انسولین هوشمند امیدهای جدیدی برای درمان و کنترل دیبات به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجود پیشرفت‌هایی که در درمان دیابت به وجود آمده، از جمله پمپ انسولین و نیز تولید چهار نوع انسولین مختلف، هنوز مبتلایان به دیابت نوع اول باید خود میزان انسولینی را که هر روز لازم دارند تنظیم کنند.

این یعنی ممکن است فرد مبتلا به دیابت نوع اول (دیابتی که فرد نیاز به تزریق انسولین دارد) مجبور باشد تا ده بار در روز قند خون خود را اندازه بگیرد و انسولین مورد نیاز خود را محاسبه کند.

این مراقبت دائم از قند خون و انسولین کاری دشوار است؛ اشتباه محاسبه یا تغییر تغذیه یا فعالیت فرد یا عوامل دیگر ممکن است باعث افزایش یا کاهش بیش از حد قند خون شوند که عوارض خود را به دنبال می‌آورد.

متیو وبر یکی دیگر از پژوهشگران این تحقیق می گوید: "در حال حاضر هیچ انسولینی که خود را با میزان قند خون تنظیم کند و از نظر بالینی هم تایید شده باشد وجود ندارد."

برای حل این مشکل، محققان دانشگاه یوتا نوعی انسولین "هوشمند" تولید کرده‌اند به نام Ins-PBA-F که دوامی طولانی در خون دارد و وقتی که قند خون بالا برود، فعال می شود.

آزمایش این انسولین هوشمند در موشهای دیابتی نشان داد که یک بار تزریق انسولین هوشمند به این موشها، حداقل چهارده ساعت دوام دارد و در این مدت انسولین هوشمند بارها بطور خودکار برای پایین آوردن قند خون فعال می‌شود.

علاوه بر این انسولین هوشمند در مقایسه با انسولین طولانی‌اثر، سریعتر و بهتر قند خون را پایین می آورد. در واقع تزریق انسولین هوشمند به موشها نشان داد که سرعت و نحوه عمل آن در پایین آوردن بدون خطر قند خون، تفاوتی با موشهای سالم ندارد.

تا به حال برای تولید انسولین های "هوشمند"، از نوعی ژل یا پوشش پروتئینی استفاده می‌شده تا مولکول انسولین را در بر بگیرد و مانع از تاثیر آن در زمانی شود که قند خون پایین است.

این پوشش خود مشکلاتی ایجاد می کرد و باعث واکنش ناخواسته سیستم ایمنی بدن به آن می شد.

منبع: بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    21 0
    انشالله زودتر بیاد ایران.
  • mory A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    8 0
    خدا خیرشون بده.