تیم ملی ایران برای ششمین بار در تاریخ جام ملت های آسیا در سد ضربات پنالتی گرفتار شد و شکست خورد تا بدشانس ترین تیم تاریخ جام ملت های آسیا لقب گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ایران؛ در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام 2015 تیم ملی ایران پس از تساوی 3-3 با عراق در وقت قانونی، در ضربات پنالتی 7-6 مغلوب عراق شد و از مسابقات بیرون رفت.
تیم ملی ایران در جام ملت های 1984 پس از شکست 5-4 مقابل عربستان در نیمه نهایی، در دیدار رده بندی نیز 5-3 به کویت باخت و چهارم شد. ایران در جام 1988 در بازی رده بندی با نتیجه 3- صفر در ضربات پنالتی چین را برد.
در جام 1996 ایران در نیمه نهایی با نتیجه 4-3 به عربستان در پنالتی باخت و در بازی رده بندی 3-2 کویت را برد. در جام 2004 در بازی نیمه نهایی 4-3 به چین و در جام 2007 نیز در یک چهارم نهایی 4-2 به کره جنوبی باخت.
در مجموع طی 8 ضیافت پنالتی در تاریخ جام ملت های آسیا، ایران 6 بار باخته و فقط 2 بار پیروز از ضربات پنالتی بیرون آمده است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    39 2
    فقط این بازی رو رو با غیرت ایرانی بازی کردن
  • سهند FI ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    3 1
    کی روش کارش درسته اما تو این مورد تقصیرِ خودشه. پیش از جام ملتها همه می گفتن ایران 40 ساله که بزرگترین مشکلش تو جام ملتها حذف شدن در ضرباتِ پنالتیه. طلسم شدیم. باید برای پنالتی ها به فکر بود. برای همین خیلی ها از کی روش خواستن که سوشا مکانی رو که هرچند دروازه بانِ خیلی مطمئنی نیست، اما بهترین پنالتی گیرِ آسیاست رو به عنوانِ دروازه بانِ سوم به بازی ها ببره تا اگر مثل بازی با عراق کار داشت به پنالتی می کشید، اواخرِ بازی جای حقیقی بیاد تو زمینمثل کارِ تیم هلند در جام جهانی. حقیقی از 8 پنالتی یکی رو هم نگرفت. اما اگر سوشا بود، از همون 5 پنالتیِ نخست، دستکم دو سه تا رو می گرفت و ما صعود می کردیم بی گمان... چون بچه ها عالی پنالتی زدن.
  • رضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    7 0
    تيم ملي دروازه بان نداره حقيقي رو توپهاي هوايي کاملا مسلطه ولي توپهاي زميني رو يا فقط نگاه ميکنه يا لايي ميخوره
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
      4 0
      پس بيرانوند چيه ؟؟؟
  • sasa IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    14 4
    تو این بازی ایران از همه بازیهاش بهتر بود، ولی ده نفره شدن تیم واقعاً ضربه روحی و بدنی بدی به تیم زد ، در هر حال کیروش دوست داشتنی ما ، ستارگانی مثل پور علی گنجی و ووریا غفوری رو به فوتبال ایران معرفی کرد.