فدراسیون والیبال برزیل که با انصراف از میزبانی فینال لیگ جهانی، مهمترین حامی مالی خود را از دست داده بود دوباره موفق به جلب نظر همکاری با آنها شد.

فرزانه آذرفام ؛ در پی اعلام انصراف فدراسیون والیبال برزیل  از میزبانی فینال  رقابت های لیگ جهانی که به  تلافی محرومیت های سنگین اعمال شده توسط  فدراسیون جهانی والیبال در مورد تیم ملی والیبال این کشور صورت گرفت، فدراسیون برزیل مهمترین حامی مالی خود را که یک بانک به نام " دو برزیل " بود از دست داد.این اتفاق با واکنشهای بسیار شدید رسانه ای در این کشور مواجه گردید.اما به تازگی رسانه هاي خبري اروپا اعلام كردند كه بانك  "دو برزيل"  مهمترین حامي مالي فدراسيون واليبال برزيل به جايگاه قبلي خود بازگشته و دوباره به عنوان اسپانسر به موازات برنامه های فدراسیون فعالیت خواهد کرد.به نوشته رسانه های خبری علت اصلی قطع ارتباط همکاری این بانک که مدت زیادی طول نکشید ، به  رسواييهاي مالي اري گارسا رييس اسبق فدراسيون واليبال برزيل كه در حال حاضر در راس فدراسيون جهاني قرار دارد، مربوط بوده است.

در زمانيكه اين اتفاق رخ داد، ارگان بازرسي كل كه مسئوليت كنترل فساد مالي در فدراسيون واليبال برزيل  را برعهده داشت ، اسناد مالي مربوط به سالهاي 2010 و 2013 و پرداخت هاي غير قانوني با رقمي معادل 9 ميليون يورويي را شناسايي کرده و همه این اسناد رسوایی را رسانه ای کرد.

در دسامبر 2014  در ادامه  تشنج های بوجود آمده این بانک اقدام به قطع همکاری با فدراسیون والیبال برزیل کرد. اما  حالا دوباره اين حامي مالي با روسای فدراسيون برزیل بر سر میز مذاکره نشسته و به توافق های تازه ای برای شروع همکاریهای اقتصادی  جدید ( با ارزش بیش از بيست و دو ميليون يورو سال ) به همراه تعهدات تازه ای رسیده است .

 از جمله این تعهدات جدید می توان به مكانيزم هاي جديد كنترلي با عنوان كميته حمايت از حقوق فدراسيون واليبال برزيل و زیر مجموعه های آن است اشاره کرد.

طبق مسئوليت هاي تعريف شده، اين ارگان به همراه زيرمجموعه اش که در برگیرنده انجمن حمایت از بازیکنان برزیل هم است، وظيفه بازگرداندن منابع مالي فدراسيون واليبال را به همراه خسارت هايي كه از طريق هزينه هاي غير قانوني در شركت هايي كه بطور خانوادگي توسط گارسا اداره مي شدند را خواهد داشت.گفتني است فدراسيون واليبال برزيل نود روز براي اجراي تعهدات جديد زمان دارد. 

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =