مهر نوشت:

وزیر ارشاد اعلام کرد هماهنگی‌هایی صورت گرفته که فیلم ها، کنسرت ها و نمایش هایی که در تهران و شهرستان مجوز می گیرند، بتوانند بدون مشکل و حاشیه اجرا شوند.

جنتی درباره حاشیه هایی که برای اکران فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری به وجود آمد و همچنین درباره تکرار نشدن این اتفاق در سال‌های آینده گفت: در حوزه سینما سال گذشته فیلم هایی داشتیم که پروانه ساخت گرفته بودند و این مطرح شد که این فیلم ها باید اکران بشوند یا خیر؟ ما مسئول صدور پروانه ساخت این فیلم ها نبودیم اما برخی آثار بر خلاف فیلمنامه ای که تصویب شده بود ساخته شده بودند بنابراین نباید انتظار داشت فیلمی که برخلاف تصویب اولیه فیلمنامه تولید شده حتما اکران شود.

وی ادامه داد: برخی فیلم ها هم هستند مثل «خانه پدری» که با بعضی ارزش های ما سازگار نیستند. فارغ از حاشیه هایی که این فیلم داشت هر فیلمی هم که در کشورهای غربی به نمایش در می آید اگر صحنه های خشونت بار داشته باشد برایش گروه سنی تعیین می کنند و محدودیت می گذارند. ما هم گفتیم نمایش این فیلم برای برخی نخبگان و هنرمندان ایرادی ندارد اما نمی توانستیم اجازه دهیم که به راحتی برای عامه مردم به نمایش درآید.

پای مجوزهایمان می ایستیم

وزیر ارشاد تصریح کرد: در این دوره به هر فیلمی که مجوز ساخت داده شود و طبق همان مجوز به تولید برسد، دفاع خواهیم کرد و پای مجوزهایمان می ایستیم. هماهنگی هایی هم صورت گرفته که فیلم ها، کنسرت ها و نمایش هایی که در تهران و شهرستان مجوز می گیرند، بتوانند بدون مشکل اجرا یا نمایش داده شوند.

جنتی در پایان گفت: وزارت ارشاد وظیفه دارد پای مجوزهایی که می دهد بایستد و در همین زمینه ها هم هماهنگی های خوبی با وزارت کشور و نیروی انتظامی شده که آنها بایستی از یک روال قانونی دفاع کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    حاشيه سازان از هيچ حاشيه مي سازند، چون در اين كار منافع بي شمار دارند. شما هم مانع حاشيه سازيشان نمي توانيد بشودي همين كه پاي حرفتان بايستيد براي مردم كافي است