کارلوس کروش با علی کفاشیان به توافق رسیده که تا پایان بازی با سوئد سرمربی ایران باشد و تازه آن موقع برای ماندن یا رفتن با رئیس فدراسیون ایران مذاکره می کند ، اما مرد پرتغالی چرا چنین تصمیمی گرفته است؟

 

مهدیه جباری: کارلوس کروش که شهره بود از بازی با تیم های بزرگ می ترسد درست 4 سال بعد از حضور در تهران تصمیم گرفته تا تیمش را در دو بازی بزرگ دوستانه ملی به میدان ببرد. او که در آخرین نشست با کادرفنی اش گفته به یک نتیجه قطعی رسیده . اینکه ماموریتش در ایران به پایان رسیده است.

از نظر کارلوس ، مذاکرات با علی کفاشیان به بن بست رسیده و چون رئیس امکان فراهم کردن امکانات برای تیم ملی را ندارد پس نیازی به ماندن مرد پرتغالی در تهران هم نیست. با این وجود آنها در جلسه ای که چندان هم خوشایند نبوده و کفاشیان رسما گفته نمی تواند خواسته های سرمربی را فراهم کند ، به توافق می رسند تا مربی پرتغالی فروردین ماه را هم در کنار تیم ملی باشد.

 او گفته می ماند و تیم ملی را در مصاف با دو حریف قدرتمند جهانی یعنی شیلی و سوئد به میدان بفرستد. کارلوس کروش که در همه 4 سالی که در ایران بود ، همیشه متهم می شد به پرهیز از بازی های دوستانه بین المللی . او که پیش از جام جهانی هم بازی برابر تیم های بزرگ را صلاح ندانست چطور یکباره این دو بازی بزرگ را در دستور کار قرار داده؟  این پرسشی است که منتقدانش برایش تعابیر مختلفی دارند.

منتقدان کارلوس می گویند: او خودش این بازی ها را برنامه ریزی کرده پس اصرار دارد خودش روی نیمکت باشد. علی کفاشیان در پاسخ به این ادعا می گوید:« بازی با سوئد و شیلی با روابط کارلوس کروش در تقویم ما قرار گرفت اما قرارداد این بازی را خود فدراسیون بستیم. » دو مسابقه ای که کمتر از 300 هزار دلار هزینه دارند و با توجه به هزینه های ایاب و ذهاب تیم شاید در خوشبینانه ترین حالت 50 هزار دلار سود داشته باشد و این رقم در برابر درآمد سالانه 2 میلیون دلاری مرد پرتغالی از ایران تقریبا هیچ است.

اما چه دلایلی می تواند وجود داشته باشد برای این تصمیم سرمربی؟

1. شاید اولین گزینه و دم دستی ترین نگاه همانی باشد که منتقدان کارلوس می گویند: او خودش این بازی ها را برنامه ریزی کرده پس اصرار دارد خودش روی نیمکت باشد.

علی کفاشیان در پاسخ به این ادعا می گوید:« بازی با سوئد با روابط کارلوس کروش در تقویم ما قرار گرفت اما قرارداد این بازی را خود فدراسیون بسته و تمام مسائل برنامه ریزی این بازی و بازی با شیلی در سوئد توسط فدراسیون برنامه ریزی شده است. »

بازی با سوئد و شیلی بی شک بعد از بازی با برزیل ،مهمترین بازی های تدارکاتی تیم ملی در دوران ریاست 7 ساله علی کفاشیان هستند. مسابقاتی که لذت و هیجان فوتبال را باری دیگر به ایرانی ها هدیه می دهند. سوئد یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی را در خود جای داده و مثل استرالیا می تواند جوی هیجان انگیز از حضور ایرانیان در حمایت از تیم ملی ایجاد کند. مسابقه ای که بار دیگر شعار ایران برای همه ایرانیان دولت را محقق می کند. اردوهایی که کمتر از 300 هزار دلار هزینه دارند ، با توجه به هزینه های ایاب و ذهاب شان شاید در خوشبینانه ترین حالت 50 هزار دلار سود داشته باشد و این رقم در برابر درآمد سالانه 2 میلیون دلاری مرد پرتغالی از ایران تقریبا هیچ است.

