خانه ملت نوشت:

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه طرح پولی شدن بزرگراه ها و تونل های تهران محوریت قانونی ندارد، گفت: اخذ عوارض و مالیات به دلیل تردد ازبرخی بزرگراه ها و تونل ها در تهران حجم ترافیک را افزایش می دهد و این موضوع به ضرر مردم خواهد بود.

محمد دامادی در خصوص طرح پولی شدن برخی ازبزرگراه‌ها و تونل‌های پایتخت، گفت: چرا باید این موضوع در شورای شهر تهران مطرح شود و اخذ عوارض از مردم به دلیل تردد در برخی بزرگراه‌ها و تونل‌های تهران هیچ توجیه منطقی ندارد، زیرا ساخت و ساز تونل‌ها و بزرگراه‌ها برای تسهیل درعبور و مرور اتومبیل‌ها بوده و شهرداری تهران ازحساب شخصی خود برای تجهیز شهر به ورودی ها و خروجی های اتوبان ها استفاده نکرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح اخذ عوارض از مردم به دلیل تردد دربرخی بزرگراه ها و تونل ها موضوعیت قانونی ندارد و اگر این اقدام روزی اجرا شود به طورقطع حجم ترافیک را افزایش می دهد، البته نباید فراموش کرد که دربرخی شرایط حتی مسیرهای جایگزین وجود دارد و می توان ازبزرگراه ها و تونل هایی که شامل این طرح می‌شود استفاده نکرد، بنابراین هیچ دلیل مثبتی دراین طرح وجود نداشته و این موضوع به طور قطع به ضرر مردم خواهد بود.

او با تاکید براینکه درصورت تصویب این طرح در شورای شهر ملزم به اجرای آن خواهیم بود، گفت: اما به طور حتم مردم متضرر شده و با نوع ساخت و سازی که درکلانشهرتهران وجود دارد بعید است که این طرح روزی اجرایی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهرتهران به عنوان طراح این طرح مبنی براینکه باید تنها افرادی که از معابر مورد نظرعبور می کنند، مالیات یا عوارض بپردازند، گفت: این موضوع کاملا روشن و قابل درک است، به عنوان مثال عبوراز جاده پردیس نیاز به پرداخت عوارض دارد و اتومبیلی که از جاده قدیم عبور می‌کند عوارض و مالیات پرداخت نمی کند؛ اما سوال این است که آیا امکان اخذ عوارض در ورودی تونل نیایش وجود دارد، بنابراین این طرح قابل اجرا نبوده و با ایجاد محدودیت برای مردم به طورقطع حجم بار ترافیک درتهران را افزایش می دهد، زیرا دراین شرایط حتی حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    14 2
    مگه پول ساخت تونل و بزرگراه از مالیاتی که مردم میدن تامین نمیشه که الان میخوان مالیات بگیرن؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    12 2
    اخذ عوارض برای تونل ها و بزرگراههای تهران اقدامی غیر منطقی ، ضد مردمی و شاید بتوان گفت بی شرمانه است . در کشوری که سرشار از منابع و ذخایر خدادادی است چنین حرکتی به جز فشار بر مردم وظلم بر آنها چه توجیهی می تواند داشته باشد . لازم است توجه مسئولین را به سمت اقداماتی که کشورهای دیگر برای مردمشان انجام می دهند جلب کنیم . قدردانی از مردم جوابش این است ؟ امیدوارم خبر آنلاین نظرات مردم را منتشر کند ، هرچند مدت زیادی است که رسالتش در این زمینه کمرنگ شده است
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    1 14
    باید عوارض بگیرن تا با درآمدش باز هم پل و تونل ساخته بشود. عوارض الکترونیکی هم ترافیک ایجاد نمیکنه.