سلطانی‌فر: گردشگری وارد عرصه سیاست شده‌/ پیشی گرفتن آمار خروج گردشگران از ورود

مهر نوشت:

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری از حالت کلی خارج شده و وارد عرصه سیاست شده است؛ به طوری که دولتمردان در کشورها تلاش می‌کنند شبکه‌های بین‌المللی برای جذب گردشگر ایجاد کنند.

مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران پیش از ظهر روز پنجشنبه (بیست و سوم بهمن ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی با حضور طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، معاون اول رئیس‌جمهور و فعالان حوزه صنعت گردشگری در حال برگزاری است.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این برنامه گفت: گردشگری اکنون از حالت کلی خارج شده و وارد عرصه سیاست شده است، به طوری که دولتمردان‌ در کشورها تلاش می‌کنند شبکه‌های بین‌المللی برای جذب گردشگر ایجاد کنند. دولت‌ها به جای رقابت، به دنبال رسیدن به توسعه پایدار هستند و با ارائه خدمات مناسب، تلاش می‌کنند پای مسافران را به کشورها باز کنند. این از آن دست موضوعاتی است که با توجه جدی به زیرساخت‌های ملی، محقق می‌شود. در بازار رقابتی، گردشگری، خلاقیت و نوآوری نقش کلیدی دارد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی برنامه‌ریزی منسجمی را به منظور توسعه گردشگری به کار گرفته و آماده‌سازی بسترها را پیش رو قرار دارد. تامین زیرساخت‌های سفر، سرعت دادن به توسعه و احداث هتل‌ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ‌ تشکیل کارگروه لغو روادید، فراهم کردن حضور منسجم در نمایشگاه‌های گردشگری و برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در داخل کشور، بررسی قوانین گردشگری و تلاش برای روان‌سازی مقررات، توجه ویژه به فناوری‌های نوین، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان گردشگری تنها بخشی از برنامه‌های پیش‌روی این سازمان است که با تکیه بر بانک اطلاعاتی قوی، قوام می‌یابد.

سلطانی‌فر گفت: در سال ۲۰۱۳ با ۱۶ پله صعود در رتبه گردشگری مواجه بودیم و به رتبه چهل و هشتم جهان ارتقا یافتیم. اما بر کسی پوشیده نیست که با در نظر گرفتن جاذبه‌های زیارتی، ایران در این رتبه‌بندی‌ها جایگاه بالایی داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از بین یک میلیارد گردشگر در سال ۲۰۱۳ سهم ایران در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه قابل قبول نیست. سهم گردشگران ورودی به ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی، ‌ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود؛ در حالی که هفت میلیون گردشگر خروجی داشتیم. بناست به سمتی برویم که این تراز مثبت شود.

وی افزود: در فاصله چهار ماه بین تیر تا مهر ماه امسال، آمار گردشگران ورودی بر خروجی پیشی گرفت ولی استراتژی ما این است که سریع‌تر بتوان تراز گردشگری خارجی را به نفع گردشگران ورودی مثبت کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    0 0
    امیدوارم شهر بسیار زیبا و رویایی یزد رو همه مردم جهان ببینند