2. گزینه دوم اما استدلالی فنی است. استدلالی که گروه فنی کارلوس کروش به آن تاکید دارند. اینکه چرا او پیش از جام جهانی از حضور در بازی های بزرگ طفره می رفت و بارها قبل از جام جهانی گفت بازی با تیم هایی مثل هلند ، آرژانتین ، آلمان یا ... به سود ایران نیست. کارلوس با این تاکتیک توانست سیمایی جدید از فوتبال ایران در جام جهانی به نمایش بگذارد. فوتبالی که با فوتبال همیشگی او در منچستر ، رئال و تیم ملی پرتغال تفاوت داشت. فوتبال تمام دفاعی مبتنی بر فرصت طلبی. شیوه ای از نمایش که به گفته خودش در جام جهانی یک دستاورد داشت:«شان ایران حفظ شد و با همه مشکلات زنگ تفریح نشدیم.» ایران با این ابزار توانست آرژانتین و مسی را در جام جهانی برای 90 دقیقه آزار بدهد و شوکه کند.

او در همه 4 سال گذشته به این باور نرسیده بود که ساختار تیمی شاگردانش به این حد از هماهنگی رسیده تا وارد بازی هایی از این دست شود. کارلوس بعد از جام ملتهای آسیا دوره ای جدید را پیش روی فوتبال ایران می بیند. دوره عبور از ملی پوشانی با سابقه بازی در تیم های اروپایی و بیش از 50 بازی ملی چون نکونام ، تیموریان ، جلال حسینی ، مسعود شجاعی ، پژمان منتظری و خسرو حیدری. بازیکنانی که باید با جوان هایی از دل لیگ ایران و با سنین پایین جایگزین شوند تا در کنار نسل نیمه اروپایی تیم ملی چون گوچی و دژاگه، آزمون ، حقیقی و جهانبخش قرار بگیرند. بازیکنانی از جنس غفوری ، پورعلی گنجی ، امیری ، رفیعی و ستاره مورد علاقه او در لیگ مثل بیرانوند ، عبدالله زاده ، یعقوب کریمی و ... قرار بگیرند. این عین گفته کارلوس کروش درباره یعقوب کریمی است در زمانی که نفت تهران بازی می کرد:« این پسر یکی از استعدادهای فوتبال ایران است اما چطور از من انتظار دارید او را یار ثابت تیم ملی کنم وقتی کل بازی های مهم رده سنی ملی او 10 بازی هم نیست. کریس رونالدو در 17 سالگی 60 بازی بزرگ ملی را در تیم های پایه تجربه کرده بود. اما یعقوب بیشترین تماشاگری که برای بازی های تیمش در نفت می آیند با محاسبه کردن سربازهای ورزشگاه ، 20 نفر هستند.»

کارلوس اما حالا دوران نتیجه گرایی جام جهانی را سپری کرده و وارد دوران بازیکن سازی شده. او باید پیش از ورود به مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 تیم جدیدش را بسازد پس نیاز به بازی های بین المللی بزرگ دارد. نه فقط او که این نسل جوان زیر 23 سال لیگ باید این مجال را تجربه کنند پس او در فاز جدید به چند بازی بزرگ فکر می کند.

3. کارلوس کروش غیر از نیازسنجی برای فوتبال ایران که سبب شد درست در پایان جام جهانی 2014 بازی با سوئد را برنامه ریزی کند ، به یک باور دیگر هم رسیده. این که حالا سبک بازی او ملکه ذهن بازیکنانش شده است. حالا دیگر یارانش می دانند سرمربی از آنها چه سبکی را می خواهد:« من بازیکنانی دارم که برای این سبک فوتبال مناسب هستند. من مسی یا عمر عبدالرحمن ندارم اما همه آسیا دوست دارند اشکان یا گوچی ما را داشته باشند. پس برای شان با سبکی که بهتر فوتبال بازی می کنند به میدان می روم.» او تصمیمش را گرفته و سبک فوتبالش را با توجه به داشته هایش انتخاب کرده است. سبکی از بازی که با آن می تواند به نتیجه دلخواهش برسد. او حالا به این سطح از اطمینان رسیده که می خواهد دفاع چند لایه تیمی اش را برابر زلاتان ابراهیموویچ و یارانش محک بزند. حتی اگر این آخرین باری باشد که روی نیمکت تیم ملی می نشیند. او ترجیح می دهد تیمی را که مردم دوستش دارند را برای شان به نمایش بگذارد.

 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    فقط يک خواسته ورزشي از دولت دارم: کيروش حفظ شود.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      کیروش داره خودشو لوس میکنه..بابا ما دفاع اتوبوسی به سبک گروهبان نمیخوایم.فقط فرکی.
    • فرامرز A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      منم يه خواسته ورزشي دارم :كفاشيان بره
    • حمید IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      متاسفانه به نظر میرسه که وزیر ورزش هم بازیچه دست بعضی مافیاییها که دور و اطرافش شدن .
    • بی نام GB ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      با وجود این همه دشمن در همه سطح های کشور من هم جای کیروش باشم می روم و مربی احتیاج به ارامش داره که ازمون وخطا کنه تا بهترین را پیدا کنه ولی الان هر بار که سرخابی ها می برند مربی هاش اول از همه از کیروش انتقاد می کنند
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      آقا بمونه ولی یکم هجومی بازی کنیم..دیگه جلوی عراق و بحرین دفاع نکنین تو رو قران
    • سعید صالحی A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      حمایت از کیروش بخاطر اینه که ما به کل از مربیان ایرانی ناامید شدیم و هیچ امیدی به موفقعیت مربیان داخلی در بازیهای بین الملی ندارییم دوم اینکه مربی بزرگتر از کیروش با این امکاناتی که ما داریم به ایران نمیاد و اگه هم بیاد دستمزدی به مراتب بالاتر از کیروش میگیره بخاطر همین که کیروش رو مناسب ترین گزینه میدونیم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      که چی بشه؟ بازم دفاع کنیم و حذف شیم؟
    • امیر A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      میخواد جلوی سوئد یه مساوی بگیره مبلغ قرارداد ببره بالا یکی نیست بگه با این پولی که تو میگیری دیگه برای خرید تجهیزات چیزی نمیمونه
    • نعیم IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      11 59
      به نظرمن کیروش کاری کرده ما به نظم دفاعیه قابل قبولی رسیدیم.الان باید یه مربی خوب خارجی بیاریمکه تیمو توحمله تقویت کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    کیروش داره خودشو لوس میکنه
  • یاسر A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    نتیجه ی کار کیروش رو تو روسیه خواهیم دید...فقط به شرطی که مسولین حمایت کنند نه اینکه با روح و روان مردم بازی کنن
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    سلام ، کیروش بدرد فوتبال ما نمی خورد او مربی ترسویی است سیستم دفاعی برابر امارات وقطر و بحرین وعراق و بازی با یک مهاجم نشان داد او برای فوتبال ایران موثر نیست ، امارات مالکیت هفتاد درصد بازی وتوپ را در اختیار داشت ، کسانی که از کیرش حمایت می کنند با فوتبال از نظر علمی اشنا نیستند یا بخاطر منافع شخصی از او حمایت می گنند همین تیم ملی ایران با همه مشکلات در دوره قبلی با افشین قطبی با تیم دخیره امارات را سه برصفر شکست داد ومی توانست ۵گل دیگر بزند اما باکیرش چطور
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      65 6
      شما که با فوتبال آشنایی باید بدونی این تیم امارات با تیم امارات زمان قطبی از زمین تا آسمون فرق داره
  • مهراب IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    49 7
    باز هم تراز دی تلخ دور تسلسل یک در میان مربی خارجی ایرانی / پروین استانکو مایلی ایویچ طالبی برانکو قطبی کیروش و اینبار فرکی
  • بی نام RO ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    91 11
    آقايان وزارت و آقاي كفاشيان:لطفأ به خواسته مردم احترام بزاريد و امكانات لازم را براي كيروش فراهم كنيد.كيروش بايد حفظ شود.درود بر كيروش و سربازانش
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    88 9
