ایرنا نوشت:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار ما در وزارت خانه به جای برنامه ریزی، سیاست گذاری و اقدامات فرهنگی صرف پاسخگویی به حاشیه سازی ها و رفع شبه افکنی ها شده است.

ˈعلی جنتیˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های فرهنگی استان سمنان گفت: یکی از کارهای رسمی ما این شده که خبرهای کذبی که دائم تولید می شود را تکذیب کنیم.

او با بیان اینکه برخی در کشور شبهه افکنی و شبهات را القاء می کنند، گفت: باید به صورت دائم توضیح دهیم و برای رفع این شبهات روشنگری کنیم.

جنتی با اشاره به فعالیت شبکه های مختلف اجتماعی در کشور گفت: دولت با فیلتر کردن شبکه های اجتماعی دارای مخاطب انبوه موافق نیست و این امر نیز امکان پذیر نیست.

او گفت: به هر اندازه فیلتر کنیم به همان اندازه فلیتر شکن و روش های جدید برای رفع فیلتر ایجاد می شود.

جنتی گفت: به جای این ،فیلترینگ هوشمند طراحی و اجرایی شده و در مورد شبکه اجتماعی اینساگرام این نوع فیلتر اعمال و تا حدود زیادی نیز موفق بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی ملی و داخلی گفت: در این خصوص نیز کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم با توسعه این شبکه ها که میزبانی آنها در داخل است شبکه های ملی اطلاعات در داخل ایجاد و فعال شود.

جنتی ایجاد این شبکه ها را نافی شبکه های اینترنت بین المللی ندانست و گفت: در حال حاضر در ایران 9 میلیون شهروند عضو شبکه وایبر و بین چهار تا چهار میلیون و 500 هزار نفر عضو سایر شبکه های اجتماعی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف شرکت در همایش دو سالانه کتاب و نیز بررسی مسایل و برنامه های فرهنگی هنری استان به سمنان سفر کرده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =