نسیم آنلاین نوشت:

رئیس سابق شورای رقابت با اشاره به به نامه نعمت‌زاده به روحانی درباره خروج قیمت‌گذاری خودرو از دست شورای رقابت گفت: انحصاری بودن بازار خودرو را یک فرد عادی هم می‌فهمد. متاسفانه مسئولان قصد ندارند از انحصارطلبی دست بردارند.

جمشید پژویان رئیس سابق شورای رقابت در واکنش به نامه نعمت زاده وزیر صنعت در خصوص خارج شدن قیمت گذاری خودرو از اختیارات شورای رقابت گفت: به وزیر صنعت تبریک می گویم که در این چند سال اقتصاددان شده اند و در خصوص مسائل اقتصادی اظهار نظر فنی و تکنیکی می کنند؛ این واقعا جای تشویق دارد!

او در تشریح دلایل انحصاری بودن بازار خودرو گفت: انحصاری بودن بازار خودرو یک مسئله تکنیکی و اقتصادی است و ما شاخص هایی در اقتصاد داریم که درجه تمرکز انحصار را تعیین می کند.

رئیس سابق شورای رقابت گفت: رای شورای رقابت براساس همین شاخص ها اعلام شد، اما وقتی ابعاد مختلف آن را بررسی کنید، این مسئله چندان پیچیده نیست و یک فرد عادی هم در صورت داشتن اطلاعات به آن پی می برد.

پژویان گفت: وقتی دو خودروساز 95 درصد از بازار را در اختیار داشته باشند، بازار انحصاری می شود و فرقی نمی کند که 5 درصد باقی مانده در اختیار چند گروه خودروسازی باشد.

او با اشاره به اعمال نظر دو گروه اصلی خودروسازی کشور در قیمت گذاری خودرو گفت: این دو گروه خودروسازی به راحتی می توانند با تعیین تعداد و قیمت خودرو گروه دیگر را کنترل کرده و در جهت منافع انحصاری خودش پیش برد.

رئیس سابق شورای رقابت گفت: فهمیدن انحصاری بودن بازار خودرو کار چندان دشواری نیست، ولی متاسفانه مسئولان قصد ندارند از انحصار طلبی دست بردارند.

گفتنی است روز گذشته وزیر صنعت در نامه ای به رئیس جمهور خواستار خروج قیمت گذاری خودرو از اختیارات شورای رقابت شده بود و اعلام کرده بود بازار کنونی انحصاری نیست.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    24 5
    فرمايشات شما درست،ولي چرا تو اون 8 سال كه پست و مقام داشتيد اين حرف ها را نمي زديد
    • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
      7 2
      خواهشا همه چیز رو سیاسی نکنید لطفا یه نگاه به وضعیت صنعت خودرو از سال 84 تا 90بکنید بگید چند درصد رشد قیمت داشتیم