    اگه کیروش بره دوباره فوتبال ایران به هشت سال قبل در واقع به یحران های بعد از جام 2006 برمی گرده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    دلیل اش واضح است. کی روش از تیم های سرشناس پیشنهادی ندارد چون هیچ جا او را به عنوان سرمربی قبول ندارند. تیم های ضعیف تر هم اینقدر پول مفت ندارند به یه مربی بی کارنامه بدهند. ایشون اگر قراره بره همین الان بره که فدراسیون فکری بکنه نه در فاصله 2 ماه به مسابقات.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
      3 0
      داداش مطمئني سواد فوتبالي داري؟
  • بدون نام ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    69 9
    با آوزوي موفقيت براي كي روش.
  • ميثم A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    70 9
    مسئولين محترم كيروش به تيم ملي شخصيت داده و تيم ملي رو با كيروش شناخته تر شده شما ميخوايد كيروش رو برداريد و از مربي بومي اسفاده كنيد مثلا درخشالن رو بياريد؟؟؟؟؟ همينطور كه بازي هاي پرسپوليس رو تحريم كردي نه ميريم ورزشگاه نه از تلوزيون نگاه ميكنيم ميخوايد با تيم ملي هم اينكار رو كنيد؟؟؟؟ ر
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    29 3
    میخوای کیروش بره کی رو جاش بیاری درخشان یا قلعه نوعی؟؟؟؟چرا عوام فریبی میکنید؟؟آقایون منصف باشید..همیشه کارخودتون رو کردین این رو هم اخراج کنید تا بازی ها و فیلم هاتون ادامه پیدا کنه..متاسفم برای کسایی که خواهان رفتن کی روش هستن و دلواپس هستن
  • ر... A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    61 12
    بزرگ ترین دستاورد کیروش این بود ک بعد از باخت و آخر شدنمون هم خوشحالیم
    • ر... A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      6 33
      من مخالف کیروشم آ ...نباید اینقدر مثبت بگیرم.... کیروش کار خاصی برای ما نکرد
    • باور کنید از مغز هم میشه استفاده کرد IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
      5 21
      دلیل مثبتای زیادی که گرفتی اینه که طرفداری کیروش کسایی هستن که اعتقاد دارن مغز هرچی آکبندتر باشه احتمال سکته مغزی هم کمتره.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    32 4
    احيانا" نبايد شاهد خروج كفاشيان باشيم ؟
  • یوسف نیا A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    61 9
    چرا وقتی کیروش باید بماند حفظش نمی کنید.وقتی ملت او را می خواهد.وقتی پوست اندازی تیم شروع شده است و زمانی تا شروع مقدماتی جام جهانی نمونده است.اقایان لطفا کیروش را حفظ کنید.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    22 56
    دلیل اصلی این است که کبروش می خواهد اسمش در رسانه های اروپا برده شود وقرارداد جدید با تیمهای اروپائی ببندد
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    16 41
    شايد هم به اين فکر ميکنه که با نتيجه مناسب گرفتن در مقابل اين تيمها خودش رو اثبات کنه برای بالا بردن شانسش برای رفتن به تيم های ديگه.
  • مجید A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    20 68
    آخه کجا اینقدر پول بهش میدن بدون اینکه افتخاری بیاره اگر مثل والیبال دنبال پیشرفت جهانی هستیم باید مربی با کلاس جهانی بیاریم چون ما فقط داریم پول مربی جهانی رو میدیم در صورتیکه تو آسیا جز چهار تیم هم نرفتیم بعضی ها میگن کیروش جوانگرایی و همدلی تو تیم ایجاد کرده ولی به این ایتمها مقام نمیدن ما باید تیم اول باشیم با تاکتیک و برنامه ریزی
    • امیر IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      20 1
      از تظرات شما معلومه که چقدر اهل تاکتیک و برنامه ریزی هستید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    31 15
