتباط اول با هم داشتند زنده کنند و از زندگی همدیگر بیشتر باخبر شوند...»

انتشارات افراز از آراز بارسقیان آثاری چون "پرتره مرد ریخته"، "قاشق قاشق آب" ،"کارولین، یا تغییر"، کلایبورن پارک"، "گام زدن بر یخ‌های نازک" به چاپ رسانده است.

«پیش از طلوع و پیش از غروب» در 176 صفحه و قیمت 10500 تومان به پیشخوان کتابفروشی‌ها رسیده است.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شادی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    2 0
    حالا البته من که هر سه فیلم را دیده ام. ولی دیگر چی باقی ماند؟ شما که همه چی را تعریف کردین