۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

محمد رضا احمدی

  همانگونه كه مستحضريد همه مديران و كارشناسان و غيره دنبال اين هستند كه بودجه كشور به بحث در آمد نفتي گره نخورد و بدون اتكا به اين درآمد بشودامورات را گذراند . حالا با فرض اينكه در آمد هاي نفتي از بودجه حذف شود ببينيم چه خواهد شد :

صندوق ويژه ايي به جز تمام صندوق هاي قبلي ايجاد مي كنيم تا حساب و كتاب قاطي نشود . سپس روي آن مي نويسيم : از دادن پول دستي معذوريم ! حتي به شما دوست عزيز و ساير رفقا (اينو به بقيه هم اعلام كنيد) .

از آنجا كه هيچكس ول كن معامله نيست و هر روز مي خواهد بيايد و مبلغي ازصندوق قرض بگيرد مجبوريم فراتر از يك برگ كاغذ عمل كنيم و جهت اطلاع رساني به ايشان و روشن سازي افكار عمومي  دست به دامن صدا سيما شويم تا نسبت به اين مهم اقدام لازم را مبذول فرمايند.

اما در صدا سيما به ما مي گويند كه ما وقت نداريم داريم همه رو با همه ادغام مي كنيم ! اما ما همانجا ايستادگي كرده و چانه مي زنيم.

بالاخره يكي جواب ميدهد و اعلام مي كند كه : " كمبود بودجه داريم گلم ...كف دستي كه مو نداره ... اطلاع رسانيش  ديگه چيه ؟ " !

خلاصه در قالب يك طرح مشاركتي  وارد بحث مشاركت در ساخت مي شويم.وزير آموزش و پرورش با خبر شده و اعتراض مي كند و مي گويد كه بودجه براي تبديل كلاس چند پايه به يك پايه ندارد آن وقت شما رفتي داري با پول نفت سريال علمي - تخيلي مي سازي ؟ مجلس اعتراض مي كند كه مگه ما كجايمان كج است كه نتوانيم سريال علمي - تخيلي بسازيم ؟ در اين مورد چه كسي مسئول است؟بيايد كميسيون و جواب بدهد. مجلس وزير نفت را در اين مورد احضار مي كند .

وزير عصباني مي شود و مصاحبه مي كند و مي گويد : اين كه نميشود نفتش راما در بياوريم و در آمدش را بدهيم برود و آنوقت ما دوباره پاسخگوي بريز و بپاش فلان صندوق باشيم. كه مي خواهد سريال بسازد . مگر همين سريالهاي ترك چشه؟

سازمان بازرسي نيز وارد ماجرا شده اعلام مي كند: اين چه صندوقي است كه همه به آن مراجعه مي كنند و همه وام مي خواهند اما ما كلا" از آن بي اطلاعيم ؟

بانك مركزي براي تنوير افكار عمومي اطلاعيه مي دهد كه : " ما به هيچكس وام خارج از موضوع نمي دهيم . صدا و سيما خودش بودجه دارد و اين صندوق وبحث هاي مالي آن اصولا"  به ما مربوط نيست " .

عده ايي از مردم به بانك ها مي روند و مي گويند : وام خارج از موضوع  كه نمي دهيدلااقل وام موضوع دار بدهيد يا  اگر نمي دهيد پس  پول نفت ما را نقد پرداخت كنيد.

در اين ميان برنامه اطلاع رساني مذكور  آماده مي شود اما با موضوعات پيش آمده و باتوجه به شرايط هميشه حساس كنوني اعلام مي شود كه پخش اين برنامه به مصلحت

نيست و حداقل 54 مورد اصلاحي دارد از جمله اينكه بايد به جاي كلمه "صندوق"از عبارت ديگري مثل "انرژي مالي " استفاده شود .(!!)

يك منبع آگاه در نهاد رياست جمهوري  كه مي خواهد نامش فاش  نشود مي گويد :"اصولا" صدا سيما بودجه جداگانه دارد و در آمدي نيز از محل پخش تبليغات .. پس

ديگر چرا بايد از انرژي مالي ويژه در آمد نفت استفاده كند ؟" .

.... به اين ترتيب  ما از خير پخش برنامه اطلاع رساني صندوق ويژه در آمد نفتي مي گذريم و حتي يك كاغذ هم روي آن نصب نمي كنيم و در راستاي خود كفايي

از فرداي آنروز به عالم و آدم  وام  بدون بهره و بدون بازگشت مي دهيم .

به اين ترتيب آب ها براي هميشه از آسياب مي افتد و همه با هم "فاطما گل" ميبينيم.

4545

 

 

 

  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    10 1
    عين واقعيت.
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    10 1
    مردم از خنده.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    8 1
    آافرین خوب بود
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    9 1
    وام خارج از موضوع كه نمي دهيدلااقل وام موضوع دار بدهيد
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    قشنگترین طنزی بود که خوندم. دستت درد نکنه عزیز دل برادر