درخواست معاون میراث فرهنگی: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به شبکه نظامی متصل شوند

نمایشگاهی از دستاوردها و کشفیات یگان حفاظت از میراث فرهنگی با حضور معاون میراث فرهنگی کشور در مجموعه کاخ گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به مناسبت افتتاح نمایشگاه دستاوردها و کشفیات یگان حفاظت از میراث فرهنگی نشست خبری با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور برگزار شد.

در این نشست، طالبیان گفت: در این جلسه از یگان حفاظت و متخصصان در ایتالیا هم دعوت کردیم چون ما به دنبال کسب تجربه در این زمینه با کشورها هستیم تا بتوانیم از تجربه و سوابق بیشتری بهره بگیریم.

او گفت: همزمان بحث بر سر این است که از انجمن های مردمی، دوستداران میراث فرهنگی، بسیج و نهادهای مردمی هم برای حفاظت از اشیای تاریخی استفاده کنیم.

طالبیان با اشاره به اینکه برخی از نیروهای یگان حفاظت مجهز به ابزار سلاح گرم شده اند ادامه داد: اما این کافی نیست و باید این یگان به شبکه نظامی کشور متصل شده و ارتباطات نزدیک تری برقرار شود، تا زمانی که یک اتفاقی رخ می دهد آن را به کلانتری مربوطه اطلاع دهند و شبکه از این اتفاق باخبر شود.

در این نشست خبری افسر رابط سفارت ایتالیا گفت: در موزه ها آثار تاریخی نمایش داده می شوند چون نسل های آینده می خواهند آنها را ببینید اما خوب است که اشیای تاریخی را در محلی که کشف شده ببینند، یعنی اگر اشیایی متعلق به خوزستان است به موزه های خوزستان برگشت داده شود.

در این نمایشگاه گلچینی از آثار تاریخی و حتی آثاری از موزه ملی نیز به نمایش گذاشته شده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =