در شرایطی که حدود یک ماه و نیم به پایان سال باقی مانده، رونق تا حدودی در حال بازگشت به بازار خودرو است.

این روزها که حدود یک ماه و نیم به شب عید مانده، کمی تب و تاب در بازار خودرو به‌وجود آمده و خرید و فروش خودرو را در بازار شاهد هستیم؛ به طوری که مشتریان کم‌کم شروع به مراجعه به بازار برای خرید خودرو برای سال نو و تعطیلات نوروز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از دلایل مهم خرید خودرو توسط مشتریان، ثابت ماندن قیمت خودروها در اواخر سال 1393 و نیز پیش‌بینی گران نشدن میلیونی خودروها در سال جدید است.

این در حالی است که شرایط در سال‌های قبل این‌گونه نبود و مشتریان خودرو در شب عید به دلیل نوسان قیمتی، بلاتکلیف بودند که خرید خودرو انجام دهند یا خیر. در واقع در یکی دو سال گذشته از یک طرف عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و از طرف دیگر، پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این بلاتکلیفی در بازار خودرو باعث شده بود که خریداران از خرید خودرو در شب عید منصرف شوند.

یکی دیگر از دلایل رونق گرفتن فروش خودرو، تصمیم جدید خودروسازان است که قرار شده از اوایل بهمن‌ماه خودرو با مدل 94 به بازار ارائه کنند. این موضوع موجب شده مشتریانی که در سال‌های گذشته در شب عید منتظر می‌ماندند که خودرو با مدل جدید در سال بعد خریداری کنند، امروز به خرید خودرو اقدام کنند.

بر همین اساس، وضعیت قیمت خودروهای مدل جدید (سال 94) در بازار به این ترتیب است که پراید 131 SE با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 11 SE با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان، سمند LX با قیمت 30 میلیون و 300 هزار تومان، سمند EF7 با قیمت 31 میلیون و 200 هزار تومان، تیبا2 با قیمت 26 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شود.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    5 0
    عاقبت تحويل دنا چي شد؟چرا خودروهاي پيش فروش ده را تحويل نمي دهند؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    8 0
    خودتون فهميديد چي نوشتيد؟
  • مهرداد1989 IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    2 0
    ماشينهاي پيش فروش شده كه قرار بود دي ماه تحويل بدهند ولي تا حالا تحويل داده شنده اگ قرار باشه قبل عيد تحويل بدن ايا با مدل 94 تحويل ميدن ويا مدلش همون 93 ميشه؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    12 1
    هنوز هم خیلی گرونه. نباید ماشینهای بی کیفیت ایرانی را با این قیمتهای بالا خرید.
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    4 0
    يعني همه ماشينهاي تحويلي تو اين دو ماه اخير با مدل 94 تحويل داده ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    16 1
    اینجور تیتر زدن فقط این معنی رو میده دست خبر انلاین با لگن سازها تو یک کاسه است.اخه مگه مغز خر خردیم برای این لگنها میلیونی پول بدیم؟صنعتی که روز به روز پس رفت داشته و چراغ و جلو داشبرد رو هر سال تغییر میده چندین میلیون میکشه رو لگن و به عنوان خودرو سال جدید میده دست ملت.متاسفم .
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    13 1
    لطفا خرید نکنید تا قیمتها کاهش یابد چون این خودرو سازان با این خودروهای بی کیفیت پول زور از مردم بدبخت میگیرند
  • یاسر A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    18 1
    لگن لگنه دیگه مدل 93 و 94 نداره دیگه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    16 1
    سوال اینجاست که آیا مسئولین محترم فکر میکنند خودرو با این قیمتهای محیرالعقول نجومی آجیل شب عید و سبزی پلو است که مردم برای خریدش هجوم بیاورند و بازارش رونق بگیرد؟ خودرو یکی از وسایل زندگی مدرن است و چیزی نیست که فقط شب عید مورد استفاده قرار بگیرد پس سوال دوم این است که چرا با اینگونه اخبار میخواهید بازار بی جان خودرو را به ظاهر جان بخشید؟ خودروهای بی کیفیت داخلی چینی و تمام چینی که با چند برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشوند که اینهمه بازار گرمی ندارد خبرآنلاین اینیکی رو دیگه منتشر نکنی هیچوقت به سایتت سر نمیزنم
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    24 1
    جمع کنید این تابوتهای تولید داخل با قیمتهای ظالمانه را....
  • حامد A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    16 1
    خودروهای داخلی تا موقعی که قیمتشون واقعی نشه و حداقل نصف حال حاضر بشه رونقی تو بازار ضورت نمیگیره... ارزونترین ماشین پرایده که 20/000/000 تومنه ، حقوق کارگری 608/000 تومان. حالا منتظر باشید رونق بگیره. مدل 95 هم بدید رونق نمیگیره
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    13 0
    بله اگر خودرو سازان کمی قیمتها را کاهش بدهند بازار رونق خوبی خواهد گرفت و از رکود خارج خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    3 0
    خداوكيلي مشكل از خود مردمه اگه خودرو نخريم مجبورن قيمتهارو حداقل بالاتر نبرن هرچند كه قيمتها خيلي مسخرس واي كه چقدر ما ايرانيها بدبختيم خدا هم از اين جماعت به تنگ اومده