ایرنا نوشت:

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: جامعه زنان ایرانی به دنبال سهم خواهی یا رقابت جنسیتی نیستند بلکه در پی فرصت برای خدمت به جامعه و ارائه توانمندی های خود در راستای توسعه کشور هستند.


فهیمه فرهمندپور گفت: جامعه زنان ایرانی ظرفیتی بسیار بالا و ارزشمند دارد که فرصت های لازم را برای ایفای نقش در پیشرفت کشور نیافته است.

او گفت: بانوان ایرانی قرار نیست دنبال خط کشی ، سهم خواهی و رقابت جنسیتی باشند بلکه تلاش می کنند وضعیت جامعه بهتر شده و زنان فرصت یابند آنچه در توان دارند ارائه کنند.

فرهمندپور با تاکید بر همکاری بین دستگاهی برای بروز و ظهور یافتن این ظرفیت ها گفت: اگر قرار است بهبودی در وضعیت زنان کشور در ابعاد مختلف ایجاد شود اساسی ترین راهبرد ، همکاری بین دستگاهی است.

او گفت: وزارت کشور و به تبع آن استانداری ها دستگاهی ستادی هستند و وظیفه هماهنگ و یکپارچه سازی دستگاه های مختلف را دارند و باید بتوانند در همگرایی و هماهنگی دستگاه ها برای توجه به مسائل زنان ، ارتقا سطح زندگی و کیفیت بخشی به وضعیت آنان نقش موثری ایفا کنند.

او گفت: این همگرایی می تواند زمینه و فضای بهتری را برای حضور زنان در عرصه و بروز و ظهور ظرفیت های بالقوه آنان فراهم کند.

فرهمند پور بابیان اینکه تاکنون در این زمینه قدم های خوبی برداشته است، گفت: با این حال راه زیادی در پیش داریم زیرا واقعیت این است از ظرفیت بانوان کشور در حوزه های مختلف نه به خوبی استفاده و شناسایی شده و نه فرصت های مناسب به آنها داده شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    7 19
    والا حقیقت دقیقا برعکس نظر ایشونه و کسی دنبال خدمت نیست، دنبال سهم خواهی هستن، اینو هر کسی میدونه، وگرنه زنان جامعه ما نه تخصص دارن و نه توان بدنیشون اجازه پا به پا اومدن با مردها رو میده
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    6 10
    همین خواسته شما خودش سهم خواهیه دیگه چرا تکذیب می کنید
  • سعيده IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    13 14
    با سلام حضور محترم معاونت سازمان زنان ارزش انسان به كار و تلاش مفيد است منزلتش هم بهاي ارزش تلاش اوست كه بخشي دنيايي وبخشي اخرتي ميباشد زن هم انسانيت كه در قبال كارش نيازمند بهاي خدمات شرفتمندانهاش ميباشد اين بها را در دنيا به حقوق ومزايااعتبار شده كه به شايستكي به انان برداخت شود غرض از بيان مقدمه فوق اينست كه زناني كه بيرون از خانه كار ميكنند از اين مزايا بر خوردارند اما زنانيكه در منزل امورات خانه را بعهده دارن جرا بعد از سي سال هم كه همجنان مشغول كارن فرق دارن حقوق و منز لت و حرمت اين زنها جرا متفاوت است در حاليكه اينها بي منت زحمت مي كشن ولي با منت زندكي مي كن البته اميد اين زنان به بهاي الهي است قبل از هر كس با تشكر