    چرا اين بازيهاي دوستانه قبل از جام ملتها برگزار نشد؟ الان بازي دوستانه ميخاييم چيكار.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    50 12
    کی روش باید بماند لططططفا
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    34 10
    کیروش خوب ما ایرانی ها را شناخته
  • کاظم A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    14 37
    شاید هم برای ایتکه تو این دو تا بازی بزرگ تو اروپا رو نیمکت بشینه و اسپانسر جذب کنه واسه خودش. در ضمن خبر انقدر برای ماندن کیروش غصه نخور صد در صد مطمئن باش که کیروش در ایران می ماند چون هیچ تیم بزرگ دیگه ای که شانس حضور در جام جهانی بعدی را داشته باشد به مربی محبوب و اسطوره ی غیرت شما پیشنهاد نخواهد داد.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    45 9
    دوستش داریم . خدا کنه بمونه
  • علیرضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    53 13
    پس نه حتما میخواید تو بازی هایی به این مهمی یکی مثل درخشان مایلی کهن یا قلعه نوعی رو نیمکت باشن که آبرومون بره خود فدراسیونم نمیخواد اینطور باشه که این همه هزینه کنن آبروشون بره.اگه کیروش بره این بازی ها رو هم دیگه نخواهیم داشت چون مدیریت فدراسیون ضعیفه حتی توانایی بستن قرارداد با تیم مثل فلسطین یا کمپی مناسب در استرالیا هم نداشته و عملا باید با جام جهانی روسیه خداحافظی کنیم
    • سعید RO ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      7 16
      دوست گرامی ، من موافق مربی داخلی نیستم و و مربی خوب خارجی به درد تیم ایران میخوره اما نه کیروش، ما با روسیه هم بازی کردیم ، مربی این تیم هم علی منصوریان بود و ایران 10 برد 2011 و بازی به مراتب زیباتری از تیم کیروش انجام داد ، با جوی که رسانه ها درست کردن و تعریفای بیش از حد رسانه ها مربی ایرانی حالا حالاها نمیتونه ایران کار کنه.
    • alireza A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      7 11
      یادتون بیاد قبل از کیروش با سرمربی گری علی منصوریان چطوری و با چه بازی روسیه رو بردیم...روسیه ایی که بعد زاون بازی تا یورو به هیچ تیمی نباخت...چکو 41 برد کیروش توقعمونو اورده پایین همین
  • سعید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    6 15
    تحلیل جالبی بود
  • 7 A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    12 12
    مارو دوست داره ولی فقط تا بازی با سوئد
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    54 4
    آیا با این دزدی های هزار میلیارد دلاری در کشور ما توان پرداخت ده میلیارد برای تیم ملی که این روزها تنها دلخوشی مردم شده را نداریم؟ اگر دولت توانش را ندارد شماره حساب معتبر بدهید خود مردم هزینه اش را تامین کنند.
  • سعید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    29 4
    داریم طی 4 سال 50 میلیاد هزینه مربی می کنیم 50 میلیارد هم هزینه فوتبال پایه و تدارکات تیم ملی کنیم فوتبال الان دیگه حالت ورزش تبدیل به یک ماراتن اقتصادی شده الان توی سال 93 یک مورد خبر می تونید بگید اکثریت ملت ناراحت یا شاد کنن به غیر همین فوتبال ؟ دولت مردان و مسولین هنوز این رو درک نکردن ما که در عرضه سیاسی نمی تونیم خودی نشون بدیم شاید در عرصه ورزش و مخصوصا فوتبال بتونیم جبران کنیم هنوز دیر نیست ....
  • امید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    41 3
    متاسفانه دولت و فدراسیون و همه مسئولین دلشون اصلآ برای ایران و ایرانی نمیسوزه و ذره ای به فکر مردم ایران نیستن .
  • بي نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    19 52
    يه جوري تيمش تيمش ميكنيد اينگار قهرمان جام جهاني شدهبابا بهوعراق باختيم عراااااااق،
  • سعید صالحی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    22 6
    حمایت از کیروش بخاطر اینه که ما به کل از مربیان ایرانی ناامید شدیم و هیچ امیدی به موفقعیت مربیان داخلی در بازیهای بین الملی ندارییم دوم اینکه مربی بزرگتر از کیروش با این امکاناتی که ما داریم به ایران نمیاد و اگه هم بیاد دستمزدی به مراتب بالاتر از کیروش میگیره بخاطر همین که کیروش رو مناسب ترین گزینه میدونیم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    15 41
    مکوندی یا اسکوچیچ رو بذار سرمربی تیم ملی از بازیای تیم ملی لذت ببریم
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    49 9
    انهایی که قرار داد کیروش را برخ میکشند بدانند این قرار داد در سال 91 دو میلیارد بوده با همان دو میلیون دلار امروز به لطف جناب محمود خان شده 7 میلیارد تومان با همان دو میلیون دولار
  • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    34 7
    امیدوارم از تلوزیون پخش بشه... بدون دعوا...... بازی با برزیل رو که کاری کردن هیچکس نبینه........
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    54 13
    فکرش رو بکنید اگر کیروش برود چه کسی رو داریم جایگزینش کنیم منطقی نیست از صفر شروع کنیم؟
  • ممد آقا A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    54 14
    واقعا اگر کی روش را حفظ نکنیم خودزنی کرده ایم...
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    19 30
    شایدم خواسته قبل رفتن به بار دیگه چهرش تو دنیوی فوتبال دیده بشه با قرلر گرفتن جلوی زلاتان و الکسیس و یارانشون و این طوری یه تبلیغ خوب واسش بشه.
    • بی نام US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      17 2
      اخه عزیز جان اگه دنبال دیده شدن بود بعد از جام جهانی که جلوی مسی و تیمش بازی کرد و همه دنیا تحسینش کردن میرفت .کیروشو دنیا نمی شناسه که حالا میخواد دیده شه . بعضی حرفهای منتقدان کیروش واقعا در حد لالیگاست .
  • علیرضا A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    3 18
    برای اینکه رزومه و سابقه خودش رو قوی کنه واسه اینده
  • شش IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    13 3
    تجربه نشون داده با رفتن مربی که بازیکنا قبولش دارن تیم نمیتونه نتیجه بگیره. سرنوشت صعود به جام جهانی هم به اما و اگر میکشه. مطمئن باشید
  • ستاری IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    5 3
    خداییش اصلاً ارزش خوندن نداشت. نه موضوع جذابیت داشت نه آسمون و ریسمون بافتنهای نویسنده نه فرضیه غلطی که مدام تکرار میکنه ترس کی روش از بازی با تیمهای بزرگ. دیگه وقتی اساس مطلب بر اساس توهمات ذهنی نویسنده است ببین بقیه اش چی از آب درمیاد
  • بی نام RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    13 4
    كيروش بايد بايد بايد حفظ بشه آقاي كفاشيان،آقاي گودرزي بودجه لازم رو در اختيار فدراسيون قرار بده.چرا با مردم بازي ميكنيد.درود بر كيروش كبير
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 12
    کیروش مگه دختره همینه که هست میخوای بمون میخوای برو
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    9 2
    من هم یک نظر دارم فوتبال جمع کنید خواهشا
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 7
    کیروش حفظ کنیم باز هم دفاع کنیم انقدر دفاع کنیم تا فینال جام جهانی پیش بریم حتی میشه تو برنامه ریزی برای دفاع از کشور از کیروش استفاده کنیم ................................
  • بی نام RO ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    10 4
    کیروش باشه یا نباشه دوره مافیا تموم شده
  • سامان IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    3 1
    نبود بازی تداراکاتی باعث شد تا پتانسیل تیم آشکار نشود به نظر من شرط اول فوتبال گل نخوردن است اول باید پایه دفاعی تیم قوی باشد و رفته رفته تیم به هجوم و حمله روی میاورد به نظر من کارلوس تیم خوبی خواهد ساخت و باید به او فرصت داد وقتی تمام بازیکنان تیم ملی و مردم ایران از او حمایت میکنند نمیدانم تغییر وی یعنی که چی بشود مگر ملاک رضایت مردم ایران نیست مگر در نظر سنجی برنامه 90 بیش از 80 درصد خواهان ماندن ایشان نشدند اخراج کارلوس خیانت به فوتبال ایران است
  • م A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    24 4
    من یه سئوال دارم ، اگه قراره کیروش بره و مربیانی مانند گواردیولا یا ونگر و ... بیاد ، عیبی نداره ، اما به نظر شما بعد کیروش کی میخواد سر مربی بشه ؟ مربی داخلی ؟ یا فوقش یه مربی ویچی ؟
  • حسن A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    4 11
    چون تا اون موقع بخور بخوابه بعد اقا پولش را می گیره و ما هم می بازیم.
  • علی A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    26 8
    کیروش اگه بره خداحافظ جام جهانی دیگه تیم ما حالا حالا ها مربی به خودش نمیبیند ماها بدون مربی اخرش یک مربی داخلی می گذارند بعد از حذف مربی تیم می گوید زمان کافی نداشتم اخه کی بهتر از کیروش وجود دارد تو ایران
  • علیرضا GB ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    8 14
    بابا جون بزارین بره 5 سال کم نیست اگه می خواست یا می تونست کاری کنه تا حالا کرده بوداز امارات و عراق هم عقب افتادیم. تو جام جهانی هم چهارم شدیم ایم بازیهاش مقابل عراق و امارات و قطر. این دیگه جاش نیست تو ایران.
    • بی نام US ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      10 4
      نه که قبلا تو جام جهانی همیشه افتخار کسب میکردی و صعود پشت صعود بود . قبلا که به همین قطر و بحرین و عراق نباختی . همین دو سه ساله فوتبال مبینی نه استاد .
  • سجاد RO ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 3
    بزرگ ترین مشکل فوتبال ایران آقای کفاشیان یکی اونو بندازه بیرون معلوم نیس به کجا وصله از جاش تکون نمیخوره آقای کیروش بهتربود لااقل قبول میکردی انتخاب مسعود شجاعی اشتباه بود شجاعی تواین تیم جایی نداشت وبزرگترین ضعف تیم ما نبود یه مغزمتفکر تومیانه زمین بود تیم ما قلب خوب وسالمی داشت پاهای پرتوانی داشت اما چه فایده نبود یه بازیکن خوش فکرو طراح باعث سکته مغزی تیم ویه ملت شد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    4 14
    جناب کیروش از حمایت مردم داره سو استفاده میکنه و ناز میکنه .نمیدونم کجا میتونه بره که بعد از باخت مردم هواشو داشته باشن . اگر قراره بر خلاف خواست مردم از ایران بره پس چرا دو تا بازی رو مربی باشه خب حلا بره
  • حمید A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 1
    "مسابقه ای که بار دیگر شعار ایران برای همه ایرانیان دولت را محقق می کند" چه ربطی داشت این ؟؟؟
  • ایران بزرگ IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    6 18
    من نمی دونم ما واسه چی اینقدر ناز کیروش رو میکشیم تو جام ملت ها بازی های خیلی بدی انجام دادیم و جزو تیم هایی بودیم که کمترین درصدمالکیت و کمترین حمله رو داشتیم سالی 10 میلیارد که داریم بهش می دیم بعدشم بازی با عراق هم حذف می شیم و خوشحال از اینکه تو پنالتی باختیمانگار از آلمان باختیم هی هم برامون ناز میکنه ولش کنین آقا
  • عباس A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    28 4
    کاشکی غیرتی که کیروش درباره فوتبال ایران داره رو ستایش کنیم ن انتقاد/ مربی که در جام جهانی میگه من مربی تیمی هستم که حتی تحریم اجازه بازیهای دوستانه رو ازش گرفته و از ایبروی فوتبال ما دفاع کرد
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    8 34
    کیروش یادت باشه مایلی سرورته