چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می شود

چهارهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی با حضور سازمان‌ها، نهادها ، صنایع، شرکت ها و تشکل های مردمی محیط زیستی از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان این مطلب اظهار داشت: این نمایشگاه که یکی از مهمترین رویداد زیست محیطی کشور در نیمه دوم سال جاری است ، به مدت 4 روز و از تاریخ دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود و در آن شرکت های داخلی و خارجی جدیدترین وآخرین پیشرفتها و دستاوردها و تکنولوژی های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش های تولیدی و خدماتی را ارایه می کنند.

به گفته وی ، توجه به مقوله محیط زیست در جهان امروز نه تنها به عنوان یک الزام قانونی صرف و وظیفه ملی، بلکه یک نوع سرمایه گذاری است که دارای منافع اقتصادی قابل توجه می باشد و هم راستایی محیط زیست با اقتصاد به عنوان فرصتی جدید برای سودآوری بنگاه های اقتصادی، به محیط زیست تعریف جدیدی داده است .

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تاکید کرد: برای حرکت به سمت توسعه پایدار لازم است که تمامی استراتژی های خود را بر مثلث پایداری و بر مبنای اقتصاد ، جامعه و محیط زیست متمرکز کنیم و قاعدتاً هیچ کشوری از این بحث مستثنی نیست و در این زمینه همه می توانند تأثیرگذار باشند .

فدایی، مهمترین هدف از برگزاری نمایشگاه را بستر سازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی زیست محیطی عنوان کرد.

فدایی با بیان این که شرکت های حاضر در این نمایشگاه خدمات مختلف فنی و مهندسی زیست محیطی را نیز ارایه می کنند، گفت: در این نمایشگاه، امکانات و تکنولوژی های نوین زیست محیطی در بخش های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش های مرتبط معرفی خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، مدیریت خدمات حمل و نقل شهری، فناوری های کنترل آلودگی های آب ، هوا و صد ا ، بهینه سازی سوخت و انرژی های نو و تجدیدپذیر، محصولات و فرآورده های سازگار با محیط زیست، حفظ منابع طبیعی، سیستم های تصفیه آب و فاضلاب، بازیافت و فرآورده های بازیافتی، فیلتراسیون، انواع سوخت ها، مراکز و نیروگاه های مولد انرژی ، استانداردسازی خودروها ، صنایع مرتبط با اتومبیل سازی، مراتع و جنگلداری، مدیریت کیفیت هوا در محیط های بسته ، شیلات و آبزیان، فناوری های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را از جمله خدمات و فناوری های ارائه شده در نمایشگاه چهاردهم محیط زیست اعلام کرد.

به گفته سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر ، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فنآوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استانداردسازی خودروها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و ... از مهمترین زمینه‌های حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  است.

مجید فدایی درخصوص برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه، آموزش زیست محیطی مدارس و همچنین کارگاهها و نشست های تخصصی و مناظره هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد .

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست همچنین اعلام کرد: در مراسم اختتامیه نمایشگاه، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه های برتر و حامیان نمایشگاه تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه به آنها اهدا می‌شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =